خانه / جشنواره / ایمیدرو

ایمیدرو

نشست خبری 

✍ #لوئیس_مارشالکو در کتاب «فاتحین جهانی؛ جنایتکاران واقعی جنگ» می‌نویسد:

✡ «فرمول ساخت #بمب_اتمی از همان اوائل کار و در همان مراحل تحقیقات اولیه به‌دست جامعه یهودیان جهان افتاده بوده

آلبرت اینشتین از همان زمان ورود به آمریکا، اطلاعات کامل تئوری اتمی پروفسور روتوهان و نتایج جدید حاصل از تحقیقات انستیتو قیصر ویلهلم را در اختیار داشت.

وی به پرزیدنت روزولت ربیس جمهور آمریکا توصیه کرد که این تحقیقات و تجربیات، با هدف نهایی تولید #بمب_اتم برای آمریکا ادامه پیدا کند… از آن زمان به بعد بزرگ‌ترین راز عصر ما توسط یک تیم مرموز و غریب از تحت‌الحمایه‌های انیشتین احاطه شده

ناگهان یک یهودی آلمانی به نام #رابرت_اوپنهایمر فارغ‌التحصیل دانشگاه گوتینگن به این تیم یهودی ملحق شد. اساساً به نظر می‌رسد که #تحقیقات_اتمی با روحیه و ذهنیات یهودیان بسیار سازگار است. #انفجار_اتمی یک دانش نوعاً یهودی است…»

مبدا ایده ها :

📌نظریه نسبیت آلبرت انیشتین که یهودی اشکنازی بود راه را برای تحقیق در مورد شکافت هسته ای هموار کرد. 

📌لئو زیلارد (۱۸۹۸-۱۹۶۴) یهودی متولد بوداپست، به انریکو فرمی (همسرش یهودی بود) کمک کرد تا اولین واکنش زنجیره ای هسته ای کنترل شده را انجام دهد. ا

📌نیلز بور (۱۸۸۵-۱۹۶۲) اولین کسی بود که نظریه کوانتومی را برای توضیح ساختار هسته ای به کار برد. بور از مادری یهودی متولد شد، با ارنست رادرفورد در بریتانیا کار کرد. او در سال ۱۹۲۲ برنده جایزه نوبل شد و در سال ۱۹۴۳ به سختی از دانمارک فرار کرد که توسط نازی ها تعقیب شد. او روی پروژه منهتن کار می‌کرد.

📌مایتنر (۱۸۷۸-۱۹۶۸)  یک یهودی در وین متولد شد و پیشگام تحقیقات در زمینه شکافت هسته ای شد. او نتایج را با برادرزاده اش اتو فریش تجزیه و تحلیل کرد.

📌رابرت اوپنهایمر (۱۹٠۴-۱۹۶۷)، فیزیکدان یهودی متولد ایالات متحده، در سال ۱۹۴۲ برای کارگردانی پروژه منهتن در لوس آلاموس انتخاب شد. در ۱۶ ژوئیه ۱۹۴۵، تیم او اولین بمب اتمی جهان را منفجر کرد.

📌اهمیت پناهندگان یهودی در ساخت بمب اتم قبل از نازی ها

فراموش نکنیم که در علم قبل از جنگ جهانی دوم، آلمان خیلی جلوتر از آمریکا بود. در ۳۲ سال اول جوایز نوبل (۳۲-۱۹٠۱)، قبل از اخراج یهودیان از کلاس‌ها و آزمایشگاه‌ها و دانشگاه ها آلمان ۳۳ جایزه نوبل گرفت. بریتانیا ۱۸ تا برده بود

نکته: باورش شاید سخت باشه که دو سوم دانشمندانی که توی #پروژه_منهتن که برای ساخت بمب اتم کار می‌کردند یهودی بودند!!شایان ذکر است که شش نفر از هشت رهبر پروژه منهتن یهودی بودند و رتبه های این پروژه شامل صدها دانشمند، سرباز و تکنسین دیگر بود. 

تعداد قابل توجهی از دانشمندان کلیدی پروژه منهتن پناهندگان یهودی از اروپا بودند، از جمله رابرت اوپنهایمر، فرانک اوپنهایمر ،هانس بته ، اتو فریش ، جان فون نویمان ، جیمز فرانک ، ادوارد تلر ، کلاوس فوکس ، و رودولف پیرلز ،ایزودور اسحاق رابی ، جولیان شوینگر، ریچارد فینمان، انریکو فرمی (همسر یهودی) ، زیلارد و…

همچنین رئیس انرژی اتمی وقت آمریکا لوئیس استراوس یک یهودی بود!

تیم دانشمندان و نابغه های یهودیان بدلیل دشمنی با نازی ها و رصد کردن پیشرفت آلمان نازی در ساخت بمب اتم توسط دانشمند مشهور هایزنبرگ همه ی تلاششان را کردند که زودتر از نازی ها برای آمریکا بمب اتم را بسازند.آنها علناً اعلام کردند که از پی بردن به اسرار بمب ساخت اتم و تولید آن توسط «هیتلر» وحشت دارند و حتی پیش بینی می کردند که در این صورت هیتلر فاتح جنگ آلمان قدرتمندترین دولت جهان خواهد شد.

سپس این دانشمندان به ساخت بمب اتم دست یافتن و در زمان ترومن رئیس جمهور وقت آمر‌یکا  دستور بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی داده شد و عملا جنگ را به سمت پیروزی خود به اتمام رساندند.

نام «ترومن» به عنوان بنیانگزار دولت یهودی در تاریخ ثبت شد. او طیّ سه سال بعد سازمان ملل را به سمت تأسیس دولت اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین سوق داد و به دنبال آن بزرگترین کمک اقتصادی را در اختیار دولت غاصب قرار داد. خاخام بزرگ اسرائیل در دیدار خود از کاخ سفید در سال ۱۹۴۹م.خطاب به ترومن گفت:

خداوند شما را برای حمایت و پشتیبانی از تأسیس اسرائیل در هزاره ی دوم در رحم مادرتان قرار داد.»

این سیاست «ترومن» سیل کمک های لابی یهودیان را به سوی او سرازیر کرد. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۴۸م(سال تأسیس حکومت غاصب اسرائیل)بیشترین تعداد رأی یهودیان را به دست آورد.و به این ترتیب بیش از گذشته به صهیونیستها نزدیک گردید. در واقع لابی یهودیان و اسرائیل همواره با روسای جمهور مهم و اوّلیه ی آمریکا مانند «ویلسون» «روزولت» و «ترومن» روابطی دوستانه و صمیمانه داشته است، آنها را تحت نظارت داشتند و وزرا و اعضای کنگره ی آمریکا نیز تحت فشار بودند و بایستی بی قید و شرط در این میان از لابی اطاعت می کردند.

@Habbasi_ir

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

تجدید میثاق یمنی ها

✅ انصارالله یمن: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید   🔸یک مقام ارشد جنبش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *