خانه / جشنواره / شریک دزد و رفیق قافله

شریک دزد و رفیق قافله

 معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا   پس از اینکه انتشار یک نوار صوتی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در انتقاد از قطر، خشم این کشور حاشیه خلیج فارس را برانگیخت، اعلام کرد که قطر شریک مهم منطقه ای واشنگتن است و جایگزینی برای آن در مناقشه کنونی در منطقه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: قطر یک شریک منطقه ای مهم است که جایگزینی برای آن چه در مناقشه فعلی و چه در اولویت های ما در منطقه نیست.

پاتل تصریح کرد: ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با قطر و همکاری با آن هستیم. قطر نقش مهمی در تلاش‌های جاری برای آزادی گروگان‌ها از غزه داشته است.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت: ما انتظار داریم اسرائیل از قوانین بین المللی پیروی کند و باید اقدامات بیشتری را برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهد.

این مقام آمریکایی با تکرار مواضع خصمانه واشنگتن علیه حماس در حمایت از اسرائیل گفت: هیچ معادل اخلاقی بین گروه حماس و دولت اسرائیل وجود ندارد.

وی مدعی شد: ما پیش بینی حکم دادگاه بین المللی دادگستری در مورد غزه را در روز جمعه نخواهیم داشت.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد: اسرائیل تحقیقات سریع و جامعی را در مورد قتل یک فلسطینی آمریکایی در کرانه باختری انجام دهد.

پیش از این، یک سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن تمرکز خود را برای توافق با حماس به منظور آزادی «گروگان ها »از جمله در گفتگو با قطر و اسرائیل حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی درحالی که با خبرنگاران در هواپیمای ایر فورس وان ریاست جمهوری آمریکا گفتگو می کرد، گفت: « نمی خواهم درباره اظهارات افشا شده منتسب به یک رهبر خارجی دیگر اظهار نظر کنم».

کربی، نارضایتی آمریکا از این اظهارنظرها را فاش نکرد، اگرچه گزارش ها حاکی از نارضایتی روزافزون از نتانیاهو در کاخ سفید به دلیل مخالفت عمومی وی با راه کار دو کشوری و عدم پیشرفت در تامین امنیت «گروگان ها» (اسرا) است.

این سخنگوی دولت بایدن گفت: تلاش ها برای دستیابی به یک توافق آزادی گروگان ها که شامل قطر به عنوان یک میانجی می شود با سرعت پیش خواهد رفت.

کربی ادامه داد: «مردم اسرائیل می‌خواهند عزیزانشان بازگردند، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که گروگان‌های آمریکایی را به خانواده‌هایشان بازگردانیم. انرژی زیادی در سراسر منطقه برای این موضوع صرف می شود،و ما به همکاری اسراییل و قطر در این زمینه ادامه خواهیم داد.»

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ماهان تیموری

ماهان تیموری ایران اباد

ماھان تیموری سردار آموزش سوشال مدیالو یکی از پیشگامان عرصھ علمی در ایرانماھان تیموری، در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *