خانه / جشنواره / اختتامیه مد ولباس در جستجوی لباس ملی

اختتامیه مد ولباس در جستجوی لباس ملی

در محل وزارت ارشاد اسلامی برگزار شد

لباس ملی

همانطور که خوردوی ملی داریم باید زبان ملی ولباس ملی هم داشته باشیم. البته لباس محلی داریم. ولی لباس ملی نداریم. در بین افراد وزارت خارجه پیراهین سفید بدون یقه و کت و شلوار سورمه ای و ریش آنکادر!بعنوان لباس ملی ایران معرفی شده است. برای زنان هم فقط چادر لباس ملی است. اما لازم است به این موضوع پایان داده شود و یک مدل لباس برای زنان و یک مدل برای مردان طراحی شود تا هرکس ان را می بیند بداند این ایرانی است. مثل لباس محلی که مثلا ایل بختیاری یا اعراب دارند. لباس ملی می تواند تجمیع لباس های محلی باشد و از هرکدام  گوشه ای را عاریه کند. و میتواند لباس تاریخی باشد از هخامنشیان تا کنون هر گوشه ای را عاریه نماید. اما نباید فقط به یکی از انها اکتفا کند: مثلا به بته جقه قاجار یا ترمه شاه عباسی.

🔺 مدیران ؛ سردبیران و دبیران محترم رسانه ها
نظر به اهمیت پیشبرد برنامه های حوزه عفاف و حجاب و نیاز به طرح جامع در تربیت و ارتقای مربیان و مروجان زیست عفیفانه و اقدام موثر به منظور جهاد تبیین و توانمندسازی بانوان با توجه به تحولات نسل کنونی، طرح ملی طوبی به عنوان طرح مرجع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.
لذا ضمن دعوت از شما فرهیخته گرامی؛ خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا خبرنگار و تصویر بردار آن رسانه جهت پوشش خبری در آیین افتتاحیه «طرح ملی طوبی» که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ در روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰ در سالن سینمایی این وزارتخانه به آدرس میدان بهارستان خیابان کمال الملک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، حضور بهم رسانند.

🔗 لینک پخش زنده مراسم 👇

🌐 snn.ir/fa/livetv

🌏 pcci.ir/fa/news/724048

📌 روابط‌ عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور.
zil.ink/pcci_ir
🆔 ما را در شبکه های اجتماعی با آدرس @pcci_ir دنبال کنید.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *