خانه / جشنواره / مردم طاعون زده در ۲ هزار سال پیش

مردم طاعون زده در ۲ هزار سال پیش

تصاویری هولناک از مردم طاعون زده در ۲ هزار سال پیش

تصاویری از مردم طاعون زده

در طول تاریخ بیماری های وحشتناکی در جهان سبب نسل های کشی های گسترده ای در شهرها و کشورها شدند که با مطالعه و دیدن تصاویری از آن زمان چیزی جز اندوه بر روی دل و ذهنمان باقی نمی ماند. طاعون یکی از همین بیماری های واگیرداری است که نسل کشی های بسیاری در زمان های گذشته در شهرها و کشورهای مختلف جهان انجام داده است. از دوران باستان تا کنون، چند بار بیماری خانمان سوز طاعون، سراسر اروپا، آسیا و آفریقا را فراگرفته است. در سده ۱۳۰۰ میلادی، نوعی از این بیماری به نام «مرگ سیاه» به مرگ بیش از یک چهارم مردم اروپا منجر گردید. شیوع بیماری طاعون در نیمهٔ اول قرن هفدهم، فقط در شهر لندن ۱۵۰۰۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند. در این مطلب تعدادی از تصاویر هولناک از مردم طاعون زده در سال های دور را می خواهیم نشانتان دهیم. البته لازم است بگوییم که به دلیل این که این بیماری در سال های بسیار دور بوده و اکنون راه های مختلفی برای درمان و کنترل شیوع آن نیز وجود دارد و همچنین بیماری بشدت خطرناک و کشنده است تصاویری که الی گشت از مردم طاعون زده در این مطلب می خواهد نشان دهد تصاویری است که هنرمندان از این نسل کشی به تصویر کشیده اند، چرا که هیچ عکاسی جرات نزدیک شدن به محدوده ی مردم طاعون زده را قطعا در آن زمان نداشته است.

مردم طاعون زده
تابلوی دیدار بوناپارت از قربانیان طاعون در یافا اثر آنتوئن ژان گروس که در سال ۱۸۰۴ میلادی

تاریخچه ای از بیماری طاعون در زمان های دور

یک مورخ یونانی به نام توسیدیدس در یکی از کتاب های تاریخی خود از یک بیماری واگیردار صحبت کرده است که این بیماری همزمان با جنگ اسپارت و آتن در حدود سال ۴۳۰ هجری قمری نیز شیوع پیدا کرده است و باعث کشته شدن تعداد زیادی از مردم در آن زمان شده است.

رومیان طاعون را انتقام آپولو پس از دزدی از یکی از نیایشگاه‌هایش می‌پنداشتند. جالینوس برای اولین بار، توصیفاتی از این بیماری را (هنگامی که طاعون در شهر روم در سال ۱۶۶ واگیر پیدا کرد) در کتابش مطرح کرده است.

در سال ۱۳۴۷ میلادی، کشتی‌هایی که از آسیا می‌آمدند، باعث ایجاد طاعون و مرگ یک چهارم تا یک سوم جمعیت اروپا طی سه سال شدند. این اپیدمی طاعون به طاعون سیاه یا مرگ سیاه معروف است.

پس از طاعون سیاه، همه‌گیری طاعون لندن (۱۶۶۶–۱۶۶۷) و مارسی (۱۷۲۰) نیز دو همه‌گیری فراگیر بودند.

همه ‌گیری چین در سال ۱۸۹۴ به کشف باسیل یرسینیا پستیس توسط الکساندر یرسین انجامید و آخرین اپیدمی فراگیر تا کنون بود.

اما نکته ای که باید بدانید این است که در زمان شاهنشاهی های ایران باستان در مقایسه با امپراتوری روم شرقی نیز بسیار کمتر بوده و تصاویر کمتری از این بیماری وحشتناک در این کتاب های تاریخی موجود است. علت آن‌هم احترام به طبیعت و آلوده نکردن آب‌ها و زمین بود که از اصول دینی آن زمان رعایت می شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *