خانه / جشنواره / ایران زانوی ترامپ را می‌شکند

ایران زانوی ترامپ را می‌شکند

Everyone must break the knee of oppression

ایران زانوی ترامپ را می‌شکند

حجم گستاخی “دونالد ترامپ” برای همگان تعجب‌آور است؛ ترامپ پس از خروج از توافق هسته‌ای، امروز خود را به عنوان یکی از طرف‌های این توافق معرفی می کند و تهدید می‌کند که در صورت عدم تمدید ممنوعیت تسلیحاتی علیه ایران، تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور را احیا می‌کند.

العالم– کشکول

آمریکا، که رئیس‌جمهور آن توافق هسته‌ای را بدترین توافق در تاریخ آمریکا خوانده و رسما و در مقابل دیدگان جهانیان از این توافق خارج شده است، تحریم‌های یکجانبه خود علیه ملت ایران را دوباره فعال کرده است در حالی‌که ایران به رغم عقب‌نشینی آمریکا و طفره رفتن اروپا طی بیش از دو سال، به این توافق پایبند است. با این حال، “کلی کرافت” نماینده آمریکا در سازمان ملل، ایران را متهم به نقض توافق هسته‌ای!! و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت کرده است و به کشورهای عضو این سازمان پیشنهاد تدوین پیش‌نویس تمدید ممنوعیت تسلیحات علیه ایران را می‌دهد.

چنین موضع وقیحانه آمریکا خشم حتی اتحادیه اروپا را برانگیخته است. “جوزپ بورل” مسئول سیاست خارجه این اتحادیه تأکید کرد آمریکا هیچ طرف این توافق نیست و نمی‌تواند در این چارچوب، درخصوص موضوع تحریم تسلیحاتی اظهارنظر کند.

درباره موضوع تمدید تحریم تسلیحاتی، بورل تأکید کرد که تمامی طرف‌ها اتفاق‌نظر دارند که مدت این ممنوعیت مشخص و محدود است و ربطی به جدول زمانی معینی ندارد.

روسیه و چین، اما، موضعی شفاف‌تری در قبال این گستاخی آمریکا داشتند؛ به دنبال تهدیدهای مستقیم آمریکا، “سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه و همتای چینی‌اش “وانگ یی” نامه‌های اعتراضی خود را به شورای امنیت و “آنتونیو گوترش” دبیرکل سازمان ملل ارسال کردند.

لاوروف در نامه خود متذکر شده اقدام آمریکا غیر قابل قبول، غیرمسئولانه و سخیف است.

وانگ ینی نیز تأکید کرده که واشنگتن دیگر حق ندارد خواستار بازگشت سریع تحریم‌ها علیه ایران شود؛ چرا که این دولت دیگر طرفی در توافق هسته‌ای نیست و اصرار آن بر حقوق درج‌شده درباره خود در قطعنامه سازمان ملل مردود است.

اما ایران، که ترامپ خیال می‌کند به مجرد این‌که زانویش را روی گردن آن بگذارد- ‌آنگونه که با رنگین‌پوستان رفتار می‌شود – روزی تسلیم او خواهد شد و پرچم سفید را بالا خواهد برد، هواپیمای غول‌پیکر آمریکایی “گلوبال هاوک”، که مروارید تاج صنعت نظامی آمریکا است، را در شب و در ارتفاع ۲۰ متری به محض ورود به حریم هوایی ایران، با موشک کاملا بومی ساقط کرد و با شلیک ده‌ها موشک بومی پایگاه هوایی “عین الاسد” در عراق را درهم کوبید بدون آنکه رادارها موفق به رصد موشک‌ها و حتی رهگیری آنها شوند.

ایران، که ترامپ می‌خواست آن را خفه کند، موفق شد با ارسال ۵ نفتکش حامل بنزین و سوخت به ونزوئلا، آمریکا را خوار کند و بینی آن را بر خاک بمالد؛ در واقع ایران با این اقدام، ناوگان‌های پنجم و چهارم آمریکایی‌ها را به چالش کشید و هیچ‌یک از یگان‌های نظامی آمریکا جرات رهگیری هیچ‌یک از نفت‌کش‌های ایرانی را نکردند اگر چه پیش از آن، برخی رهبران سیاسی و نظامی آمریکا تهدیدهایی مطرح کرده بودند.

با انتخابات آمریکا ۵ ماه فاصله داریم و ترامپ، که می‌خواست ایران را خفه کتد، زانوی آن به فضل مقاومت ملت ایران شکسته شده و خود نیز زیر آوارهای کرونا و پیامدهای فاجعه‌بار آن، افت شدید قیمت نفت و اعتراضات علیه سیاست نژادپرستی که سرتاسر کشور را فراگرفته است، در حال خفه شدن است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *