خانه / جشنواره / شهرجدیدموشکی دریایی ایرانی

شهرجدیدموشکی دریایی ایرانی

۲۵ اسفند, ۱۳۹۹ ۰۷:۴۲ ب.ظ    کد خبر۱۵۴۲۸۸

پیام موشکی شهرجدیدموشکی دریایی ایرانی

پیام موشکی شهرجدیدموشکی دریایی ایرانی

شهر موشکی جدیدی که امروز رونمایی شد نه اولین نوع ازاین شهرها ونه آخرین آن خواهد بود.شهرجدید موشکی مملو ازموشکهای بالستیک وکروزی است که امنیت آبهای منطقه راتامین می کند.تنوع موشکی این شهرک درکنار تنوع بردهای موشکهای ذخیره شده در آن اگر چه پیامی ازجنس امنیت بومی درمنطقه را برای همسایگان دربردارد اما درهمین حال دو پیام ویژه و اساسی را  برای دشمنان ایران والبته همراهان وباصطلاح شرکای آنها منعکس می کند.

العالم ـ کشکول
اولین پیام این که ایران پیشتر نسبت به امنیت دریایی خود هشدار داده بود و به کشورهایی که به عادی سازی روابط با اسرائیل مبادرت کرده بودند و با این اقدام عملا پای این رژیم را به آبهای منطقه باز کرده بودند، هشدار داده بود که نسبت به این مساله خاموش و دست بسته نخواهد بود. پیام دوم به شکلی خاص تر و موردی تر متوجه رژیم صهیونیستی است. هنوز چند روزی ازحمله به کشتی ایرانی “شهر کرد” نمی گذرد، حمله ای که اسرائیل را در کانون اتهام قرارداد و بسیاری از نگاه ها و تحلیل ها را متوجه دست داشتن این رژیم در آن ماجرا کرد هر چند مسئولان اسرائیلی ترجیح دادند در این خصوص مانند دیگر جنایاتشان سکوت اختیار کنند.
درکنار مساله حمله به کشتی کانتینربر “شهر کرد” آنچه این روزها محل توجه جدی قرارگرفته و البته بحث بانگیز شده است اینکه “وال استریت ژورنال مدعی شد از سال ۲۰۱۹ به این طرف تعداد ۱۲ کشتی ایرانی مورد هدف قرارگرفته اند. اگرچه این ادعای وال استریت ژورنال از سوی هیچ مقام ایرانی تایید نشد اما حمله اخیر به کشتی ایرانی اقتضای آن را داشت و دارد که پیامی درخور از جنس رونمایی شهرموشکی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت دارد و همه اینها یعنی آنکه درسایه وجود شهر های موشکی ایرانی نظیر آنچه امروز رونمایی شد، هم منطقه به امنیت دریایی خود سلامی مجدد می کند و هم امنیت ستیزان در منطقه با فکر توطئه هایی با طعم دریا خداحافظی می کنند. تجربه موشکی ایران در عین الاسد همچنان درخشان، تاثیر گذار و البته فراموش ناشدنی و عبرت آموز است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بخش ویژه «کتاب و سینما» در جشنواره فیلم کوتاه تهران فراخوان داد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام جوایز نقدی بخش‌های مختلف؛بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و‌یکمین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *