خانه / جشنواره / ناوگان دریایی آمریکا که نیامده غرق شد

ناوگان دریایی آمریکا که نیامده غرق شد

آرزوهای دست نیافتنی ترامپ برای مقابله دریایی با ایران، روسیه و چین

ناوگان دریایی آمریکا که نیامده غرق شد/ آرزوهای دست نیافتنی ترامپ برای مقابله دریایی با ایران، روسیه و چین

نیروی دریایی آمریکا، ناوگان دریایی جدید و عظیمی را برای مقابله با روسیه، چینن و ایران در منطقه خلیج فارس درخواست کرده که به نظر می رسد با توجه به هزینه های سرسام‌آور چنین طرحی، این ناوگان نیامده غرق شده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، آمریکا قادر نیست مخارج ناوگان جدید دریایی از ۳۵۵ کشتی را تأمین کند. نیروی دریایی آمریکا گویی برای بابانوئل نامه «آرزو» فرستاده و خواهان دریافت ناوگانی از ۳۵۵ کشتی جنگی شده است.

دریادار روبرت بورکه معاون ریاست عملیات نیروی دریایی آمریکا در یک کنفرانس که اخیرا برگزار شد گفت:«آیا ۳۵۵ کشتی را دریافت خواهیم کرد؟ به نظر من در وضعیت کنونی که نیروی دریایی در صدر فهرست نیازهای عملیاتی قرار دارد، ما می‌توانیم امیدوار باشیم حدود ۳۰۵ تا ۳۱۰ کشتی جنگی دریافت کنیم که احتمالا مجهز و آماده برای بهره‌برداری باشند».

نیروی دریایی آمریکا خواهان دریافت ۲۰۵.۶ بیلیون دلار از بودجه سال ۲۰۲۰ شده است که بیش از اقتصاد اکثر کشورهای جهان است. اما حتی اگر کنگره این درخواست را بپذیرد، تعداد کشتی های جنگی نیروی دریایی آمریکا تا سال ۲۰۲۴ فقط به ۳۱۴ کشتی خواهد رسید که البته بیش از ۲۸۰ کشتی کنونی است اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به هدف اصلی ۳۵۵ کشتی جنگی تا سال ۲۰۴۷ آمریکا دارد.

نتیجه‌گیری بورکه منطقی است: پول بیشتر یعنی کشتی بیشتر. اگر حد درخواست خود را بالا نبریم و در همین سطح نگه داریم نمی توانیم به اهدافی که در مقابل خود قرار داده‌ایم برسیم و در همین سطح کنونی باقی مانده و حتی افت خواهیم کرد.

ناوگانی که مجهز به کشتی های جنگی پیشرفته باشد به ما کمک خواهد کرد بهتر با حضور مطمئن چین در اقیانوس آرام و بازگشت روسیه به اروپا و البته تهدیدات ایران در خلیج فارس مقابله کنیم. اما ایجاد چنین ناوگانی بسیار گران تمام خواهد شد. مطابق با برآورد دفتر بودجه کنگره آمریکا، ساخت کشتی های جنگی جدید ۲۷ بیلیون سالانه تا ۲۰۴۷ خرج برخواهد داشت. کشتی های کوچکتر خرج کمتری خواهند داشت. اگر ناوگان در همین اندازه باقی بماند مخارج کشتی‌سازی آمریکا در سطح ۲۲.۴ بیلیون سالانه قرار خواهد داشت.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *