خانه / جشنواره / گاو نه من شیر ده(گاوی که به سطل شیر خود لگد می زند)

گاو نه من شیر ده(گاوی که به سطل شیر خود لگد می زند)

گاو نه من شیر ده(گاوی که به سطل شیر خود لگد می زند)

می گویند با بیست ساله ها، جنگ را بردیم ولی با شصت ساله ها، اقتصاد را باختیم! تفاوت دیدگاه نسل ها گاهی چنان دور از هم هست، که قضاوتهای معکوس از یکدیگر را موجب می شود. ابتدا سعی می کردند که انقلاب اسلامی را، زیر سوال ببرند و آن را در محدوده اختلافات پدر و فرزندی، تحلیل نمایند و برای اینکه بگویند پدرانشان اشتباه کردند، می گفتند انقلاب اشتباه بود! و برای اثبات نظرات خود به سراغ نکات مثبت: دوران ستم شاهی رفته و آن را تطهیر می کردند. اما بعد که فبول کردند انقلاب درست بوده، و مردم آن را با خواست قلبی انجام دادند، اکنون به سراغ دستاورد های ان می روند! با تکذیب آن سعی دارند بگویند: پدران اشتباه کردند! البته خود پدر ها هم بی تقصیر نیستند. گاهی از گفتن حقایق می ترسند، در نتیجه دشمن این خلا را پر می کند!و دروغ پراکنی را جایگزین آن می کند. می خواهد ثابت کند که مردان انقلاب، گاو نه من شیرده بودند! در دوران انقلاب و دفاع مقدس، از جان مایه گذاشتند و برای انقلاب شیر تولید کردند! ولی الان به آن لگد می زنند، و همه را می ریزند و از بین می برند. استادها نیز کم تقصیر ندارند! آنها با پردازش تئوری این موضوع می گویند: انقلاب فرزند خور است. امام خمینی با اطلاع از همین موضوع، در وصیت نامه سیاسی الهی خود می گوید: نگذارید که انقلاب به دست نامحرمان بیافتد. اما با این حال چنین اتفاقاتی عمدا یا سهوا بوجود می اید. مثلا در مورد تغییر نام شهدا در خیابان های تهران، دو نوع اظهار نظر وجود دارد: رئیس موزه انقلاب و دفاع مقدس می گوید عمدی نبود، (سردار کارگر)هم تاکید می کند: کسی جرات نمی کند این کار را عمدا بکند. اما رئیس قوه قضائیه معتقد است: خاطیان باید به دادگاه معرفی شوند. در مورد اداره کشور نیز این دو دیدگاه وجود دارد: عده ای می گویند انقلابی ها، کار خود را که انجام دادند، کنار بروند تا دیگران کشور را اداره کنند. طبیعی است آنهاییکه برای انقلاب زحمتی نکشیده، و شکنجه نشدند نمی دانند چه می خواهند! لذا دچار عملگرایی شده، و انقلاب را از محتوا خالی می کنند. این بحث در اوایل انقلاب زیاد مطرح بود که: کار باید به دست متخصص باشد، یا مومن! شهید چمران آن را به سادگی حل کرد: باید به دست مومن متخصص باشد! یعنی هم از محتوای انقلاب خبر داشته، به آن پایبند باشد و هم، در اختراع و اکتشاف و مدیریت هم، سررشته داشته باشد. این نظریه پردازی شهید چمران، باعث شد تا امروز ما شاهد: پیشرفت های فراوانی باشیم. زیرا متخصصانی که ایمان نداشتند، برایشان مهم نبود که در ایران باشند، یا در امریکا! شاید خدمت به امریکا، برایشان بهتر بود! لذا با کوچکترین فرصت پیش آمده، راهی خارج می شدند. این متخصصین مومن بودند که تخصص خود را صرف: ملت خود می نمودند.بنابر این اگر سوء مدیریت وجود داشته باشد، برای متخصصان بدون ایمان و تعهد است. اما متاسفانه برعکس این اصل منطقی، تبلیغ می شود. کسی که اموال وطنش را غارت کرده، تحویل دشمنان می دهد، متخصص بی تعهد است، ولی تبلیغات به سوی مومنان متخصص، نشانه می رود. اگر گرانی و تورم و بیکاری وجود دارد، محصول اختلاس یا غارت آنان است. و نباید تقصیر را به گردن: مومنان انداخت زیرا اینان هم اگر خیانت کار بودند، مانند آنها فرار می کردند. کسی که مانده و با شرایط سخت، برای کشورش پیشرفت و رفاه به ارمغان می اورد، نباید مانند کسی که اموال مردم را سرقت کرده، به خارج برده ارزیابی شود.(دوغ و دوشاب یکی شود). همیشه در دعاهایمان بگوییم: خداوند خیانت کاران را در هر لباس و: در هر مقام رسوا کند. وخدمتگزاران را در هر لباس و: در هر مقامی هستند، پیروزشان کند.

The cow that kicks its bucket of milk

They say we won the war with twenty years, but we lost the economy with sixty! The differences in the views of generations are sometimes so far apart that they make opposite judgments. At first they tried to question the Islamic Revolution and analyze it in the context of father-child differences, and to say that their fathers were wrong, they were saying that the revolution was wrong! And to prove their point of view, there are some positive points: the king’s oppression was gone and he was cleansed. But after they realized the revolution was right, and the people did it with a heartfelt desire, they are now turning to its achievements! By denying it they are trying to say: Fathers were wrong! Of course, the fathers themselves are not faultless. Sometimes they are afraid of telling the truth, so the enemy fills this void and replaces the lie. Wants to prove that the men of the revolution, cows were not lactating me! During the revolution and the holy defense, they sacrificed their lives and produced milk for the revolution! But now they are kicking it, and they are throwing it all away. The masters are also not to blame! With the theory behind it, they say: The revolution is childish. Imam Khomeini, aware of this, says in his divine political will: Do not let the revolution fall into the hands of the unjust. But you do happen intentionally or inadvertently. For example, there are two types of comments about the renaming of martyrs on the streets of Tehran: the head of the Museum of Revolution and the Holy Defense says it was not intentional, (Commander in Chief) insists: no one dares to do it intentionally. But the head of the judiciary argues: violators should be brought to court. There are two views on the administration of the country as well: some say that the revolutionaries will abandon what they have done to run the country. It is natural that those who did not bother with the revolution and did not torture themselves do not know what they want! So they become pragmatic, and they make the revolution empty of content. It was a topic of discussion at the beginning of the revolution: work must be done by an expert, or a believer! Martyr Chamran solved it simply: he must be an expert believer! That is to say, be aware of, adhere to, the content of the revolution, and be involved in inventing, exploring, and managing. This theorizing of the martyr Chamran has led us to see many advances today. Because experts who didn’t believe it didn’t matter to them in Iran, or in America! Maybe serving America was better for them! So they left the road with the slightest chance. It was the faithful who devoted their expertise to their nation. So, if there is mismanagement, it is for the professionals without faith and commitment. But unfortunately it is propagated contrary to this rational principle. The one who loots his homeland and hands over the enemies is an unreliable expert, but the propaganda goes to the professional believers. If there is an increase in inflation and unemployment, they are the product of embezzlement or looting. And the blame should not be blamed: the believers were thrown out because they would have fled like they would if they had been betrayed. Anyone who remains prosperous and prosperous for his country should not be evaluated as someone who has stolen people’s property and taken it abroad (be it a douche or a shower). Always say in our prayers: May God discredit the betrayers in every outfit and: in every position. Wait for the servants in every outfit and in every position.

البقره التی ترفس دلوها من الحلیب

یقولون لقد فزنا فی الحرب بعشرین عامًا ، لکننا خسرنا الاقتصاد بستین عامًا! الاختلافات فی وجهات نظر الأجیال تکون متباعده فی بعض الأحیان لدرجه أنها تصدر أحکامًا معاکسه. فی البدایه حاولوا استجواب الثوره الإسلامیه وتحلیلها فی سیاق الاختلافات بین الأب والطفل ، والقول إن آباءهم کانوا مخطئین ، وکانوا یقولون إن الثوره کانت خاطئه! ولإثبات وجهه نظرهم ، هناک بعض النقاط الإیجابیه: لقد ذهب قمع الملک وتم تطهیره. لکن بعد أن أدرکوا أن الثوره کانت على حق ، وقد فعلها الناس برغبه قلبیه ، فإنهم یتحولون الآن إلى إنجازاتها! من خلال إنکار ذلک ، یحاولون أن یقولوا: کان الآباء مخطئون! بالطبع ، الآباء أنفسهم لیسوا بلا أخطاء. فی بعض الأحیان یخافون من قول الحقیقه ، لذلک یملأ العدو هذا الفراغ ویستبدل الکذب. یرید أن یثبت أن رجال الثوره ، والأبقار لم یکن المرضعات لی! خلال الثوره والدفاع المقدس ، ضحوا بحیاتهم وأنتجوا الحلیب من أجل الثوره! لکنهم الآن یرکلونها ، وهم یرمونها کلها. الساده هی أیضا لیست مسؤوله! مع النظریه التی تقف وراءها ، یقولون: إن الثوره طفولیه. یقول الإمام الخمینی ، على علم بذلک ، فی إرادته السیاسیه الإلهیه: لا تدع الثوره تقع فی أیدی الظالمین. لکنک تحدث عن قصد أو عن غیر قصد. على سبیل المثال ، هناک نوعان من التعلیقات حول إعاده تسمیه الشهداء فی شوارع طهران: رئیس متحف الثوره والدفاع المقدس یقول إن ذلک لم یکن مقصودًا ، ویصر (القائد الأعلى): لا أحد یجرؤ على فعل ذلک عن قصد. لکن رئیس السلطه القضائیه یقول: یجب تقدیم المخالفین إلى المحکمه. هناک أیضًا نظرتان حول إداره البلاد: یقول البعض إن الثوار سیتخلون عما فعلوه لإداره البلاد. من الطبیعی أن أولئک الذین لم یزعجوا الثوره ولم یعذبوا أنفسهم لا یعرفون ماذا یریدون! حتى یصبحوا عملیین ، ویجعلون الثوره خالیه من المحتوى. کان موضوع نقاش فی بدایه الثوره: یجب أن یتم العمل من قبل خبیر أو مؤمن! قام الشهید شمران بحلها ببساطه: یجب أن یکون مؤمنًا خبیرًا! وهذا یعنی أن تکون على درایه بمحتوى الثوره وأن تلتزم به وأن تشارک فی اختراعه واستکشافه وإدارته. هذه النظریه للشهید شمران دفعتنا إلى رؤیه العدید من التطورات الیوم. لأن الخبراء الذین لم یصدقوا ذلک لم یکن مهمًا لهم فی إیران أو فی أمریکا! ربما کانت خدمه أمریکا أفضل لهم! لذلک غادروا الطریق مع أدنى فرصه. کان المؤمنون هم الذین کرسوا خبراتهم لأمتهم ، لذلک ، إذا کان هناک سوء إداره ، فإن ذلک یعود للمهنیین دون إیمان والتزام. ولکن لسوء الحظ یتم نشره على عکس هذا المبدأ العقلانی. الشخص الذی ینهب وطنه ویسلم الأعداء هو خبیر غیر موثوق به ، لکن الدعایه تذهب إلى المؤمنین المحترفین. إذا کانت هناک زیاده فی التضخم والبطاله ، فهی نتاج الاختلاس أو النهب. ولا ینبغی إلقاء اللوم على اللوم: طُرد المؤمنون لأنهم کانوا قد فروا کما لو کانوا قد تعرضوا للخیانه. یجب ألا یتم تقییم أی شخص یظل مزدهراً ومزدهرًا لبلاده على أنه شخص سرق ممتلکات الناس وأخذها إلى الخارج (سواء أکان نضحًا أو دشًا). قل دائمًا فی صلواتنا: قد یشوه الله الخیانه فی کل جماعه: وفی کل موقف. انتظر الخدم فی کل جماعه وفی کل موقف.

La vache qui frappe son seau de lait

Ils disent que nous avons gagné la guerre en vingt ans, mais nous avons perdu l’économie en soixante! Les différences de points de vue entre les générations sont parfois si éloignées qu’elles portent des jugements opposés. Au début, ils ont essayé de questionner la révolution islamique et de l’analyser dans le contexte des différences père-enfant, et de dire que leurs pères avaient tort, ils disaient que la révolution avait tort! Et pour prouver leur point de vue, il y a des points positifs: l’oppression du roi a disparu et il a été nettoyé. Mais après avoir réalisé que la révolution était juste et que les gens l’ont fait avec un désir sincère, ils se tournent maintenant vers ses réalisations! En le niant, ils essaient de dire: les pères avaient tort! Bien sûr, les pères eux-mêmes ne sont pas irréprochables. Parfois, ils ont peur de dire la vérité, alors l’ennemi comble ce vide et remplace le mensonge. Veut prouver que les hommes de la révolution, les vaches ne m’ont pas allaitée! Pendant la révolution et la sainte défense, ils ont sacrifié leur vie et produit du lait pour la révolution! Mais maintenant, ils s’en prennent à eux et ils les jettent à la poubelle. Les maîtres ne sont également pas à blâmer! Avec la théorie derrière, ils disent: La révolution est enfantine. L’imam Khomeiny, conscient de cela, dit dans sa volonté politique divine: Ne laissez pas la révolution tomber entre les mains des injustes. Mais vous arrivez intentionnellement ou par inadvertance. Par exemple, il y a deux types de commentaires sur le changement de nom des martyrs dans les rues de Téhéran: le responsable du Musée de la révolution et la Défense sainte disent que ce n’était pas intentionnel, insiste (le commandant en chef): personne n’ose le faire intentionnellement. Mais le responsable du pouvoir judiciaire soutient que les violateurs devraient être traduits devant les tribunaux. Il y a aussi deux points de vue sur l’administration du pays: certains disent que les révolutionnaires vont abandonner ce qu’ils ont fait pour diriger le pays. Il est naturel que ceux qui ne se sont pas inquiétés de la révolution et qui ne se soient pas torturés ne sachent pas ce qu’ils veulent! Ils deviennent donc pragmatiques et rendent la révolution vide de contenu. C’était un sujet de discussion au début de la révolution: le travail devait être fait par un expert ou un croyant! Le martyr Chamran a résolu le problème simplement: il doit être un croyant expert! C’est-à-dire connaître le contenu de la révolution, y adhérer, et participer à l’invention, à l’exploration et à la gestion. Cette théorisation du martyr Chamran nous a conduit à constater de nombreuses avancées aujourd’hui. Parce que les experts qui ne croyaient pas que cela importait pour eux en Iran ou en Amérique! Peut-être que servir l’Amérique était mieux pour eux! Alors ils ont quitté la route avec la moindre chance. Ce sont les fidèles qui ont mis leur savoir-faire au service de leur pays, alors s’il ya mauvaise gestion, c’est pour les professionnels sans foi ni engagement. Mais malheureusement, il se propage contrairement à ce principe rationnel. Celui qui pille son pays et remet les ennemis en main est un expert peu fiable, mais la propagande s’adresse aux croyants professionnels. Si l’inflation et le chômage augmentent, ils sont le produit de détournements de fonds ou de pillages. Et le blâme ne doit pas être blâmé: les croyants ont été expulsés parce qu’ils se seraient enfuis comme s’ils l’avaient trahi. Toute personne qui reste prospère et prospère pour son pays ne doit pas être considérée comme une personne qui a volé des biens appartenant au peuple et qui les a emmenés à l’étranger (que ce soit une douche ou une douche). Dites toujours dans nos prières: Que Dieu discrédite les traîtres dans toutes les tenues et dans toutes les positions. Attendez les serviteurs dans chaque tenue et dans chaque position.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *