خانه / جشنواره / کاظمی بداند عراق جای امریکایی نیست

کاظمی بداند عراق جای امریکایی نیست

حمله به عین الاسد از فاصله ۸ کیلومتری انجام شد

خبرنگار العالم در عراق گزارش داد که حمله به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق از فاصله نزدیک و با استفاده از موشک‌های گراد انجام شد که نوعی تحول در این دست عملیات ها به حساب می آید.

العالم – عراق

خبرنگار العالم افزود که این حمله به رغم وجود رادارها و سامانه های پدافندی در این پایگاه انجام شد و به گفته منابع امنیتی باعث شد که یک پیمانکار بر اثر سکته قبلی ناشی از این حمله جان ببازد.

خبرنگار العالم ادامه داد که سخنگوی ائتلاف آمریکا در عراق در تویتی نوشت که این پایگاه در ساعت و هفت و ۲۰ دقیقه هدف ۱۰ فروند موشک واقع شد.

وی به نقل از ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق گزارش داد که حمله موشکی با گراد به این پایگاه خساراتی نداشت اما شاهدان عینی گفتند که ستونی از دود از این پایگاه متصاعد شده است.

خبرنگار العالم تاکید کرد که منابع آمریکایی و عراقی، این حمله را از نظر کمی و کیفی، مهم دانسته و گفتند که استفاده از موشکهای گراد آنهم برای اولین بار، تحولی کیفی است.

وی به نقل از منابع امنیتی گفت که موشکهایی که به عین الاسد اصابت کرد از فاصله هشت کیلومتری شلیک شده که تحول امنیتی مهمی است.

خبرنگار العالم با اشاره به اینکه این حمله به رغم آماده باش کامل پایگاههای آمریکا انجام شده است، یادآور شد که حتی وجود رادار و سامانه های پدافندی و آماده باش کامل برای مقابله با این نوع حملات، بی فایده بود لذا این یک چالش امنیتی مهم تلقی می شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *