خانه / جشنواره / امیر کلمتی خبرنگار ماهین نیوز

امیر کلمتی خبرنگار ماهین نیوز

فعالان اجتماعی و معتمدین نوبندیان باید برای آگاهی سازی کاسبان از شیوع و خطرات ناشی از ویروس کرونا (کوئید ۱۹) تلاش های بیشتری را انجام دهند.

امیرکلمتی خبرنگار ماهین نیوز و سردبیر روزنامه مرزپرگهر

خبرنگار روزنامه مرزپرگهر– خطر شیوع ویروس کرونا درست در زمانی که اعلام آمارهای ملی نگران کننده است، برخی از جاهای پرتردد را خلوت نکرده هیچ، بلکه شلوغی را نیز بیشتر هم کرده است.

رئیس حوزه قضایی بخش دشتیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مرزپرگهر اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی بعضی از افراد سودجو که برخی متأسفانه از چهره های دینی اند، برای بستن بازار نوبندیان موضع گیری هایی را نشان می دهند که این موضوع نگرانی های ملموسی را ایجاد کرده است.

سیدجواد حسینی افزود: ما در شهرستان جدیدالتأسیس دشتیاری با کمبود شدید امکانات و زیرساخت های بهداشتی روبرو هستیم و این مسئله بار سنگینی را بر دوش شهروندان و مسئولین گذاشته است که در صورت بی توجهی به طور حتم خسارت هایی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: هر چند حامیان سلامت، دهیاری نوبندیان و معتمدین شبانه روز در حال تلاش هستند امّا بعضی از افراد که شرایط کنونی را یک زمان مناسب تجارتی پرسود تلقی می کنند، به جای آگاهی بخشی مردم نسبت به خطرات احتمالی این پدیده ی ویروسی خطرناک که آمار تلفات قابل توجهی را در ایران و جهان تا این لحظه به جا گذاشته است، با تماس های مُکرّر می خواهند فعالیت خطرناک و پر از ریسک بازار نوبندیان که جان و سلامتی آنها را به شدت تهدید میکند را در این برهه حساس بیشتر و بیشتر کنند که این نوع کار از سودجویان باعث می شود خطر و تهدید کرونا در این مکان ها دو چندان گردد و قابل تذکر است که فاصله ی زیاد روستاهای همجوار نوبندیان از مراکز درمانی در صورت حمله ی این ویروس، به جان و سلامتی مردم کار را بسیار دشوار خواهد کرد.

وی ادامه داد:باید اعضای شورای اسلامی و دهیاری نوبندیان، معتمدین، بازاریان و رسانه ها در کنار حامیان سلامت برای آگاهی مردم بیشتر تلاش و جدیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه :رسانه های محلی باید دغدغه خود را برای هشدار جدی مردم و ترغیب آنها برای مشارکت در پویش خانه بمانم بیشتر کنند و به آن ها توصیه کنند که با رعایت نکات بهداشتی و مورد تأکید پزشکان هر شخص می تواند متضمن سلامتی خود و سایر افرادی که با آن ها ارتباط خواهد داشت باشد.

در پایان ایشان از مردم و کاسبان خواستند: فضایی را ایجاد نکنند که بعدها باعث تأسّف ما و آن ها شود.
بهترین راهکار در این برهه مهم و بسیار نگران کننده این است که مردم در خانه هایشان بمانند و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را دستور کار خود قرار داده و در طرح پویش ملی شکست کرونا مشارکت داشته باشند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *