خانه / تمدن پژوهی / مساحت غزه هر روز بزرگتر می شود.
אחמד מאהיני, המועמד לנשיאות ארה"ב
אחמד מאהיני, המועמד לנשיאות ארה"ב

مساحت غزه هر روز بزرگتر می شود.

حملات گسترده موشکی از لبنان به یک شهرک اسرائیلی

حزب الله لبنان در ادامه حملات خود که در حمایت از مردم غزه است، امروز هم با ۱۴ موشک، شهرک اسرائیلی کریات شمونه را هدف قرار داد.
گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ منابع خبری فلسطینی و صهیونیستی از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهرک اسرائیلی «کریات شمونه» واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.این منابع با بیان اینکه با وجود این انفجارها، صدای آژیر خطر در این منطقه به صدا درنیامده است، خبر دادند که دستکم سه موشک به این منطقه شلیک شده است.تلویزیون اسرائیل خبر داد که ۱۴ موشک از لبنان به سمت کریات شمونه شلیک شد. این حملات با شلیک دو موشک ضد زره آغاز و پس از آن ۱۲ موشک دیگر هم شلیک شد.
پس از سخنرانی روز سه‌شنبه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله ، مقاومت لبنان روز گذشته با ده‌ها موشک شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد و پس از آن منابع اسرائیلی اعلام کردند که نمی‌توانند با جزئیات دقیق درباره شمار موشک‌های شلیک شده در صفد و سایر مناطق سخن بگویندسخنگوی ارتش اشغالگر اعلام کرد که شماری از موشک‌ها به سمت منطقه نطوعاه و المناره و یک پایگاه ارتش در شمال «اسرائیل» شلیک شده است. اما خبرنگار المنار نقاط هدف قرار گرفته را این‌چنین اعلام کرد: ستاد فرماندهی منطقه شمال در «صفد»، مقر فرماندهی لشکر ۹۱ الجلیل در برانیت، مقر تیپ ۷۶۹ شرقی در کریات شمونا، پایگاه فرماندهی و کنترل هوایی در میرون، پایگاه بیت هلل، اردوی تمرینی در پایگاه کیلع واقع در جولان، پایگاه «معالیه گولان» در کوه حرمون و پایگاه جلّ العلام.

رسانه‌های اسرائیلی در تحلیل حملات موشکی گزارش دادند که نصرالله به طرح‌های میانجیگری پاسخ نداد بلکه با این حملات، عملا موضع خود را اعلام کرد.سید حسن نصرالله در پاسخ به تهدیدهای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که اگر تل‌آویو تهدیدهایش را علیه لبنان اجرا کند به جای ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین، ۲ میلیون صهیونیست آواره خواهند شد.رئیس شورای شهرک‌نشینی در شمال فلسطین اشغالی نیز امروز گفت که «حزب الله به ما تُف می‌کند و ما فکر می‌کنیم که دارد باران می‌آید».رئیس شهرداری صفد نیز به شکست تل‌آویو مقابل حزب‌الله اعتراف کرد و تایید کرد که پایگاه‌های نظامی اسرائیل در شمال به شدت در هم کوبیده شدند.

 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *