خانه / جشنواره / برگزاری مراسم روز جهانی کودک با موضوع محیط زیست با حضور رئیس سازمان

برگزاری مراسم روز جهانی کودک با موضوع محیط زیست با حضور رئیس سازمان

با سلام و احترام؛
به اطلاع می رساند ” مراسم روز ملی کودک و محیط زیست ” روز دوشنبه ۱۵مهر ۱۳۹۸ از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور دکتر کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان و اجرای برنامه هایی برای دانش آموزان مدارس و اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موزه تنوع زیستی برگزار می شود؛ بدین وسیله از آن رسانه محترم دعوت می شود در این مراسم حضور به هم رسانند.

۱۳۹۸/۷/۱۴ یکشنبهکد خبر: c0a117fصبح امروز جمعی از دانش آموزان همدانی با برگزاری مراسم نمادین و در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای محیط زیستی، خواستار توجه مسئولان و تصمیم گیران به حوزه محیط زیست برای حفظ آینده کودکان شدند.به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان این دانش آموزان در پی کمپین جهانی و دانش آموزی تغییرات اقلیمی، شعارهای “ما همه حافظ محیط زیست هستیم، برای حفظ محیط زیست فریاد بکشید، محیط پاک اساس گردشگری پایدار است، حفظ طبیعت حفظ آینده ماست، تغییر اقلیم مدیریت آب نجات زمین و به پلاستیک نه بگویید” را در دست داشته و در پارک ارم همدان مسیری را به صورت پیاده طی کرده و زنجیره انسانی در دفاع از محیط زیست تشکیل دادند.
مدیران کل حفاظت محیط زیست استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، جمعی از محیط بانان و نمایندگان دستگاه های دولتی نیز به این جمع پیوستند و دست در دست کودکان از حق حفظ محیط زیست دفاع کردند.
در پایان این برنامه بیانیه ای توسط یکی از دانش آموزان حاضر به نمایندگی از سایر دانش آموزان قرائت شد. متن بیانیه به شرح زیر است: 

بیانیه دانش آموزان همدانی در هفته کودک برای حفاظت از محیط زیست
گرمایش زمین و تغییر اقلیم, تمامی کشورهای روی سیاره آبی ما را, در معرض نابودی قرار داده است. توجه نکردن به توسعه پایدار و محیط زیست, و ماشینی شدن و تمدن صنعتی باعث شده است تا سیاره زیبای ما دچار افزایش حرارت و ذوب شدن یخ های قطبی شود.
سطح آب دریاها بالا برود و بی نظمی در پدیده های آب و هوایی رخ دهد.
جزیره ها و کشورهای ساحلی در نتیجه گرمایش زمین به طور کامل به زیر آب خواهند رفت و در کشور پهناورمان ایران, شاهد خشکسالی و سیل و اتفاق های غیر عادی آب و هوایی خواهیم بود.
ما کودکان و آینده سازان این سرزمین, از مدیران گذشته و حال این را به ارث می بریم: یک زمین در حال تخریب و تخریب شده.
آینده ما و آینده سرزمینمان به هم گره خورده است و در نتیجه بی توجهی به گرمایش زمین و تغییر اقلیم, همه ما در خطریم. با این حال هنوز سوخت نیروگاه هایمان فسیلی است و مصرف آب و انرژی, در کشورمان بیشتر از بقیه نقاط جهان است.
درختان قطع می شوند و فضای سبز و تالاب ها, جای خود را به سنگ و سیمان و زمین های زراعی می دهند و همه ما, خواسته و ناخواسته به سمت گرم تر شدن زمین حرکت می کنیم. اتفاقی که باعث انقراض میلیون ها گونه می شود.
مسئولان استان همدان و بزرگترهای ما:
امانتی در دست دارید که باید به ما بسپارید تا ما نیز آن را به نسل های آینده بدهیم. یک زمین سبز, پویا و زنده و ما از شما باید این زمین را تحویل بگیریم تا کشورمان را بسازیم. نه زمینی که پر از فروچاله است,رودخانه ها و تالاب هایش خشک و آلوده شده اند , پر از زباله و پلاستیک است و با خشکسالی و سیل و تغییرات آب و هوایی دست و پنجه نرم می کند.
وقت آن رسیده است که شاهد تغییر در سیاست ها باشیم و فکری به حال آینده بچه های این سرزمین شود.
ما دانش آموزان به نمایندگی از بچه های سرزمین زیبای ایران و همدان, مهد تاریخ و تمدن کشورمان میخواهیم که قبل از هرچیز درجهت دستیابی به توسعه استان حتما به فکر حفظ محیط زیست و داشتن شهر و روستای پاک عاری از زباله و آلودگی هوا باشیم.
بی تفاوتی را پایان دهید و زمین را گرم تر از این نخواهید. زیرا ما در اینده, پس از شما حق زندگی در یک سرزمین سالم و سبز را داریم. زمینی که جایگزین ندارد و با هم باید آن را حفظ کنیم.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *