خانه / جشنواره / بررسی راهگذر خلیج فارس به دریای سیاه در سفر وزیر راه به ارمنستان

بررسی راهگذر خلیج فارس به دریای سیاه در سفر وزیر راه به ارمنستان

بررسی راهگذر خلیج فارس به دریای سیاه در سفر وزیر راه به ارمنستان

مسکو – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به ارمنستان دیدارهای جداگانه ای با وزیران ارمنی داشت و به بررسی طرح راهگذر خلیج فارس به دریای سیاه در ایروان پرداخت.

محمد اسلامی در دیدار با سورن پاپیکیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان همچین به روابط دیرینه مردم دو کشور و اراده دو دولت برای همکاری‌های راهبردی اشاره کرد و بر اهمیت توجه به توسعه همکاری‌ها در بخش زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی تاکید کرد و ضرورت امضای موافقت‌نامه مربوط به راهگذر خلیج فارس به دریای سیاه در آینده نزدیک و لزوم تشکیل کمیته مشترک بین دو وزارتخانه به منظور بررسی و ارائه راه‌حل‌های خلاقانه برای مسائل بین دو کشور در زمینه حمل و نقل، از جمله موضوع عوارض جاده‌ای در خاک ارمنستان را مورد اشاره قرار داد.
طرف ارمنی نیز ضمن اشاره به اهمیت روابط دو کشور و جایگاه ارمنستان در اتحادیه اوراسیا، نسبت به ایفای نقش مثبت کشورش در راهگذر خلیج فارس به دریای سیاه ابراز امیدواری کرد.

وی از ایده کمیته مشترک هم استقبال کرد و قرار شد ضمن تشکیل این کمیته و تعیین اعضای آن در اولین فرصت، موضوعاتی مانند پروژه‌های زیرساختی، تامین مالی و راه‌حل‌های خلاقانه در این کمیته مورد پیگیری قرار گیرد.

اسلامی در دیدار دیگری با مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس ارمنی کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان بر اهمیت همکاری در توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در بخش جاده‌ای و ریلی تاکید کرد.‌

وی با اشاره به گفت‌وگوهای انجام شده برای راه‌اندازی راهگذر خلیج فارس به دریای سیاه ابراز امیدواری کرد که سال جاری توافقنامه ای در این چارچوب امضا شود.

آمادگی برای کار در قالب کمیته مشترک بین وزارتخانه‌های دو طرف برای بررسی مسائل حمل و نقل و تامین مالی پروژه های مد نظر از جمله موضوعات دیگری بود که از سوی طرف ایرانی مطرح شد.

گریگوریان نیز با اشاره به روابط دوستانه دو کشور، بر توجه کشورش به پیوند راهبردی کشورهای مسیر جاده ابریشم تاکید و از ایده راه‌اندازی کمیته مشترک استقبال کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *