خانه / Ahmad Mahini / بسیح پاریس باید کاخ ورسای را مصادره کند

بسیح پاریس باید کاخ ورسای را مصادره کند

 کشاورزان فرانسوی امروز (جمعه) در پی اعتراضات سراسری نسبت به قیمت پایین مواد غذایی و بوروکراسی بیش از حد در دستگاه دولتی، راه های موصلاتی اصلی اطراف پاریس را مسدود کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری رویترز از مبدا پاریس با انتشار این خبر افزود: اتحادیه‌های کشاورزی فرانسه (FNSEA) خواستار ایجاد موانع در داخل و اطراف پاریس شده‌ تا فشار را بر دولت «گابریل آتال» (Gabriel Attal)‌، نخست‌وزیر فرانسه افزایش دهند، کشاورزان وی را متهم می‌کنند به اینکه به اندازه کافی به آنها کمک نکرده است.

بنابراین گزارش، کشاورزان فرانسوی امروز با ماشین آلات کشاورزی مسیرهایی که پاریس را به شهر «لیل» (Lille) در شمال فرانسه به بلژیک وصل می‌کند، مسدود کردند.

رویترز در ادامه افزود: اتحادیه کشاورزان فرانسه در نظر دارد در محورهای اصلی رفت و آمد در اطراف پاریس، از جمله بزرگراه های A۶، A۱۰ و A۱۳ با ایجاد موانع، آنها را نیز ببندد.

 

گابریل اتل که مدت کوتاهی است عهده دار سمت نخست وزیری فرانسه شده (۱۹ دی ماه ۱۴۰۲) وعده داده تا در جریان سخنرانی در روستای کوهستانی هم مرز با اسپانیا که از پاریس ۸۰۰ کیلومتر فاصله دارد به نگرانی و مشکلات کشاورزان بپردازد.

این گزارش می‌افزاید: وزیران کشاورزی و دارایی فرانسه امروز در تلاش برای کاهش تنش‌ها با مقامات صنایع غذایی در مورد قیمت‌های منصفانه محصولات که یکی از موارد اختلاف مهم دولت با کشاورزان فرانسوی به شمار می‌رود، مذاکره کردند.

بنابراین گزارش، فرانسه مدت دو هفته است که شاهد اعتراض کشاورزان در نواحی مختلف کشور بوده که این اعتراض‌ها با اعتراض دیگر کشاورزان آلمانی و لهستانی که ناراضی از افت استانداردهای زندگی هستند، نیز همراه بوده است.

مکرون نگران شدت گرفتن نارضایتی کشاورزان فرانسوی

به گزارش ایرنا، موج ناراضیاتی کشاورزان در اروپا پس از آلمان و رومانی، اکنون گریبان فرانسه را نیز گرفته و دولت امانوئل مکرون که تجربه ناگوار جنبش جلیقه‌زردها را در خاطر دارد، در تنگنا قرار داده و نگران شعله‌ور شدن این اعتراض‌ها به جنبش اعتراضی دیگر کرده است.

 

شبکه خبری فرانس۲۴ نیز در مورخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ در این باره گزارش داد: برپایی اعتراضات گسترده در فرانسه به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در اتحادیه اروپا در زمانی رخ می‌دهد که رئیس جمهوری این کشور نسبت به حمایت فزاینده کشاورزان از احزاب راست افراطی پیش از انتخابات پارلمان اروپا که قرار است در ماه ژوئن (خرداد و تیر) آینده برگزار شود، نگران است.

درهمین حال یکی از وزیران دولت فرانسه به رسانه آمریکایی پلیتیکو در این باره گفته بود که طی روزهای اخیر مکرون به اعضای کابینه گفته که به شدت مراقب اوضاع باشند چرا که وی نمی‌خواهد این اعتراضات منجر به شعله‌ور شدن جنبشی همچون جنبش جلیقه زردها شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دعوت به غزه

راه قدس از کربلا می گذرد

دعوت به غزه از همه دانشجویان ظلم ستیز آمریکایی، دعوت می شود با هر وسیله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *