خانه / جشنواره / اشک روزنامه صنعت و دنیای اقتصاد در امد

اشک روزنامه صنعت و دنیای اقتصاد در امد

🔴چهار خبر خوبی که نباید از کنار آن گذشت…

شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
گروه جامعه تارنمای جهان نیوز:
کشورمان با همه مشکلاتی که وجود دارد در مسیر پیشرفت قرار گرفته و جوانان و نخبگان ایرانی در حال تلاش برای ایجاد ارزش افزوده و ارتقای سطح علمی و توسعه ایران اسلامی هستند.پیشرفت به یکباره به وجود نمی‌آید و  برای به ثمر نشستن این درخت دقیقا باید بسیار تلاش شود که میوه شکوفایی و توسعه حاصل آید. اما جامعه‌ای در راه پیشرفت سریع‌تر قرار می گیرد که بداند چه ظرفیت ها و استعدادهایی دارد. در این زمینه نکته قابل توجه این است که هر روز و هفته شاهد خبرهای خوبی در حوزه پیشرفت و ترقی کشورمان وجود دارد اما گویی بسیاری از این خبرهای خوش لابه لای هجمه خبری- که خاصیت عصر انفجار اطلاعات است- گم می‌شود.در حالی که آگاهی از این راه می تواند جامعه را امیدوارتر کند و انگیزه آنان را برای رسیدن به مدارج بالاتر دوچندان سازد.

🔻پرتاب موفق ۱۱ ماهواره:
اخیرا ماهواره‌های مهدا، کیهان و هاتف با ماهواره‌بر سیمرغ به صورت همزمان به مدار تزریق شدند. در دولت سیزدهم تاکنون ۱۱ پرتاب ماهواره انجام شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد افزایش خواهد یافت. در یک ماه گذشته ماهواره «ثریا» با قرار گرفتن در مدار ۷۵۰ کیلومتری، رکورد ارتفاع پرتاب را شکست و ماهواره‌بر سیمرغ نیز توانست هشتم بهمن‌ماه ماهواره «مهدا» و ۲ ریز ماهواره «کیهان» و «هاتف» را در مدار بیضوی به شکل همزمان قرار دهد که در نوع خود قابل توجه است. این موفقیت‌ها در حوزه فضایی نشان می‌دهد ایران به دانشی آینده ساز دست یافته است. بنابر سخنان وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات هدف اصلی ایران رسیدن به مدار ژئو است. در این راستا، یک نقشه راه ۱۰ ساله برای صنعت فضایی کشور طراحی شده که سال گذشته تصویب و توسط رییس‌جمهور ابلاغ شد؛ بر اساس این نقشه راه و در افق ۱۴۰۷ باید به لایه ژئو در ۳۶۰۰۰ کیلومتری زمین دست پیدا کنیم.

GEO مداری دایروی است که در ارتفاع ۳۵.۷۸۶ کیلومتری بالای خط استوا قرار گرفته است و به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد، مدار ژئو یک منبع راهبردی برای کاربری‌ های مخابراتی، پخش تلویزیونی و هواشناسی است. با این حال اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته پرتاب های موفقی را به ثبت برساند نشان می دهد کشورمان در این حوزه با دقت کارشناسانه ای در حال کار است.

🔻درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال:
اخیرا معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از درمان رایگان کودکان زیر هفت سال و همچنین سه دهک نخست جامعه و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی خبر داد. بر همین اساس تمام خدمات درمانی مراکز دولتی و مراکز درمانی دانشگاهی برای کودکان زیر ۷ سال به صورت رایگان ارائه می‌شود. همچنین ۳ دهک نخست جامعه، مددجویان بهزیستی و افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز از خدمات رایگان برخوردار می‌شوند. درمان آسان و سریع و توسعه بهداشتی از جمله موارد ارتقای سطح زندگی افراد جامعه محسوب می‌شود که در کشورمان ضریب گرفته است و از این به بعد والدین دارای فرزند کوچک با نگرانی کمتری می توانند نسبت به درمان فرزند خود اقدام کنند.

🔻افزایش یارانه‌ها:
افزایش یارانه معیشتی ایرانیان در قالب طرح فجرانه خبر فراگیر وزارت کار و رفاه اجتماعی در هفته اخیر بود که درباره آن وزیر کار جزییات بیشتری را بیان کرد. بر اساس مصوبه جدید دولت به مناسبت دهه فجر به مدت سه ماه از ۱۷ بهمن سال جاری تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده یارانه تشویقی برای ۱۱ قلم کالایی که فهرست آن از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسیده است از مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یاید. بنابر گفته سید صولت مرتضوی معدل یارانه کسانی که دهک یک تا ۳ هستند از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و معدل کسانی که ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند نکته مهم این است که این ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی شامل ۱۱ قلم کالایی می‌شود که در سهم یارانه‌ای وجود دارند.

🔻حراست از سرمایه مردم:
طبق اعلام معاون نظارت بانک مرکزی، در ادامه اقدامات اصلاح نظام بانکی و هدف‌گذاری دولت در خصوص برخورد با بانک‌های ناتراز، موسسه‌ اعتباری «کاسپین» منحل شد. این انحلال در ادامه انحلال‌هایی است که در خصوص موسسه‌های اعتباری همچون «نور» و «توسعه» انجام شد. این اصلاحات در حالی انجام می پذیرد که مصالح سهامداران و سپرده گذاران این موسسات به خوبی مد نظر قرار گرفته است.انحلال این موسسات نشان می دهد که دولت در اجرای سیاست‌های کنترل تورم و کاهش ناترازی‌های بانکی به طور مصمم و با برنامه ریزی لازم عمل می کند. پس از انحلال موسسه نور در آذرماه سال جاری دولت وعده انحلال یکی دیگر از موسسات را داده بود که در این راستا در بهمن ماه سال جاری انحلال موسسه کاسپین نیز اعلام شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سلبریتی های کور و کر و لال و بی خاصیت

آنهاییکه برای یک زن فاحشه نوحه سرایی می کردند، حالا معلوم است که چرا در مورد غزه ساکت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *