خانه / جشنواره / حضرت علی شمال ایران راشیعه کرد
ხალხის ბიუჯეტი
ხალხის ბიუჯეტი

حضرت علی شمال ایران راشیعه کرد

✅ ایران چگونه شیعه شد؟

🌷 طرح استراتژیک امام کاظم (ع)
🌷 امام رضا(ع) و ۳۶ خواهر و برادرش

🔸 طرح استراتژیک امام کاظم (ع) با علم به وقایع پیش رو و پس از خود، چنین بود ‌که فرزندان پرشمار ایشان ( ۱۹ دختر و ۱۸ پسر ) در یک حرکت گسترده نهضتی، در بازه زمانی محدود به ایران تا یمن سرازیر شوند. اگر از بالاترین مرقد مطهر فرزندان ایشان تا پایین‌ترین نقطه و از شرق تا غرب، دو خط افقی و عمودی به شکل «به‌علاوه + » هر یک به طول سه هزار کیلومتر ترسیم کنیم، محدوده‌‌ی مزار مطهر این ۳۷ فرزند امام موسی بن جعفر(ع) در فلات ایرانِ هزار و دویست سال قبل است.

🔸 با این طرح‌ استراتژیک محیط مدار که امام کاظم (ع) و فرزندانشان برای ما به ارمغان آوردند، شیعه در ایران نُضج گرفت. پیش از آن، تشیع در منطقه طبرستان تا بخش‌هایی از سیستان، ظهور و بروز داشت؛ اما تثبیت آن و شکل‌گیری یک ایران شیعه، پس از امام هفتم (ع) بود.

🔸 یکی از عوامل پیدایش #انقلاب_اسلامی در ایران و این که ایران، اسلامی متفاوت از مهد خود یعنی عربستان دارد، این ۳۷ خواهر و برادر هستند. پراکندگی جمعیت این بزرگواران در ایرانِ آن زمان، پراکندگیِ نهضتی‌ست؛ الگوی انحصاری شیعه در ایجاد جنبش چریکی:

🔸 در پهنای سه هزار در سه هزار کیلومتر توزیع شده و وارد ایران شدند.
به صورت قبیله‌ای در یک مکان توقف نکردند بلکه گسترش پیدا کردند.
مستقر شدند و محیط را برای شیعه تثبیت کردند.
در آن مکان باقی ماندند، تبلیغ کردند تا ضریب نفوذشان بالاتر رفت و به شهادت رسیدند.
اثرشان تا پیش از شهادت اگر «یک» بود، بعد از شهادت‌شان «نهصد و نود و نه» شد. بیش از هزار سال است که هر یک همچون ستاره‌ای پرفروغ در آن مکان‌ها می‌درخشند.
💫💫💫

💬 استاد حسن عباسی
📌 جلسه ۲۱۷ کلبه کرامت – اردیبهشت ۱۳۸۹

🔗 http://youtu.be/6qiKQowvRes?si=XeQ_sO4ZvEFsaD2b

@Habbasi_ir

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بخش ویژه «کتاب و سینما» در جشنواره فیلم کوتاه تهران فراخوان داد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام جوایز نقدی بخش‌های مختلف؛بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و‌یکمین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *