خانه / تمدن پژوهی / لاهه باید اسرائیل را محکوم به تعلیق کند
The Hague should condemn Israel to suspension
The Hague should condemn Israel to suspension

لاهه باید اسرائیل را محکوم به تعلیق کند

I-Hague kufanele igwebe u-Israyeli ekumisweni

Den Haag moet Israel tot skorsing veroordeel

The Hague should condemn Israel to suspension

Den Haag zou Israël tot schorsing moeten veroordelen

دیوان بین‌المللی دادگستری تصمیم خود را درباره درخواست جدید آفریقای جنوبی برای صدور تدابیر موقت اضافی در خصوص جلوگیری از اقدام احتمالی اسرائیل در رفح اعلام کرد.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس- دادگاه لاهه در این حکم گفته وضعیت خطرناک در غزه نیازمند اجرای فوری تدابیر تصریح‌شده در حکم صادرشده به تاریخ ۲۶ ژانویه است. برخی از تحلیلگران گفته‌اند این به معنی آن است که دادگاه لاهه حکم جدیدی صادر نکرده و آفریقای جنوبی و اسرائیل را به حکم پیشین صادرشده ارجاع داده است. این تصمیم همچنین تصریح می‌کند اسرائیل متعهد به پیروی از کنوانسیون ژنو و از جمله تضمین امنیت فلسطینی‌ها در غزه است. آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد از دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) خواسته صدور تدابیر اضطراری جدید برای محافظت از فلسطینی‌ها را با توجه به قصد اسرائیل برای گسترش دادن عملیات نظامی خود به شهر پرتراکم رفح مد نظر قرار دهد. دیوان بین‌المللی دادگستری ماه پیش (۲۶ ژانویه) در حکم اولیه خود برای رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی به اسرائیل دستور داد تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در منطقه تحت حصر غزه انجام دهد. اسرائیل تمامی اتهامات مطرح‌شده درباره ارتکاب جنایت نسل‌کشی در غزه را انکار کرده و از دادگاه لاهه خواسته بود به سرعت شکایت آفریقای جنوبی را رد کند. رژیم اسرائیل به تازگی اعلام کرده قصد دارد عملیات زمینی خود در غزه را به شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه گسترش دهد. در حال حاضر بیش از ۱ میلیون فلسطینی آواره از جنگ به این شهر پناهنده شده‌اند. دفتر ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی در بیانیه‌ خود در روز سه‌شنبه گفته بود عملیات اسرائیل در رفح نقض آشکار کنوانسیون منع نسل‌کشی و همچنین دستور صادرشده از سوی دادگاه در مورخه ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ خواهد بود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *