خانه / جشنواره / نشست خبری عید بزرگ بیعت در نهم ربیع الاول

نشست خبری عید بزرگ بیعت در نهم ربیع الاول

خلق اثر ظهور توسط برگزیده عصر جدید/ برگزاری جشن عید بیعت در ۹۰ شهر

رئیس مؤسسه مصاف ایرانیان با اشاره به برگزاری جشن عید بیعت در ۹۰ شهر در ۹ ربیع‌الاول به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: این مراسم در تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود و بناست برگزیده عصر جدید سناریو ظهور را بسازد.

خلق اثر ظهور توسط برگزیده عصر جدید/ برگزاری جشن عید بیعت در ۹۰ شهر

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، نشست خبری عید بزرگ بیعت با حضور حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت، حجت‌الاسلام محمد اسدی دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کشور، علی اکبر رائفی‌پور رئیس موسسه مصاف ایرانیان، مهدی دانش آشتیانی مدیر فرهنگ و هنر مسجد مقدس جمکران صبح امروز یکشنبه ۱۲ آبان‌ماه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

برگزاری جشن سراسری عید بیعت در ۹۰ شهر برای چهارمین سال

علی اکبر رائفی‌پور رئیس موسسه مصاف ایرانیان در این نشست اظهارداشت: بنای این موسسه ایجاد جریان انقلابی مهدوی در کشور است تا بتوانند مانند سیلی تمامی انحرافات موجود در این حوزه را از میان بردارد و تلاش کردیم در این مسیر از اساتید فن همواره بهره‌ ببریم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته همواره نهم ربیع‌الاول در حاشیه مراسم های انحرافی قرار داشت، گفت: بسیاری فراموش کرده بودند که این روز، سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) است البته نیمه شعبان نیز در حاشیه مراسم جشن و پایکوبی قرار داشت و توجهی به موضوع امام زمان(عج) نمی شد لذا تلاش کردیم تا برنامه‌ای ایجاد شود تا به صورت سراسری به موضوع امامت امام مهدی(عج) بپردازد که این مهم با عنوان «جشن بزرگ بیعت» در ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کشور به تصویب رسید و مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) نیز در اجرای آن مشارکت دارند.

رائفی‌پور با بیان اینکه امسال چهارمین سال اجرای جشن بزرگ بیعت در کشور است، تصریح کرد: این جشن امسال به صورت سراسری و همزمان در تمام استان‌ها و شهرهای بزرگ اجرایی می‌شود که در مجموع بیش از ۹۰ شهر مجری آن خواهند بود که البته پیش‌بینی می‌شود تعداد شهرها با توجه به درخواست‌ها افزایش یابد.

بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط آن با ظهور محور جشن امسال

رئیس موسسه مصاف ایرانیان با بیان اینکه تلاش شده است تا این مراسم رویکردی نمادین نداشته باشد و هرسال موضوعی خاص در آن تبیین می‌شود، گفت: امسال این مراسم با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط آن با مهدویت و رویکرد تمدن سازی برگزار می‌شود که مرکز تخصصی مهدویت محتوای علمی آن برای ارائه توسط سخنرانان و کارشناسان را تهیه کرده است.

مداحی  طاهری و پویانفر در جشن تهران

وی گفت: مراسم تهران امسال در روز پنجشنبه ۱۶ آبان‌ماه از ساعت ۱۵ با سخنرانی بنده، مدیحه‌سرایی محمدرضا طاهری، حسین طاهری و محمدحسین پویانفر، اجرای سناریو ظهور توسط فاطمه عبادی  برگزیده مسابقه عصر جدید، اجرای گروه سرود وصال، شعرخوانی علوی و خوانندگی پویا بیاتی برگزار خواهد شد و در پایان این مراسم نیز همچون سراسر کشور بیعت‌نامه حاضران در ۱۲ بند با امام زمان(عج) قرائت خواهد شد.

رائفی‌پور تصریح کرد: این مراسم در ابتدای فعالیت تنها در تهران برگزار می‌شد و در سال گذشته به صورت سراسری برگزار شد و امسال نیز درخواست‌هایی برای اجرا در خارج از کشور مطرح شد اما باتوجه به عدم اطلاع از شرایط دیگر کشور‌ها برای تجمع‌های این چنینی، امسال بعد بین آلمللی آن محقق نشد.

چرا امام حی فراموش شده است؟

رئیس موسسه مصاف ایرانیان با بیان اینکه سال گذشته سخنرانان این مراسم به موضوع شهدای مدافع حرم پرداختند، گفت: این مراسم تنها یک جشن صرف نیست و تلاش داریم تا آگاه‌سازی در مردم صورت گیرد. مردم این روزها در اربعین برای امام زمان سال ۶۰ به سوگواری پرداختند اما چرا برای امام زمان حی خود کاری نمی‌کند و گویی او را فراموش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از بندهای این بیعت‌نامه آموختن مهارت زیستن در آخرالزمان است که هر فردی باید بداند در هر شغل و جایگاهی چه مسئولیتی در قبال ظهور و مهدویت دارد.

رائفی‌پور با بیان اینکه هشتگ #عید_بیعت طی دو روز اخیر در توئیتر ترند شده است، گفت: این موسسه در راستای آموزش مهدوی و تربیت مربی مهدوی نیز تلاش‌های بسیاری داشته است به طوری که امروز ۸۵۰۰ مربی در ۱۵ استان کشور آموزش دیده‌اند و برنامه داریم این افراد به ۲۰ هزار نفر برسند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *