خانه / Ahmad Mahini / غنیمت جنگی

غنیمت جنگی

درجازدن ائتلاف آمریکایی؛ یمنی که متوقف نشد

پایگاه عبری کالکالیست امروز یک‌شنبه ۲۸ ژانویه در گزارشی از شکست آمریکا و انگلیس در توقف حملات یمن در دریا انتقاد کرده و نوشت که این بحران به زودی تمام نخواهد شد.

درجازدن ائتلاف آمریکایی؛ یمنی که متوقف نشد

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «تشدید حملات آمریکا و انگلیس به حوثی‌ها نتوانست از ادامه نوسانات در بازار عرضه و انبار کالا در بخش‌های اقتصادی جهان جلوگیری کند»، این بخشی از گزارش پایگاه کالکالیست درباره فشارهای یمن به اسرائیلی‌هاست.

این رسانه اسرائیلی در اشاره به ناکارآمدی ائتلاف آمریکایی نوشت که «بحران به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت و تشدید حملات آمریکایی-انگلیسی به پایگاه‌های این گروه در هفته جاری باعث نشد که شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی از مسیرهای ناوبری همیشگی خود در دریای سرخ استفاده کنند».

هدف گرفتن کشتی ‌آمریکایی در دریای سرخ

ارتش یمن به دنبال تشدید حملات رژیم اسرائیل به غزه، حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام و تاکید کرده است تا زمان تداوم حملات به غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نخواهد داد.

آمادگی ارتش یمن برای مقابله با ائتلاف آمریکایی

در پی تشدید عملیات‌های نیروی دریایی یمن در دریای سرخ، آمریکا با تشکیل ائتلافی تاکنون چندین بار مناطقی را در غرب و شمال غرب یمن مورد حمله قرار داده است. حمله هوایی مجدد آمریکا و انگلیس به منطقه‌ای در استان الحدیده آخرین تجاوز این ائتلاف به غرب یمن بود.

توقیف کشتی گلکسی‌لیدر توسط نیروهای یمنی

نیروهای مسلح یمن نیز در پاسخ به تجاوزات ائتلاف آمریکایی حملات خود علیه کشتی‌های اسرائیلی و متحدان تل‌آویو به مقصد بنادر فلسطین اشغالی را تشدید کرده و ضربات سختی به آن‌ها وارد کرده‌اند. توقیف کشتی گلکسی‌لیدر از آب‌های دریای سرخ توسط ارتش یمن، همچنان بدترین شکست دریایی آمریکا در این درگیری‌ها محسوب می‌شود. یمن در آخرین عملیات خود یک کشتی انگلیسی در دریای عدن را مورد هدف قرار داد.

هدف قراردادن کشتی انگلیسی توسط انصارالله

بعد از هشدار رسانه‌های غربی درباره افزایش هزینه‌های درگیری در دریای سرخ، پایگاه کالکاسیت درباره وسعت عملیات‌های یمن و ناامیدی از حضور آمریکا، نوشت که «حداقل ۲۴۰۰ کشتی با انتخاب مسیر جایگزین از طریق دماغه امید نیک، مسیر حمل و نقل خود را تغییر دادند».

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

کاخ سفید به نماز جماعت ایستاد

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *