خانه / Ahmad Mahini / دانشگاههای آمریکا، باید ایالات خود را مستقل کنند

دانشگاههای آمریکا، باید ایالات خود را مستقل کنند

قربانی بعدی دانشگاه‌های شاخص آمریکا کیست؟+ تصاویر

بعد از رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، رئیس دانشگاه هاروارد نیز به سبب عدم برخورد با دانشجویان حامی فلسطین مجبور به استعفا شد.

قربانی بعدی دانشگاه‌های شاخص آمریکا کیست؟+ تصاویر

فارس پلاس؛ روایت روز – پس از برپایی موج حمایت دانشجویان دانشگاه‌های شاخص آمریکایی از مردم غزه، روسای دانشگاه‌های این کشور به کنگره احضار شده و مورد بازخواست قرار گرفتند که چرا از فعالیت این دانشجویان جلوگیری نکردند. در این جلسه حمایت از مردم غزه که زیر بمباران رژیم صهیونیستی هستند، «یهودی ستیزی» تعبیر شده است.

در گام اول «الیزابت مگیل»، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا که در این جلسه حضور داشت با فشار سیاسی بالاجبار کناره گیری کرد. در همین راستا، یکی از حامیان مالی اصلی دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا در اعتراض به اظهارات رئیس این دانشگاه که آنرا یهودی‌ستیزانه تعبیر شده، صد میلیون دلار کمک خود به این دانشگاه را قطع کرده بود.

گفته می‌شود لابی صهیونیستی در پشت اهرم فشار برای استعفای رئیس دانشگاه پنسیلوانیا قرار داشت و فشارهایی که برای استعفای مگیل انجام شده است را مدیریت می‌کرده است.

حالا بی بی سی فارسی خبر داده که «کلودین گی» نخستین زن آفریقایی‌تبار که به ریاست دانشگاه هاروارد رسید، مجبور به استعفا شد.

بی بی سی فارسی درباره نحوه استعفای وی گزارش داده است: «او در استعفانامه خود نوشته است که به خاطر منافع دانشگاه هاروارد از سمت خود کناره گیری می‌کند و عنوان داشته است، این تصمیمی نبود که به آسانی اتخاذ کرده باشم.»

بر اساس این گزارش، در جلسه بازخواست روسای دانشگاه‌های آمریکا یکی از نمایندگان با اشاره به کاربرد شعارهایی مانند «از رود تا دریا فلسطین را آزاد می‌کنیم»، از رئیس این دانشگاه درباره اقدامات تنبیهی دانشگاه هاروارد برای دانشجویان سوال می‌کند و وی در پاسخ بیان می‌کند که این گونه سخنان «توهین‌آمیز و نفرت افکنانه» هستند ولی دانشگاه هاروارد خود را به آزادی بیان متعهد می‌داند.

جالب اینجاست که کارکنان دانشگاه هاروارد تلاش زیادی برای جلوگیری از برکناری رئیس این دانشگاه کردند و پانصد کارمند این دانشگاه با انتشار نامه‌ای از او حمایت کردند اما همه این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود.

در جلسه بازخواست کنگره از روسای دانشگاه‌های آمریکایی، روسای دانشگاه‌ هاروارد، ام.آی.تی، پنسیلوانیا و ماساچوست حضور داشتند که تا به امروز دو تن از این روسا مجبور به استعفا شده‌اند و باید دید که نفر بعدی چه کسی است؟

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کمک ۳۹۷میلیاردی به اسرائیل

In 2022, the US government faced a deficit of 33.1 billion dollars to support the poor, and almost half of the population dependent on government assistance did not receive any assistance.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *