خانه / تمدن پژوهی / بیشعوری هم حدی دارد!
اگر شائبه ای وجود داشت از شخص نتانیاهو شکایت می کردید. از اریل شارون، موشه کاساب،بن گوریون،هرتصل و غیره. واقعا توجیه بدتر از گناه همین است. حالا کل وکلای اسرائیلی ما، نگذاشتند شکایت شود، دیگر توجیه آن چه معنی دارد؟

بیشعوری هم حدی دارد!

جلسه هیأت دولت این هفته به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در ساختمان پاستور برگزار شد. رئیس جمهور در این جلسه از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه برای ارتقای آرامش و امنیت قدردانی و با بیان اینکه امنیت در هر کشوری مهمترین مسئله است، از همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که مخلصانه، مجاهدانه و بی‌نام و نشان برای تامین و حفظ امنیت کشور شبانه‌روز تلاش می‌کنند، تقدیر کرد.

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به گذشت ۱۰۰ روز از جنایات رژیم کودک‌کُش صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در این مدت با وجود حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی، هیچ دستاوردی جز کشتار ۲۴ هزار زن و کودک بی‌دفاع و بی‌گناه و مجروح کردن بیش از ۶۰ هزار نفر نداشته‌ است.

افتتاح ۵ پروژه بزرگ پتروشیمی در دولت سیزدهم

جواد اوجی وزیر نفت نیز در این جلسه با ارائه گزارشی به رئیس‌جمهور با بیان این‌که وزارت نفت علاوه بر پتروشیمی همدان، اجرای ۵ طرح بزرگ دیگر پتروشیمی را دنبال کرده که ۴ واحد از این پتروشیمی‌ها از سال ۱۳۸۳ و ۱۳۸۵ معطل و بلاتکلیف بوده‌اند خاطرنشان کرد: طرح پتروشیمی زنجان با وجود ۹۸ هزار سرمایه‌گذار مردمی در استان از دیگر طرح‌های معطل مانده از سال ۸۵ بود که از ابتدای دولت مردمی فعال شده و پیشرفت اجرای آن از ۱۸ درصد به ۵۳ درصد رسیده است.

طرح‌های پتروشیمی گلستان، تربت حیدریه و بروجن هم از دیگر پروژه‌های در دست اقدامی بودند که وزیر نفت در گزارش خود به فعال شدن آنها و همچنین اهمیت بهره‌برداری از این طرح‌ها در جلوگیری از خام‌فروشی، ارزآوری و ایجاد اشتغال اشاره کرد.

در انتهای این نشست، تعدادی از وزرا و معاونان رئیس جمهور به حیاط دولت آمده و با خبرنگاران گفت‌وگو کردند.

ورود با تأخیر شهرداری ها به سامانه رضایت سنجی کارکنان دولت

میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور در جمع خبرنگاران از صدور دستور رئیس جمهور در خصوص استفاده از سامانه رضایت‌سنجی کارکنان دولت خبر داد و گفت: تا امروز برای ۸۷۷ هزار و ۶۸۲ نفر از کارکنان دولت کد کیو آر کد صادر شده که شهروندان وقتی از دستگاه‌های اجرایی خدمتی می‌گیرند می‌توانند نظر خودشان را درباره خدمتی که همکاران ما ارائه می‌کنند، ثبت کنند. اگر وزارت آموزش و پرورش هم متصل شود نزدیک به یک میلیون به این عدد اضافه می‌شود.

وی افزود: تا امروز ۳۶۱ هزار و ۸۵۵ نظر هم ثبت شده است که به صورت سامانه‌ای هم در اختیار دستگاه مربوطه و هم در اختیار ما است که به دستگاه‌ها در خصوص عملکردشان بازخورد می‌دهیم. شهرداری‌ها هم موظف هستند که به این سامانه ملحق شوند ولی هنوز مقداری تاخیر دارند. اگر شهرداری‌ها و تامین اجتماعی هم بیایند ما می‌توانیم حجم زیادی از نظرات مردم را در حوزه عملکرد دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

 

وزیر دفاع: باز هم اگر اقدام تروریستی شود، پاسخ می دهیم

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم از وزرایی بود که درباره یکی از مهمترین اتفاقات روزهای اخیر در خصوص پاسخ قاطع موشکی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تروریستی دشمنان در راسک وکرمان توضیح داد و در پاسخ به پرسشی درباره حملات اخیر به مواضع تروریست‌ها در اطراف مرزهای ایران، تصریح کرد: ما در دفاع از منافع ملی و مردم خود محدودیتی قائل نیستیم، حتماً این کار را انجام می‌دهیم و با اقتدار هم انجام می‌دهیم؛ ما تروریسم را در سراسر جهان محکوم می‌کنیم. اگر هر نوع اقدامی با نقض حقوق مردم ما و اقدامات تروریستی علیه مردم ما انجام شود، حتماً عکس‌العمل نشان می‌دهیم و به شدت این کار را انجام می‌دهیم و هیچ محدودیتی هم قائل نیستیم.

 

نقش وزارت ارتباطات در برگزاری الکترونیکی انتخابات اسفند ماه

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نقش وزارت ارتباطات در برگزاری انتخابات الکترونیک اظهار کرد: در قانون انتخابات امسال که به تصویب رسید تکالیفی برای همه دستگاه‌ها از جمله وزارت ارتباطات مشخص شده است. ما الان کارگروهی را تشکیل داده‌ایم که هر هفته جلسه داریم و نزدیک به ۶۰ هزار شعبع اخذ رایی که در کشور وجود دارد و حتی نزدیک به ۱۵ هزار شعبه سیار که در ۵۰ هزار نقطه حضور پیدا می‌کنند، باید وضع ارتباطشان بررسی و پایدار شود. همکاران من در حال دنبال کردن این موضوع هستند تا در روز انتخابات وضعیت کاملا پایدار باشد.

 

علت عدم شکایت ایران از رژیم صهیونیستی در محاکم بین المللی

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور هم در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ این شکایت انجام شد. ما به خاطر برداشتی که از کنوانسیون و ماده ۹ آن داشتیم چون این شائبه وجود داشت که شکایت مستقیم ما ممکن است منجر به شناسایی رژیم صهیونیستی به عنوان دولت باشد، از این کار اجتناب کردیم.

دهقان درباره شکایت از ترامپ به دلیل نقش در ترور سردار سلیمانی گفت: ما در حال انجام دو اقدام هستیم. راجع به کلیه کسانی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند ما در داخل کشور پرونده تشکیل دادیم و قوه قضاییه در حال رسیدگی است و آنها به خاطر جرم شخصی‌شان تحت تعقیب قرار می‌گیرند و به زودی قوه قضاییه و محکمه عدلی که در این زمینه شکل گرفته رای لازم را صادرو ما آنها را تعقیب خواهیم کرد.

ماهین نیوز:

اگر شائبه ای وجود داشت از شخص نتانیاهو شکایت می کردید. از اریل شارون، موشه کاساب،بن گوریون،هرتصل و غیره. واقعا توجیه بدتر از گناه همین است. حالا کل وکلای اسرائیلی ما نگذاشتند شکایت شود، دیگر توجیه آن چه معنی دارد؟

به آمریکا آب سنگین اراک را فروختیم

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور ور ئیس سازمان انرژی اتمی درباره سطح دسترسی بازرسان آژانس انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای کشورمان گفت: ما عضو پادمان هستیم و مطابق پادمان با آژانس همکاری می‌کنیم و بازرسان آژانس نیز طبق پادمان کارشناس اعزام می‌کند و در تاسیسات هسته‌ای کشور دوربین نصب می‌کند.

وی ادامه داد: سر و صدایی که اروپایی‌ها هر ۳ ماه یک بار علیه ایران به راه می‌اندازند بیشتر مربوط به سند برجام است. سند برجام، شده قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که ایران نیز به موجب قانون اقدام راهبردی رفتار می‌کند. وظیفه آژانس نیست که عدم اجرای تعهدات طرف‌های برجام را گزارش کند. ما خودمان باید گزارش دهیم که این کار را انجام می‌دهیم اما گزارش‌های ما شنیده نمی‌شود.

اسلامی اکثر کشورهای پیشرفته را خریدار آب سنگین ایران دانست و گفت: از آب سنگین هسته‌ای کشورمان نیز مشتق گرفته و صادر می‌کنیم. آمریکایی‌ها هم یک بار آب سنگین ایران را خریداری کردند.

 

عمره‌نرفته‌ها می‌توانند پولشان را پس بگیرند

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکل ایجاد شده برای عمره مفرده و بازگشت وجه واریزی ثبت‌نام کنندگان اظهار کرد: هماهنگی لازم با بانک مرکزی انجام شده و کسانی که می‌خواهند، پولشان به سرعت به آنها برمی‌گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: آن چه که مربوط به سازمان حج بوده ما انجام داده‌ایم و من از آقای امیرعبداللهیان هم چند روز پیش خواهش کردم که سریع‌تر این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

 

عدم کفایت سرمایه بانک ها اصلاح شد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز امروز از وزرایی بود که خبرنگاران گفت‌وگو و اظهار کرد: باتوجه به وضعیت بسیار نامناسبی که کفایت سرمایه بانک‌های کشور داشتند و دستوری که رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه باید ناترازی‌های بانکی رفع و رجوع شود، در طول ۱۰ ماه اخیر تلاش بسیاری انجام گرفت که کفایت سرمایه بانک‌هایی که وضعیت نامناسبی دارند اصلاح شود.

وی افزود: براساس آخرین مصوبات مجامع بانک‌ها، بانک کشاورزی حدود ۸ هزار میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن نزدیک ۹ هزار میلیارد تومان، بانک صادرات ۴ هزار میلیارد تومان، بانک توسعه صادرات ایران ۵ هزار میلیارد تومان، پست بانک ۲ هزار میلیارد تومان، بانک رفاه ۱۰ هزار میلیارد تومان، بانک ملت بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان، بانک قرض‌الحسنه مهر نزدیک ۳۵۰۰ میلیارد تومان، بانک تجارت ۱۲ هزار میلیارد تومان، بانک اقتصاد نوین ۳ هزار میلیارد تومان و بانک‌های ملی و سپه مجموعا ۵۰ هزار میلیارد تومان، موکول به تأیید ضمانت‌نامه سازمان برنامه، افزایش سرمایه خواهند داشت.

 

رئیس جمهور پیگیر تکمیل کریدورهای ترانزیتی

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی هم در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج جلسه مشترک با وزیر امور خارجه هندوستان گفت: مراحل نهایی مذاکرات برای انعقاد قرارداد بندر شهید رجایی چابهار انجام شد. توافق شد طی یک ماه آینده توافقات باقی مانده، نهایی و توسط مسوولان دو کشور امضا شود. با اتمام پروژه خط آهن چابهار و زاهدان، کریدور حمل و نقل بار در این بخش از کشور فعال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در جلسه امروز هیات وزیران گزارشی جامع از کریدورهای شمالی – جنوبی و شرقی – غربی به رییس‌جمهور و هیات وزیران دادم. قرار شد سایر دستگاه‌های مسئول هم برای اجرایی شدن هر چه سریعتر این کریدورها همکاری جدی‌تری داشته باشند. بندرعباس به بندر کاسپین در دهه فجر امسال متصل می‌شود.

 

منتظر هوای پاک‌تر باشید/ سولفور سوخت های مایع کاهش می یابد

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این سوال که کدام دستگاه‌ها در موضوع هوای پاک به وظایف خود عمل نکرده‌اند، گفت: بحث اساسی ما مشکلات اعتباری و عدم توجه بوده است. خوشبختانه در این دو سال توجه صورت گرفته. مثلا بحث اساسی ما سوخت پاک بوده که می‌طلبید که ما پالایشگاه‌ها و پتروپالایشی‌ها را کلا اورهال و به روز کنیم. در بعضی اوقات صنایع با توجه به طول عمرشان با مشکل مواجه شدند اما خوشبختانه این کار در دستور کار دولت قرار گرفته است.

سلاجقه همچنین افزود: از طرفی بحث کاهش سولفور در سوخت است که در ۹ پالایشگاه در دستور کار قرار گرفته و با اعتبارات بسیار بالا در حال انجام است.

 

پیشنهاد دولت در خصوص افزایش حقوق ها در لایحه بودجه، به صورت «میانگین» بود

علیرضا بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره افزایش حقوق، اظهار کرد: باید سعی کنیم در سقف منابع موجود، هزینه‌ها را پیش‌بینی کنیم، اگر منبعی واقعی پیش‌بینی می‌شود، می‌توان هزینه آن را افزایش داد. اگر جز این باشد خلق هزینه اضافه یعنی خلق تورم برای مردم. مردم خواسته‌شان نبود تورم است و خواهش ما این است بودجه‌ای تراز ببندیم.

وی افزود: تاکید دولت بر افزایش میانگین ۱۸ یا ۲۰ درصد حقوق است؛ این پرداخت حقوق عادلانه است. یعنی کسی که حداقل‌بگیر است یا حقوق پایین دارد دولت امکان افزایش ۳۰ درصدی حقوق برای او داشته باشد چراکه دریافتی کمتر دارد و این افزایش برای او ۳ میلیون تومان است. اما کسی که حقوق ۵۰ میلیونی می‌گیرد دلیلی ندارد که ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشد. او با ۱۰ درصد افزایش حقوق، ۵ میلیون تومان دریافتی بیشتر دارد.

 

ارچاع پرونده متهم سرقت فرش های کاخ سعدآباد به دادگاه ویژه روحانیت

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره پرونده دزدیده شدن فرش‌های کاخ‌ سعد آباد، عنوان کرد: پرونده سرقت از کاخ سعدآباد با بیش از ۴۸ تخته فرش که بعضا مربوط به دوره قاجار است و قابل قیمت‌گذاری نیست در دولت گذشته اتفاق افتاد.

وی افزود: این موضوع توسط معاونت حقوقی دولت سیزدهم پیگیری شد که در جمع‌بندی نهایی به ۱۰ نفر مظنون از مقامات دولت قبل رسیدند. پرونده‌ای تشکیل شد و با توجه به اینکه مظنون اصلی شرایط خاصی داشت، پرونده، سال گذشته به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد. این پرونده در حال بررسی است و منتظر نتیجه آن هستیم.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *