خانه / Ahmad Mahini / تحریم ایران ۲۳تریلیون دلار بدهی برای آمریکا
Ich bin Ahmad Mahini Ich bin ein Kandidat für die Präsidentschaft der Vereinigten Staaten Bitte stimme für mich ab
Ich bin Ahmad Mahini Ich bin ein Kandidat für die Präsidentschaft der Vereinigten Staaten Bitte stimme für mich ab

تحریم ایران ۲۳تریلیون دلار بدهی برای آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن معافیت تحریمی جمهوری اسلامی ایران را به مدت ۱۲۰ روز تمدید کرده است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از رویترز، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن معافیت تحریمی که اجازه می‌دهد عراق از ایران برق وارد کند را به مدت ۱۲۰ روز تمدید کرده است.

یک رسانه آمریکایی سه‌شنبه گزارش داد که دولت جو بایدن در آستانه صدور معافیت تحریمی جدیدی برای ایران است که به این کشور اجازه دسترسی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده‌اش را می‌دهد.

بنابر گزارش رسانه آمریکایی واشنگتن فری بیکن، وزارت خارجه آمریکا در ماه نوامبر یک معافیت تحریمی را امضا کرد که به عراق اجازه می‌دهد تا مبالغ چند میلیارد دلاری برق خریداری شده از ایران را منتقل کند.

واشنگتن فری بیکن افزود: این معافیت که به تهران اجازه دسترسی به حدود ۱۰ میلیارد دلار وجوه مسدود شده‌اش را می‌دهد، قرار است در ماه جاری (میلادی) منقضی شود، مگر اینکه دولت بایدن آن را تمدید کند.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، این معافیت به عراق اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های واردات برق از ایران را به حساب‌های خارج از کشور که تهران می‌تواند آنها را مورد استفاده قرار دهد، واریز کند.

وزارت خارجه آمریکا تاکید دارد که این وجوه تنها برای مقاصد بشردوستانه مانند غذا و دارو قابل استفاده است، اما منتقدان خاطر نشان می‌کنند که پول قابل جابجایی است و تهران می‌تواند از آن برای اهداف دیگر استفاده کند.

دولت بایدن پیشتر نیز (سه‌شنبه ۲۳ آبان)، معافیت تحریم‌های عراق را برای پرداخت بدهی به ایران برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرده بود که طی آن به دولت عراق اجازه داد بخشی از بدهی خود به ایران را به حسابی در عمان واریز کند.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در این باره به خبرنگاران، گفت: «امروز ما معافیت برق عراق را تمدید می‌کنیم. این بیست و یکمین معافیت برق از سال ۲۰۱۸ است. تمدید آن برای ۱۲۰ روز دیگر خواهد بود. این اقدام به عراق این امکان را می‌دهد که از منابع مالی خود برای پرداخت هزینه واردات برق ایران به حساب‌های محدود ایران در عراق استفاده کند».

میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه (۲۳ آبان) به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن، گفت: این معافیت‌ها در سال ۲۰۱۸ و در دولت دونالد ترامپ صادر شدند. هزینه این خرید برق به ایران منتقل نمی‌شود بلکه در یک حساب محدود حفظ می شود که فقط می‌توانند برای مصارف غذا، دارو و سایر اهداف بشردوستانه و غیر تحریمی استفاده کنند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

آلمان درباره آوارگی یک میلیون نفر در رفح هشدار داد آلمان درباره آوارگی یک میلیون نفر در رفح هشدار داد تهران- ایرنا- وزیر خارجه آلمان در پیامی هشدار داد که یک میلیون نفر از آوارگان فلسطینی که در رفح پناه گرفته بودند، جایی برای رفتن ندارند. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: آلمان به (رژیم) اسرائیل درباره حمله زمینی گسترده به شهر رفح در جنوب غزه هشدار داد. آنالنا بائربوک در پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: درباره حمله گسترده به رفح هشدار می‌دهم. یک میلیون نفر از مردم نمی‌توانند در هوا ناپدید شوند. آنها به محافظت و تداوم فوری کمک‌های انسان دوستانه نیاز دارند. این مقام آلمانی افزود: برای دستیابی به این هدف باید گذرگاه‌های مرزی رفح و کرم شالوم فورا باز شوند. به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است. این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که طرح پیشنهادی حماس با خواسته‌های این رژیم فاصله دارد، مدعی شد: اجازه نمی‌دهیم حماس توانایی‌های نظامی خود را بازسازی کند. اسرائیل اجازه نخواهد داد که حماس در نوار غزه حکومت کند.

دولتها اعزام گردشگر به رفح را تسهیل نمایند

Governments should facilitate the sending of tourists to Rafah. Global Shipping, IATA and other transport unions should know that it is time to help the Palestinian people

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *