خانه / جشنواره / مدیریت ریسک اجتماعی

مدیریت ریسک اجتماعی

ریسک یعنی خطر یا پیشامد های ناگوار و پیش بینی نشده. و این امری تاریخی و انسانی است، زیرا بشر سعی دارد قوانین جامعه و تاریخ را بشناسد، و برای خود تبدیل به روند روتین نماید، تا بتواند پیش بینی داشته و فعالیت های خود را سروسامان بدهد. مثلا هر روز از خواب برمی خیزد، آفتاب طلوع می کند و این روند عادی شده است، اما اگر روزی نتواند برخیزد، یا آفتاب طلوع نکند، امری غیر قابل پیش بینی بوده و انسان قادر نیست، فورا خود را با ان تطبیق دهد! و ممکن است نابود شود. بنابر این یک طرف ریسک در نابودی، و طرف دیگر آن زندگی عادی است. مدیریت ریسک: تبدیل نوسانات به روند است. کرونا این روزها ریسک بزرگی فراهم کرده، که قابل پیش بینی نبوده است. لذا انسان سعی دارد با مدیریت ان، دوباره به روال عادی زندگی برگردد. اما اغلب کسانی که ریسک را نمی شناسند، قد علم می کنند! و لذا ریسک ادامه پیدا می کند، و شاید اصلا از بین نرود. اکنون پزشکان جراح در ایران، و یا سازمان بهداشت جهانی، مسئولیت این ریسک را پذیرفته اند، ولی قادر به شناخت ریسک و عوامل آن نیستند، لذا تلفات آن زیاد می شود. در حالیکه طب سنتی و بومی یا طب اسلامی، بهتر می توانست ان را کنترل و مدیریت کند. علت عدم شناخت دست اندرکاران این است، که هر روز ادعای تازه ای مطرح می کنند، و گاه اصلا می گویند این ویروس قابل شناخت نیست! طبیعتا کسی که نمی شناسد، باید جای خود را به دیگران بدهد! و اصرار بر حضور خود بر کرسی مدیریت ریسک، فقط زیان های جبران ناپذیر به نسل بشر است.  اگر در راس آن بجای مدیران ریسک پذیر و ریسک آشنا، یک پزشک جراح و متخصص باشد، او با دیدگاه خود همه ایران را ایزوله کرده، چون سرو کارش با اتاق عمل بوده، لذا همه مردم باید ماسک بزنند و دستکش بپوشند، از لباس گان هم برای محافظت استفاده کنند. یا اگر متخصص رشته داروسازی بود،الکل و آب ژاول و ژل ضد عفونی کننده را پیشنهاد خواهد نمود. در حالیکه ویروس شناس بزرگ می گویند: ویروس کشنده نیست، بلکه سیستم دفاعی بدن را تضعیف می کند، لذا اشخاص به دلایل دیگری می میرند. اما چنانچه یک مدیر متخصص ریسک اجتماعی مسئولیت آن را بپذیرد، از همه امکانات کشور استفاده می کند. بدون نگاه جناحی یا تخصص غیر ضروری، یا تعصب حزبی و گروهی، گرایش های مالی و اقتصادی، زمینه را برای حفاظت حداکثری مردم و نجات آنها آماده می کند. بطور مثال: حدود ۱۲قرن است که مضجع شریف امام رضا ع، بطور تجربی مرکز درمان بیماریهای نادر و صعب العلاج است. شاید این ۴هزار نفر که فوت کردند، به امام رضا متوسل می شدند، از بین نمی رفتند. تجربه های ثبت شده در دفتر کرامات امام رضا ع، این را نشان می دهد. ولی پزشکان که به تخصص غیر مربوط خود مغرور هستند، این را قبول نکرده، حتی دستور بستن درب های حضرتی را دادند. تا پیامی به مردم منتقل شود که: همه این ۱۲قرن تجربه ممکن است دروغ باشد! و امام رضا در این شرایط نمی تواند کاری بکند. یا اینکه طب اسلامیف که همان طب الرضا هم هست، ادعا می کند میتواند بیماران بدحال را درمان کند، لذا این سه هزا و اندی بیمار بدحال را، به آنان بسپارند. چه بسا استفاده از ظرفیت طب اسلامی، که همان طب سنتی و بومی ایران می باشد، جان این افراد را نجات دهد. لذا این ظرفیت هم تعطیل شد! و نظرات انان را غیر علمی و غیر تحقیقی نامیدند. در حالیکه خودشان هر روز، مردم را به چیزی تهدیدمی کردند که اصلا علمی نبوده! و هیچ مقاله ای هم در این زمینه به اثبات نرسیده بود! مثلا می گفتند کرونا بر می گردد، یا بدتر شده یا ابدی می شود.  

Social risk management

Risk means unforeseen risk or unforeseen events. And this is historical and human, because human beings are trying to know the laws of society and history, and to turn it into a routine process, so that they can anticipate and organize their activities. For example, every day he wakes up, the sun rises and this process has become normal, but if one day he cannot get up, or the sun does not rise, it is unpredictable and man cannot immediately adapt to it! And it may be destroyed. So one side is the risk of destruction, and the other side is normal life. Risk Management: Converts fluctuations into trends. Corona has taken a big risk these days, which has not been predictable. Therefore, by managing it, man tries to return to the normal routine of life. But most people who don’t know the risk get taller! And so the risk continues, and it may not go away at all. Now, surgeons in Iran, or the World Health Organization, have accepted responsibility for the risk, but are unable to identify the risk and its causes, so the death toll is rising. While traditional and indigenous medicine or Islamic medicine could better control and manage it. The reason for not recognizing those involved is that they make new claims every day, and sometimes they say that this virus is not recognizable at all! Naturally, someone who does not know should give his place to others! And insisting on being in a risk management chair is just irreparable damage to the human race. If, instead of being a risk-taking manager and a familiar risk manager, he is a surgeon and specialist, he has isolated the whole of Iran from his point of view, because he has been dealing with the operating room, so all people should wear masks and gloves, Also use for protection. Or, if you are a pharmaceutical specialist, you will be offered alcohol and javelin juice and antiseptic gel. While the big virologist says that the virus is not deadly, it weakens the body’s immune system, so people die for other reasons. But if a social risk manager accepts responsibility, he will use all the facilities of the country. Without partisan views or unnecessary expertise, or partisan or group prejudice, financial and economic tendencies pave the way for maximum protection of the people and their salvation. For example, for about 12 centuries, the honorable shrine of Imam Reza (as) has been the experimental center for the treatment of rare and incurable diseases. Perhaps these 4,000 people who died resorted to Imam Reza would not have perished. The experiences recorded in Imam Reza’s office of miracles show this. But the doctors, who are proud of their irrelevant expertise, did not accept this, and even ordered the closing of the doors of His Holiness. To convey a message to the people: All these 12 centuries of experience may be a lie! And Imam Reza cannot do anything in this situation. Or the Islamic medicine, which is also the medicine of Reza, claims that it can cure the bad patients, so leave these three thousand and one bad patients to them. The use of the capacity of Islamic medicine, which is the traditional and indigenous medicine of Iran, may save the lives of these people. Therefore, this capacity was also closed! And they called their views unscientific and non-research. While they themselves were threatening people every day with something that was not scientific at all! And no article has been proven in this regard! For example, they said that corona returns, or worsens, or becomes eternal.

إداره المخاطر الاجتماعیه

المخاطره تعنی مخاطر غیر متوقعه أو أحداث غیر متوقعه. وهذا أمر تاریخی وإنسانی ، لأن البشر یحاولون معرفه قوانین المجتمع والتاریخ ، وتحویله إلى روتین ، حتى یتمکنوا من توقع وتنظیم أنشطتهم. على سبیل المثال ، کل یوم یستیقظ ، تشرق الشمس وتصبح هذه العملیه طبیعیه ، ولکن إذا لم یستطع النهوض فی یوم من الأیام ، أو لم تشرق الشمس ، فلا یمکن التنبؤ بها ولا یمکن للإنسان التکیف معها على الفور! وقد یتم تدمیره. لذا فإن أحد الجانبین هو خطر الدمار ، والجانب الآخر هو الحیاه الطبیعیه. إداره المخاطر: یحول التقلبات إلى اتجاهات. أخذت کورونا مخاطره کبیره هذه الأیام ، والتی لم یکن من الممکن التنبؤ بها. لذلک ، من خلال إدارته ، یحاول الإنسان العوده إلى روتین الحیاه الطبیعی. لکن معظم الناس الذین لا یعرفون الخطر یزداد طولًا! وهکذا یستمر الخطر ، وقد لا یزول على الإطلاق. الآن ، وافق الجراحون فی إیران ، أو منظمه الصحه العالمیه ، على المسؤولیه عن الخطر ، لکنهم غیر قادرین على تحدید الخطر وأسبابه ، وبالتالی فإن عدد القتلى یرتفع. فی حین أن الطب التقلیدی والأصلی أو الطب الإسلامی یمکن السیطره علیه وإدارته بشکل أفضل. سبب عدم التعرف على المتورطین هو أنهم یقدمون مطالبات جدیده کل یوم ، وأحیانًا یقولون أن هذا الفیروس لا یمکن التعرف علیه على الإطلاق! بطبیعه الحال ، یجب على شخص لا یعرف مکانه للآخرین! والإصرار على أن تکون فی کرسی إداره المخاطر هو مجرد ضرر لا یمکن إصلاحه للجنس البشری. إذا کان جراحًا ومتخصصًا ، بدلاً من کونه مدیرًا للمخاطره ومدیرًا مألوفًا للمخاطر ، فقد عزل إیران بأکملها من وجهه نظره ، لأنه کان یتعامل مع غرفه العملیات ، لذلک یجب على جمیع الأشخاص ارتداء الأقنعه والقفازات ، استخدم أیضًا للحمایه. أو إذا کنت متخصصًا فی المستحضرات الصیدلانیه ، فسیتم تقدیمک لکحول العصیر والکحول والهلام المطهر. فی حین یقول عالم الفیروسات الکبیر أن الفیروس لیس ممیتًا ، فإنه یضعف جهاز المناعه فی الجسم ، لذلک یموت الناس لأسباب أخرى. ولکن إذا قبل مدیر المخاطر الاجتماعیه المسؤولیه ، فسیستخدم جمیع مرافق البلد. بدون وجهات نظر حزبیه أو خبرات غیر ضروریه ، أو تحیز حزبی أو جماعی ، تمهد الاتجاهات المالیه والاقتصادیه الطریق لأقصى قدر من الحمایه للشعب وخلاصه. على سبیل المثال ، منذ حوالی ۱۲ قرناً ، کان مرقد الإمام رضا (علیه السلام) المرکز التجریبی لعلاج الأمراض النادره والمستعصیه. ربما لم یلجأ هؤلاء الأربعه آلاف الذین لقوا حتفهم إلى الإمام رضا. وتظهر التجارب المسجله فی مکتب المعجزات للإمام رضا ذلک. لکن الأطباء ، الذین یفتخرون بخبرتهم غیر ذات الصله ، لم یقبلوا بذلک ، بل وأمروا بإغلاق أبواب الضریح. لتوصیل رساله إلى الناس: کل هذه القرون الـ ۱۲ من الخبره قد تکون کذبه! والإمام رضا لا یستطیع أن یفعل أی شیء فی هذه الحاله. أو الطب الإسلامی ، وهو أیضًا دواء رضا ، یدعی أنه یمکن علاج المرضى السیئین ، لذا اترک هؤلاء الثلاثه آلاف ومریض سیء لهم. إن استخدام قدره الطب الإسلامی ، وهو الطب التقلیدی والأصلی لإیران ، قد ینقذ حیاه هؤلاء الناس. لذلک ، تم إغلاق هذه القدره أیضًا! ووصفوا وجهات نظرهم بأنها غیر علمیه وغیر بحثیه. بینما کانوا هم أنفسهم یهددون الناس کل یوم بشیء غیر علمی على الإطلاق! ولم یثبت أی مقال بهذا الشأن! على سبیل المثال ، قالوا إن الإکلیل یعود ، أو یزداد سوءًا ، أو یصبح أبدًا.

Gestión de riesgos sociales

Riesgo significa riesgo imprevisto o eventos imprevistos. Y esto es histórico y humano, porque los seres humanos están tratando de conocer las leyes de la sociedad y la historia, y convertirlo en una rutina, para que puedan anticipar y organizar sus actividades. Por ejemplo, cada día que se despierta, sale el sol y este proceso se ha vuelto normal, pero si un día no puede levantarse, o el sol no sale, ¡es impredecible y el hombre no puede adaptarse de inmediato! Y puede ser destruido. Entonces, un lado es el riesgo de destrucción, y el otro lado es la vida normal. Gestión de riesgos: convierte las fluctuaciones en tendencias. Corona ha corrido un gran riesgo en estos días, lo que no ha sido predecible. Por lo tanto, al gestionarlo, el hombre intenta volver a la rutina normal de la vida. ¡Pero la mayoría de las personas que no conocen el riesgo se hacen más altas! Y así el riesgo continúa, y puede que no desaparezca en absoluto. Ahora, los cirujanos en Irán, o la Organización Mundial de la Salud, han aceptado la responsabilidad del riesgo, pero no pueden identificar el riesgo y sus causas, por lo que el número de muertes está aumentando. Mientras que la medicina tradicional e indígena o la medicina islámica podrían controlarlo y manejarlo mejor. ¡La razón para no reconocer a los involucrados es que hacen nuevos reclamos todos los días, y a veces dicen que este virus no es reconocible en absoluto! ¡Naturalmente, alguien que no sabe debe dar su lugar a los demás! E insistir en estar en una silla de gestión de riesgos es un daño irreparable para la raza humana. Si, en lugar de ser un administrador de riesgos y un administrador de riesgos familiar, es un cirujano y especialista, ha aislado a todo Irán desde su punto de vista, porque ha estado tratando con la sala de operaciones, por lo que todas las personas deben usar máscaras y guantes. Úselo también para protección. O, si es un especialista farmacéutico, se le ofrecerá alcohol y jugo de jabalina y gel antiséptico. Si bien el gran virólogo dice que el virus no es mortal, debilita el sistema inmunológico del cuerpo, por lo que las personas mueren por otras razones. Pero si un gerente de riesgos sociales acepta la responsabilidad, utilizará todas las instalaciones del país. Sin opiniones partidistas o experiencia innecesaria, o prejuicios partidistas o grupales, las tendencias financieras y económicas allanan el camino para la máxima protección de las personas y su salvación. Por ejemplo, durante aproximadamente 12 siglos, el honorable santuario del Imam Reza (as) ha sido el centro experimental para el tratamiento de enfermedades raras e incurables. Quizás estas 4.000 personas que murieron recurrieron al Imam Reza no habrían perecido. Las experiencias registradas en la oficina de milagros del Imam Reza lo demuestran. Pero los médicos, que están orgullosos de su experiencia irrelevante, no aceptaron esto, e incluso ordenaron el cierre de las puertas de Su Santidad. Para transmitir un mensaje a la gente: ¡Todos estos 12 siglos de experiencia pueden ser una mentira! E Imam Reza no puede hacer nada en esta situación. O la medicina islámica, que también es la medicina de Reza, afirma que puede curar a los pacientes malos, así que déjales estos tres mil y un pacientes malos. El uso de la capacidad de la medicina islámica, que es la medicina tradicional e indígena de Irán, puede salvar la vida de estas personas. ¡Por lo tanto, esta capacidad también se cerró! Y calificaron sus puntos de vista como no científicos y sin investigación. ¡Mientras ellos mismos amenazaban a las personas todos los días con algo que no era científico en absoluto! ¡Y ningún artículo ha sido probado a este respecto! Por ejemplo, dijeron que la corona regresa, o empeora, o se vuelve eterna. HE

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

جهان برای ایران شد و آنها خبرندارند

L'Amérique est la 32ème province et l'Europe est la 33ème province de l'Iran et la langue officielle est le persan. America is the 32nd province and Europe is the 33rd province of Iran and the official language is Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *