خانه / جشنواره / مردم غزه امروز هفتاد و ششمین راهپیمایی بازگشت را برگزار می‌کنند

مردم غزه امروز هفتاد و ششمین راهپیمایی بازگشت را برگزار می‌کنند

حضور هزاران فلسطینی در راهپیمایی جمعه انتفاضه الاقصی و اسرا با حضور قشرهای مختلف مردم غزه زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست 2

حضور هزاران فلسطینی در راهپیمایی جمعه انتفاضه الاقصی و اسرا با حضور قشرهای مختلف مردم غزه زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست ۲

رسانه‌های فلسطینی از سرازیر شدن قشرهای مختلف مردم نوار غزه به سمت چادرهای بازگشت برای شرکت در راهپیمایی جمعه انتفاضه الاقصی و اسرا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)مردم غزه امروز هفتاد و ششمین راهپیمایی بازگشت را برگزار می‌کنند تا همچنان بر حقوق مشروع و غیر قابل خدشه خود به ویژه حق بازگشت به سرزمینهایی که در سال ۱۹۴۸ از آنجا رانده شده بودند و همچنین ضرورت شکسته شدن محاصره ظالمانه نوار غزه تاکید کنند.

کمیته عالی ملی راهپیمایی بازگشت و رفع محاصره، مردم غزه را به مشارکت گسترده در هفتاد و ششمین راهپیمایی بازگشت که تحت عنوان «انتفاضه الاقصی و اسرا» برگزار می شود دعوت کرده بود. راهپیمایی این هفته در آستانه آغاز سالگرد انتفاضه الاقصی ۲۸/۹/۲۰۰۰ و حملات وحشیانه اشغالگران به اسرا برگزار می شود.

این کمیته در بیانیه خود ضمن اشاره به ماهیت مردمی و مسالمت آمیز این راهپیمایی ها بر ادامه آن تا تحقق تمام اهداف ترسیم شده این حرکت مردمی و  همچنین بر ادامه تلاش ها برای استفاده از این راهپیمایی ها در تمام عرصه های مورد مناقشه و درگیری در عرصه فلسطین تاکید کرده است.

کمیته راهپیمایی بازگشت اعلام کرد هدف مردم فلسطین در هفتاد و پنج هفته گذشته ارسال پیام مخالفت به تمام همراهان با اشغالگران بوده است که با برگزاری این راهپیمایی ها و مبارزه مردم فلسطین مخالف بوده و به دنبال مانع تراشی در این مسیر هستند.

در این بیانیه همچنین بر حمایت از اسرای فلسطینی تاکید شده و از طرف مصری خواسته شد اقدامی فوری برای الزام اشغالگران به اجرای خواسته اسرا جهت برچیدن تجهیزات پارازیت انجام دهد.

لازم به ذکر است در جریان راهپیمایی بازگشت در هفته های گذشته در مجموع ۳۱۴ فلسطینی به شهادت رسیده اند که در بین آنها ۵۴ کودک و ۶ زن حضور دارند. در این راهپیمایی ها تاکنون ۳۱۷۷۱ فلسطینی نیز دچار مجروحیت های مختلف شده که حدود ۱۸۰۰۰ نفر از آنان به بیمارستان انتقال یافته اند.

همچنین جمعه های  راهپیمایی بازگشت با اسامی زیر برگزار شده است:

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *