خانه / جشنواره / حکومت نظامی در امریکا ادامه دارد

حکومت نظامی در امریکا ادامه دارد

تروریسم داخلی؛ معضلی که گریبان آمریکا را گرفت

تهران – ایرنا –  تروریسم داخلی؛ معضلی که پیش روی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در بدو ورود به کاخ سفید قرار گرفته و ممکن است مشکلاتی را برای وی در اداره امور کشور به بار آورد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بایدن در نخستین روزهای به قدرت رسیدن، دستور داده تا دولت  ارزیابی کامل و دقیقی از خطر تروریسم داخلی در این کشور در پی حمله هواداران دونالد ترامپ سلف وی به ساختمان کنگره انجام دهد.

ارزیابی این مساله از سوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در هماهنگی با اف بی آی و وزارت امنیت داخلی این کشور، انجام می شود، مساله ای که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید به آن اشاره کرده است.

ساکی در نخستین نشست خبری خود به خبرنگاران گفت که ما خواستار تحلیل های مبتنی بر واقعیت هستیم تا بر مبنای آن بتوانیم به سیاست کشور شکل و جهت دهیم.

وی تاکید کرد که علاوه بر ارزیابی تهدید، کاخ سفید در شورای امنیت ملی برای مقابله با تروریسم داخلی ظرفیت سازی می کند که این مساله، سیاست بازنگری نحوه سهیم کردن بهتر اطلاعات درمورد تهدید را از سوی دولت فدرال در بر می گیرد.

ساکی تاکید کرد که کاخ سفید همچنین با بخش های مرتبط دولت برای تقویت و تسریع تلاش ها به منظور حل این مساله همکاری می کند.

سخنگوی کاخ سفید گفت که حمله به ساختمان کنگره و مرگ غم انگیز افراد و ویرانگری روی داده موید چیزی بود که از مدت ها قبل می دانستیم، اینکه خیزش تروریسم خشونت بار داخلی یک تهدید امنیت ملی جدی و رو به رشد است و دولت بایدن با این تهدید با منابع و راهکارهای لازم مقابله خواهد کرد.

ساکی یادآور شد که دولت همچنین راه های توجه به رادیکالیسم داخلی و نقش رسانه های اجتماعی را مورد توجه قرار می دهد.

این سخنان به تبع شکست اطلاعاتی و امنیتی منتشر شد که به هواداران شورشی ترامپ امکان داد به ساختمان کنگره حمله کنند. بیش از ۱۴۰ نفر به دلیل ارتباط با این حمله به اتهام های فدرال متهم شدند که برخی از آنها از اعضای گروه های شبه نظامی راست افراطی ایالات متحده بودند.

شبکه خبری ان بی سی نیوز در گزارشی در این مورد نوشت: پرسش های بزرگی درمورد اینکه آژانس های فدرال آمریکا چه اطلاعاتی درمورد ظرفیت خشونت در روز حمله به ساختمان کنگره جمع آوری و اینکه چه کسی این اطلاعات را مشاهده کرده، به قوت خود باقی است.

اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که اف بی آی، وزارت امنیت داخلی آمریکا، دی سی و پلیس کنگره جملگی در ارتباط با این حمله ناکام بودند، زیرا از اطلاعات تهدیدکننده در شبکه های اجتماعی اطلاع داشتند اما نتوانستند حضور امنیتی کافی را در کنگره ایجاد کنند.

مقام های اف بی آی از سال ها قبل گفته اند که در رویکردشان نسبت به تروریسم داخلی احساس ضعف می کنند، زیرا دولت نسبت به استفاده از ابزار جاسوسی به کار گرفته شده علیه القاعده یا داعش برای آمریکایی هایی با عقاید سیاسی رادیکال بی میل بوده، عقایدی که ممکن است برخی از این افراد را به خشونت سوق دهد.

در همین حال، دولت بایدن با همکاری «تامی دوک ورث» و «دیک دوربین» سناتورهای ایالت ایلینوی بر مساله تروریسم خشونت بار داخلی متمرکز شده اند.

درحالی که کاخ سفید، سنا و مجلس نمایندگان در حال حاضر در کنترل دموکرات هاست، توجه به تروریسم داخلی در دستور کار این نهادها قرار دارد.

پنج نفر در حمله اوباش طرفدار ترامپ به ساختمان کنگره جان باختند، حمله ای که از دروغ های ترامپ نشات می گرفت مبنی بر اینکه این شورشیان می توانند مانع از اقدام کنگره در نهایی کردن پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شوند.

در همین راستا، سنای آمریکا روز جمعه صلاحیت «لیود جیمز آستین» را به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور تائید کرد. در جلسه تائید صلاحیت آستین در کمیته خدمات مسلحانه سنا، دوک ورث از او در مورد عمق مشکل تروریسم در خدمات ارتش پرسید و از وی خواست برای جلوگیری از گسترش این مشکل اقدام کند.

دوک ورث در این جلسه گفت: ما شاهد گزارش های قابل توجهی از راه هایی که گروه های افراطی به طور خاص نیروهای نظامی و کهنه کاران را هدف قرار می دهند، بوده ایم.

دوک ورث که کهنه سرباز زخم خورده جنگ عراق است، در مصاحبه ای که نشریه شیکاگو سان تایمز با او انجام داد، تاکید کرد که انتظار دارد آستین برای برچیدن تروریسم از میان رده های ارتش تلاش واقعی داشته باشد.

وی همچنین یادآور شد که آموزه های کافی علیه تروریسم سفید وجود ندارد و بسیاری از نظامیان جوان تر برای جذب نیرو هدف قرار می گیرند و روش های آموزشی در مورد حقیقت و رسانه های مورد استفاده این افراد و اینکه چطور عضویت در گروه تروریستی خلاف سوگند آنها برای دفاع از کشور است، در دست نیست.

یورش هواداران طرفدار ترامپ در ۶ ژانویه (۱۷ دی)  به ساختمان کنگره پنج کشته در پی داشت.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *