خانه / جشنواره / برگزاری برنامه های فرهنگی در هفته بزرگداشت حافظ

برگزاری برنامه های فرهنگی در هفته بزرگداشت حافظ

همچنین برگزاری نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «آستان حافظ» یکی دیگر از برنامه‌های هنری است که در هفته جاری  در حال برگزاری‌است. در این نمایشگاه که از ۱۶ مهر آغاز شده و تا ۲۱ مهرماه ادامه دارد، از آثار استادان خوشنویس فارس در نگارخانه تار و پود(واقع در مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز) رونمایی می‌شود.

 

رویداد هنری «صحبت مهر» یکی دیگر از برنامه‌هایی است که توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای هفته حافظ طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.

 

این رویداد بداهه‌نویسی با حضور اساتید هنر خوشنویسی از جمله برهان توسلی اردکانی و احمدرضا حبیب‌زاده، علی هوشمند، نگار علیان رضا اعظمی، امیراسماعیل کاظمی سرچشمه، محمدجعفر خلیفه لیراوی، مهدی یزدان پرست، مهدی کیان مهر و روح‌الله محرری برگزار می‌شود.

 

همچنین یکی از رویدادهای جذابی که برای این هفته طراحی شده و در حال برگزاری است، رویداد سخنرانی عمومی و حافظ خوانی است که مقابل تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود و گروه هایی از دختران و پسران کودک و نوجوان، به خوانش اشعار حافظ در قالب نمایش‌های کوچک و همخوانی می‌پردازند.

 

این گزارش می‌افزاید، در همین راستا زنگ حافظ نیز صبح چهارشنبه ۱۹ مهرماه در مدارس سراسر کشور به صدا در خواهد آمد.

 

به گزارش ماهین نیوز، هفته فرهنگی هنری بزرگداشت حافظ شیرازی روز پنجشنبه، ۲۰ مهرماه با حضور ریاست جمهوری و برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می‌رسد. در این مراسم از تمبر و نشان بین‌المللی حافظ رونمایی خواهد شد. همچنین رئیس جمهور در سفر استانی به فارس، نشستی نیز با اهالی فرهنگ، نویسندگان و شاعران این استان هنرمندپرور خواهد داشت.

 

ایرج ستاری خبرنگار ماهین نیوز.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *