خانه / غزنه تا غزه / مردم تونس شما چه تونس

مردم تونس شما چه تونس

🔴 تجربه تلخِ سودان، درسی برای ما…

🔸 کشوری بود بنام «سودان» با ۹۷ درصد جمعیت مسلمان، دومین کشور بزرگ قاره آفریقا و از نظر معادن و ثروت طبیعی در وضعیت خوبی بود. دیدگاه های سیاسی این کشور به ایران و جبهه مقاومت و شخص رهبری نزدیک بود.
🔸 کم کم فشارهای بین المللی به این کشور زیاد شد؛ آمریکا و اروپا تحریمش کردند؛ اسرائیل به انواع توطئه ‌ها در داخل کشور دامن زد و کشورهای عربی و خصوصاً عربستان به فشار بر آن افزودند، بگونه‌‌ای که حتی در سال ۱۳۹۲ عربستان اجازه عبور هواپیمای سودانی بر فراز آسمانش را ندادند، چون راهی ایران بود.
🔸 عمرالبشیر رییس جمهور این کشور بعد از مقاومتی سخت، به خیال خودش تسلیم شد تا بتواند فشارهای بین المللی را کم کرده و از مواهب رابطه با غرب و اعراب بهره ببرد .آنها به ظاهر یک خواسته بیشتر از او نداشتند: دست کشیدن از ارتباط و جدایی از جمهوری اسلامی ایران!!!
🔸 او تسلیم شد و رسماً با ایران قطع رابطه کرد و در پیمانهای ضد ایرانی عضو شد. اما باز رابطه با کشورهای عربی و غربی بهبود نیافت. او قدمی دیگر برداشت تا بتواند اعتماد سازی کند و آن قدم شوم، نامش رفراندوم بود! رفراندومی در میان مردم جنوب این کشور پهناور اسلامی در مورد استقلال از سودان یا ماندن با سودان بزرگ!!
🔸 رفراندوم انجام گرفت و در کمال تعجب کشور به دو تکه تقسیم شد و سودان شد دو کشور «سودان شمالی» و «سودان جنوبی» که سازمان ملل و کشورهای غربی و عربی به سرعت آن‌را به رسمیت شناختند!، اما باز هم مصیبت سودان تمام نشد که نشد.
🔸 سودان رسماً دشمنی خود با ایران و جبهه مقاومت را اعلام کرد و حتی در دفاع از عربستان به یمن هم لشکر کشی کرد. آمریکا و عربستان و دیگران تحریم های خود را برداشتند، اما بهانه‌ای جدید ساختند و آن اینکه عمر البشیر دیکتاتور بوده و باید از قدرت کناره گیری کند. او هم چاره‌ای نداشت و از قدرت کنار رفت، امّا به جای منزل به زندان انداختندش!!!
🔸در این زمان دیگر نه سودان، آن کشور پهناور آفریقایی وجود داشت، نه سیاست خارجیِ حامی ایران و نه عمرالبشیری که حتی بر خلاف همه دیدگاههایش با اسراییل هم وارد رابطه شده بود، اما مصیبت سودان همچنان ادامه داشت.
🔸 بعد از عمرالبشیر در سودان کودتا کردند، جنگ داخلی راه انداخته و هزاران نفر را کشته و زخمی کردند و اینک سالهاست آمریکا و اروپا و عربستان که این همه وعده به سودان داده بود، فقط دارند تماشا می کنند و از  کشته شدن مردم و ویرانی پهناورترین کشور مسلمان آفریقایی لذت می برند!
🔹 حال مقایسه کنید سرنوشت سودان را با کشورهایی همچون ایران، سوریه و یمن که دقیقا همین خواسته ها را از آنها داشتند. اینان تحریم‌ها و فشارها را تحمّل کردند و ایستادند تا نشان دهند هزینه مقاومت بسیار کمتر از هزینه تسلیم است.
🔹و سودان شد درس عبرتی برای مردم ایران تا بدانند چطور در پس هر عقب نشینی از محور مقاومت و دیکتاتور دانستن رهبران سیاسی و حتی رفراندوم ادعایی آنان، پایان کار کشوری به نام ایران بزرگ با تجزیه و جنگ داخلی هدف‌گذاری شده است.
🔹 اطاعت از رهبری انقلاب و مقاومت در برابر غرب وحشی، تمام این معادلات را برهم میزند.
.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

وتوی عضویت فلسطین فاقد اعتبار است

عضویت فلسطین در سازمان ملل قطعی است و وتوی آن اعتبار ندارد و به این وسیله اسرائیل همیشه از بین می رود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *