خانه / جشنواره / انتخابات آمریکا تحریم باید گردد

انتخابات آمریکا تحریم باید گردد

وحشت ترامپ از نتیجه انتخابات نوامبر و نبرد میان پسران دو نامزد!

وحشت ترامپ از نتیجه انتخابات نوامبر و نبرد میان پسران دو نامزد!

انتقال مسالمت‌آمیز قدرت( در آمریکا) عنصر اساسی در شکل‌گیری دموکراسی است وگرنه اوضاع شبیه بلاروس می‌شود؛ یعنی اینکه اگر رئیس‌جمهور( ترامپ) ضمانت اجرای قانون اساسی را نقض کند، امری غیرقابل تصور و غیرقابل قبول است.

العالمکشکول

“دونالد ترامپ” در پاسخ به سوالی درباره تعهد وی به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست خوردن در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، گفت: “باید ببینیم چه پیش می‌آید، صندوق‌های رای فاجعه و خارج از کنترل هستند، صادقانه بگویم انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم (ریاست‌جمهوری من را) خواهیم داشت.”

به دنبال امتناع ترامپ برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، “میت رامنی” سناتور جمهوری‌خواه از ایالت یوتا در گفت‌وگویی مطبوعاتی گفت: “اساس دموکراسی انتقال مسالمت‌آمیز قدرت است، بدون آن بلاروس خواهد بود. هر پیشنهادی مبنی بر این‌که رئیس‌جمهور ممکن است به قانون اساسی احترام نگذارد، غیرقابل تصور و غیرقابل قبول است.” قابل توجه این‌که در فوریه گذشته در جریان رای‌گیری برای اتهام “سوء‌استفاده از قدرت”، ۵۲ نماینده جمهوری‌خواه سنا به استیضاح دونالد ترامپ رای منفی داند و ۴۷ نماینده به این استیضاح رای مثبت دادند که سناتور میت رامنی تنها نماینده هم‌حزبی ترامپ بود که به استیضاح او در این مورد رای مثبت داد، که این امر با انتقاد تند ترامپ همراه شد و گفت که میت رامنی تلاش کافی را برای شکست نامزد دموکرات، “باراک اوباما”، در انتخابات ریاس‌جمهوری ۲۰۱۲ مبذول نکرد.

مهار کردن آشوب‌گران در مقابل کنار گذاشتن برگه‌های رای

ترامپ نه تنها به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تعهدی نداده، بلکه در جریان کنفرانس مطبوعاتی به حمایت غیرعلنی از آشوب‌گران هوادارش اشاره کرده است. وقتی خبرنگاری در پاسخ ترامپ گفت که “مردم در حال شورش هستند”، ترامپ وسط حرف او گفت: “برگه‌های رای را کنار بگذارید. انتقال قدرت هم در کار نخواهد بود، تداوم قدرت خواهد بود، بسیار مسالمت‌آمیز.” سپس ترامپ برای اینکه این نشست خبری چالش‌برانگیز را ترک کند، گفت که “باید به تماس تلفنی اضطراری پاسخ دهد”.

واضح است که ترامپ به دلیل مدیریت ضعیف دولت، رفتارهای متکبرانه و اظهارات نفرت‌برانگیز و تحریک‌آمیزش برای خود دشمنان داخلی و خارجی زیادی خلق کرده، و حتی لابی‌های صهیونیستی، که ترامپ در سایه حضور و حمایت آنها به کاخ سفید راه یافته، از هجمه‌های ترامپ در امان نمانده‌اند. لذا، ترامپ از نتیجه انتخابات نوامبر به شدت بیمناک است و ترسش را از برگه‌های رای، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی پنهان نکرده، تا حدی که دموکرات‌ها درباره بهره‌گیری ترامپ از شبکه اجتماعی “فیس‌بوک” برای اعلام پیروزی خود هشدار داده اند!

در همین رابطه، چند هفته پیش “مارک زاکربرگ” موسس و مدیر فیس‌بوک از احتمال خشونت و آشوب مردم بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد: و گفت: “به نظر من ما باید هر آنچه در توان داریم انجام دهیم تا احتمال آشوب و خشونت از طرف مردم در این انتخابات را کاهش دهیم.” سخنگوی فیس‌بوک نیز روز گذشته گفت که این شرکت اجازه هیچ‌گونه تبلیغات سیاسی را نمی‌دهد که طی آن نامزدی قبل از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، پیروزی‌اش در انتخابات را اعلام کند.

وحشت از شرکت‌های بزرگ فنآوری

ترامپ از شرکت‌های بزرگ فنآوری که مالک شبکه‌های اجتماعی هستند، وحشت دارد. همین ترس، او را واداشته که اعلام کند که “اتخاذ اقدامات قانونی مشخص” درخصوص این شرکت‌‌ها را بررسی می‌کند. او این شرکت‌ها را به “جانبداری سیاسی” متهم کرد و در پایان جلسه‌اش با “ویلیام بار” دادستان کل و وزیر دادگستری و دادستان‌های کل ۹ ایالت آمریکا در کاخ سفید طی روز چهارشنبه گفت: “مجموعه کوچکی از شرکت‌های فنآوری قدرتمند نفوذشان در تجارت و ارتباطات را در آمریکا تقویت کرده‌اند.”

ترامپ شرکت‌های بزرگ فنآوری را به جانبداری از قدرت‌هایی که آنها را “چپ افراطی” خواند، متهم کرد و گفت که شبکه‌های اجتماعی سانسور را علیه طرفداران جریان محافظه‌کار و علیه شخص او تحمیل کرده‌اند. وی تأکید کرد که این شرکت‌ها درصدد محدود کردن توانمندی‌های محافظه‌کاران و آزادی بیان‌شان هستند.

نبردی سخت میان پدران و فرزندان

نبرد انتخابات ریاست‌جمهوری در این دوره میان دو نامزد، ترامپ و رقیب دموکراتش “جو بایدن”، بعد از اینکه به فرزندان‌نشان کشیده شد، شدید شده است. در شرایطی که اتهاماتی علیه پسر بایدن از سوی اعضای جمهوری‌خواه مجلس سنا مطرح شد و طی آن ادعا شد که “هانتر بایدن” پسر نامزد ریاست‌جمهوری “قراردادهای مشکوکی” با بیوه شهردار سابق مسکو منعقد کرده است، قاضی آمریکایی در ایالت نیویورک نیز دستور احضار “اریک ترامپ” پسر رئیس‌جمهور را به دلیل مسائل اختلاس صادر کرد.

هانتر بایدن و اریک ترامپ

درخصوص اتهام هانتر، “رون جانسون” رئیس امنیت داخلی و امور دولتی در مجلس سنا و “چاک گراسلی” رئیس کمیته مالی مجلس سنا، روز گذشته از قراردادهای مشکوک مالی بین هانتر باید و شرکایش و برخی طرف‌های خارجی، از جمله “یلنا باتورینا” همسر شهردار سابق مسکو و نیز برخی اعضای حزب کمونیست چین، خبر دادند؛ قراردادهایی که به گفته سناتورها، میلیون‌ها دلار ارزش دارد.

درخصوص اریک ترامپ، “لیتیتا جیمز” دادستان دموکرات ایالت نیویورک در حکمی از اریک ترامپ ۳۶ ساله خواسته تا هفتم اکتبر به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد اتهاماتی که به سازمان ترامپ در خصوص اعلام نادرست ارزش دارایی‌های گروه معاملات املاک و مستغلات و ساخت و ساز پدرش وارد شده شهادت دهد.

جیمز این درخواست را در دادگاهی در نیویورک اعلام و درخواست کرد تا اریک ترامپ مجبور شود اسنادی را درخصوص چندین فقره املاک و مستغلات این شرکت از جمله ساختمانی در “وال استریت” و هتل بین‌المللی ترامپ در شیکاگو ارائه کند. تحقیقات مذکور پس از آن به جریان افتاد که مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق رئیس جمهوری آمریکا در کنگره گفت که دونالد ترامپ ارزش برخی دارایی ها را بیشتر نشان می داد تا از وام و بیمه استفاده کند و برعکس، ارزش برخی از دارایی ها را کمتر نشان می داد تا از مالیات املاک بکاهد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *