خانه / جشنواره / اژدهای هزار سر چیست؟

اژدهای هزار سر چیست؟

پاسخ مدیرمسئول هفته نامه ماهین به یک مقاله

به دنبال درج مقاله ای با عنوان اژدهای هزار سر چیست؟«نقدی پرسش محور بر مقاله درج شده در هفته نامه ماهین» که روز پنج شنبه به قلم آقای علیرضا احمدی درج شد، مدیر مسئول هفتهنامه ماهین آقای سید احمد حسینی ماهینی جوابیه ای ارسال کرده است که با حذف مطالب اهانت آمیز نسبت به نویسنده مقاله، پاسخ های ناظر بر مطالب درج شده از نظر خوانندگان محترم می گذرد.

در این جوابیه که با عنوان «یک نقد غیرمنصفانه و مغرضانه» ارسال شده آمده است:

وقتی می گوییم بخش خصوصی دولتها را تغییر می دهد این فقط شامل یک دولت نمی شود که آن را بحث داخلی بدانیم بلکه اشاره به سرنگونی دولتهایی چون دولت مصدق در ایران و آلنده در شیلی و اخیرا در هندوراس است.

اژدهای چند هزار چهره هم شرکتهای چند ملیتی هستند که در تمام شهرها و کشورها حتی در تمام خیابانها و خانه ها حضور دارند و کالاهایی مانند سیگار و مشروبات و مواد مخدر را که مردم نیازی به آن ندارند با تبلیغات مسموم خود ضروری جلوه می دهند.

اولااین مقاله به طور کامل در نشریه تخصصی مناقصه و مزایده درج شده و یک بحث کاملاتخصصی است که بخشی از آن به عنوان یادداشت مدیر مسئول در هفته نامه ماهین شهریار درج گردیده است. ثانیا اصلادر این مقاله نامی از اصل۴۴ نیامده که نویسنده به خیال خود ما را بی اطلاع از این اصل دانسته و آن را رونویسی کرده اند!

لذا بحث دیکتاتوری های قرن معاصر اصلابه ایران مربوط نمی شود زیرا ایران هنوز دارای بخش خصوصی به معنی واقعی کلمه نیست. بخش خصوصی در اصطلاح سرمایه داری که نمونه آن در آمریکاست همه چیز حتی معادن نفت و زغالسنگ در دست دولت نیست اما در ایران ما سه بخش اقتصادی داریم و اقتصاد ایران یا همان اصل۴۴ اقتصاد مختلط را بیان می کند نه بخش خصوصی را؛ از اینجا جواب سوال دوم هم واضح است اجرا کنندگاناصل۴۴ به دنبال خصوصی سازی تنها نیستند بنابراین شامل بحث ما نمی شوند.

اصل۴۴ اصلاتاکیدی بر واگذاری بخش دولتی ندارد بلکه اصولامی گوید اقتصاد سه بخش است و هر بخشی باید به وظیفه خود عمل کند. حالاکم کاری بخش خصوصی را چرا باید دولت جبران کند؟ وقتی به ادعای ایشان واگذاری تنها وظیفه اصل۴۴ است یعنی اخته کردن قانون و نرفتن به دنبال مقصر.

بله دیکتاتورها کسانی هستند که اصل۴۴ را مثله می کنند و به نفع یک بخش از سه بخش مصادره می کنند.

واگذاری برخی از امور باعث تغییر قوانین می شود والاچرا مجلس این همه قانون در مورد اصل۴۴ تصویب می کند، و هنوز هم در حال بررسی است ولی این چه ایرادی دارد، باید از سوال کننده پرسید که حتی نفس قانونگذاری مجلس را هم زیر سوال می برد.

هدف از این مقاله هم روشن است بیدار کردن وجدان کسانی که می خواهند قانون را تفسیر به رای کنند و برخی را قبول و برخی را رد کنند.

۱- منظور از اژدهای چند هزار سر همان شرکتهای چند ملیتی هستند که در تمام کشورها و شهرها و خیابانها و حتی خانه های مردم چنبره زده اند و غذای فکری و فرهنگی و اقتصادی مردم را می خورند و مغز آنها را پوک می کنند.

۲- چشم برزخی نمی خواهد بخش خصوصی خالص که نمونه آن سرمایه داری آمریکاست می بینیم برای بالابردن سود خود حتی افغانستان را اشغال می کند تا در آن مواد مخدر تجارت نمایند و یا عراق را به جنگ داخلی می کشانند تا نفت آن را ببرند. این چیزی است که همه می توانند ببینند.

۳- در مورد واگذاری امور به مردم مگر دولت از مردم نیست، مگر رئیس جمهور را مردم انتخاب نمی کنند؟ حتما باید گروه ضد دولت صاحب اموال و مکنت شوند تا نام بخش خصوصی بگیرند؟

۴- منظور از دیوان چیست؟

بدیهی است منظور دیوان ددان نیست! منتهی چون هر کشوری نامهای مختلفی دارند اینجا کلی بیان شده است و بخش خصوصی آن قدر زرنگ است که در شکایت خود به دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات و دیگر دیوان هم شکایت کند!

و اما سریال سوم سوالات:

همان طور که اشاره شد این مقاله تخصصی بوده و در روزنامه تخصصی مناقصه مزایده طی۲۲۰ شماره به صورت پاورقی چاپ شده، لذا قضاوت در مورد یک جمله از آن از کارهای ناشایست است. برای رفع شبهه لازم است مورد به مورد اشاره شود.

۱- ایشان چشم وگوششان را به همه واقعیتها بسته اند. الان چندین سال است که روسای سه قوه در سطح عالی و بازرسین سه قوه در سطوح مختلف پیگیر مفاسد اقتصادی هستند و حالاایشان از بنده می پرسند: کسانی که از راه غیرقانونی به سود کلان دست پیدا می کنند آیا تا به حال مصداقی داشته اند؟

۲- متن سوال ایشان که پرسیده است آیا برخی از کارکنان دولت براساس گفته آقای ماهینی آن قدر به خود جرات می دهند که دست به هر کاری بزنند تا به سود کلان برسند؟ خوب است ایشان تورقی در همان روزنامه رسالت بکنند و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس محترم جمهور و ریاست قوه قضائیه را بخوانند.

۳- منظور از*****؟ چیست. این یک علامت سوال تایپیست است که نتوانسته کلمه ای را بخواند. می توانید از تایپیست محترم مقاله که از کارکنان روزنامه مناقصه مزایده است و این مطلب را تای‘ کرده، سوال بفرمایید.

۴- ساده ترین روابط همان سلام وعلیک است یعنی شما برای ایجاد ارتباط با کسی به راحتی می توانید به او سلام کنید! این کجایش مشکل دارد و فهمیدن آن سخت است؟ روابط پیچیده هم معلوم است، روابطی بالاتر از سلام وعلیک خالی.

۵- منظور از حمل مواد همه نوع مواد است یعنی ایشان منکر حمل۳۰۰۰ تن موادمخدر به ایران است؟ که بنابر ادعای مسئولین قریب به هزار تن آن کشف و هزار تن آن در ایران مصرف و هزار تن هم ترانزیت می شود.

۶- حمل مدارک غیرقانونی مگر امکان پذیر نیست؟ ما که به شخص یا اشخاص اشاره نکرده و نام کسی را نبرده ایم که بخواهیم مدرک رو کنیم. یک بحث مطبوعاتی است و در مطبوعات هم از این مدارک زیاد چاپ شده. آیا هزاران میلیارد ریال وامهای معوقه بانکها که با مدارک جعلی دریافت شده و از کشور خارج شده و یا این همه مطالبات دولت از بخش خصوصی دروغ است؟ آیا تمامی احکام دادگاه های ویژه اقتصادی باطل است؟ آیا این همه پرونده جعل و کلاهبرداری همه واهی است؟

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *