خانه / جشنواره / اجرای احکام اسلامی به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند

اجرای احکام اسلامی به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند

معاون شورای مفتیان روسیه: اجرای احکام اسلامی به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند

معاون شورای مفتیان روسیه: اجرای احکام اسلامی به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند

مسکو – ایرنا- معاون شورای مفتیان روسیه عالی ترین نهاد اسلامی این کشور، گفت: اجرای احکام و اصول شریعت اسلامی به پیشگیری از بیماری کرونا کمک می کند.

مفتی محی الدینوف روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به این پرسش که در شرایط کنونی که ایران همانند بسیاری از کشورها هدف بیماری کرونا قرار گرفته است چه توصیه ای برای مردم ایران دارید، اظهار داشت: مردم ایران خداجو و بسیاری پایبند به شریعت اسلام هستند.

وی اضافه کرد: دین اسلام بر نظافت فردی تاکید فراوان دارد و اجرای احکام و اصول شرعی از قبیل وضو گرفتن و غسل و بموقع حمام رفتن به پیشگیری از ابتلا به بیماری کمک می کند.

 محی الدینوف توصیه کرد که آن دسته از مردم ایران که در خانه ها می مانند بهتر است زمان بیشتری را صرف خواندن قرآن و دعا صرف کنند و این گونه رفتار باعث نزدیکی هرچه بیشتر مردم به خدا می شود. 

این مقام اسلامی روسیه گفت: ما در روسیه نیز توصیه می کنیم که مردم در خانه ها بیشتر به فکر کردن به خدا و آشنا شدن با وی از طریق خواندن قرآن و کتاب های دعا و مذهبی بپردازند.

محی الدینوف به رسانه ها و مراکز فرهنگی ایران نیز توصیه کرد تا در این شرایط دشوار برای کشور خود بیشتر به اطلاع رسانی مناسب برای مردم پرداخته و بویژه موسسات فرهنگی می توانند در فضای مجازی برای مردم با ارائه کتاب های مختلف خدمت کنند و سازمان های اسلامی نیز از این فرصت برای آشنا کردن بیشتر مردم با خدا تلاش کنند.

وی گفت: اطمینان دارم دانشمندان ایرانی می توانند در حل مساله بیماری کرونا سهم داشته باشند و پیشرفت در این عرصه می تواند جایگاه و موقعیت علمی ایران را در عرصه بین المللی ارتقاء بخشد.

معاون شورای مفتیان روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران و روسیه در عرصه علمی و نیز حوزه های انسانی و فرهنگی همکاریهای بیشتری داشته باشند و بیماری کرونا نتواند به روابط انسانی بین دو کشور با توجه به توقف سفر شهروندان عادی دو کشور لطمه بزند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *