خانه / تمدن پژوهی / صلاح الدین ایوبی ها آماده اند
سميه سادات سلطانيان
سمیه سادات سلطانیان

صلاح الدین ایوبی ها آماده اند

به گزارش سمیه سادات سلطانیان: صبح است و باران از زمین و آسمان می بارد، عده‌ای نگرانند که نکند شرایط هوا اجازه فرود هواپیما را ندهد ولی ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه، هواپیمای حامل رییس جمهور و همراهان وی در فرودگاه سنندج بر زمین می‌نشیند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، باران همچنان در حال باریدن است و هوای پاییزی کردستان، بهاری شده است، با اینکه فکر می کردم هوا در آن ساعت از روز خیلی سرد باشد، اما نبود؛ چتر را باز می‌کنم ولی حیف است از این هوا بهره نبرد، باید به فرودگاه برویم، یک ساعت معطل شدن را تحمل می‌کنیم و بالاخره اجازه حضورمان در حاشیه باند فرودگاه داده می‌شود.

باران، کمی چترش را جمع کرده و چراغ های روشن باند، حکایت از نزدیک شدن هواپیمای حامل رییس جمهور دارد، هواپیما می‌نشیند و انتظار برای آمدن دولتمرد سیزدهم به سر می‌رسد.

رییس جمهور در فرودگاه سنندج به دور نخست سفر خود به کردستان اشاره کرد و گفت که در دور اول سفر، ضرورت‌ها شناسایی و اقدام‌های در نقاط مختلف استان آغاز شد که بسیاری از این طرح‌ها اجرایی شده و به دست توانای جوانان و مدیران باکفایت بخش قابل توجهی از آنها به ثمر نشسته و بخشی نیز در دست اجراست.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی افزود: در دور دوم نیز مصوبات دور نخست پیگیری خواهد شد و مواردی که جزو اولویت‌هاست و باید انجام شود در دستور کار قرار می گیرد، ضمن اینکه در این سفر به دنبال به ثمر نشستن طرح‌ها و پروژه‌ها هستیم.

وی پس از این سخنان امیدبخش برای افتتاح راه‌آهن همدان – سنندج به آن سوی گردنه صلوات آباد رفت و با حضور رییس دولت سیزدم، نخستین قطار از ایستگاه سنندج بعد از ۱۸ سال به سمت تهران حرکت کرد.

انتظار شیرین

در قلب سنندج و در میدان آزادی این شهر قضیه متفاوت است، زن و مرد و پیر و جوان با پرچم‌های سه رنگ که در دست دارند، با هر بار پخش آهنگ حماسی کردی، بزمی از جنس وطن دوستی در هوای نیمه ابری سنندج برپا می‌کنند.

مردم از ساعت‌ها پیش در این میدان گرد آمده‌اند، ساعت از ۱۰ گذشته و برخی خسته شده‌اند اما نشسته، منتظرند، لباس کردی بر قامت مردان کردستانی خودنمایی می‌کند، زنان حکایت دیگری دارند.

عکس‌ها این بار حکایتی دیگر دارد، تصاویری از رییس جمهور و سردار سلیمانی در کنار هم که نمادی از خدمت است، مردانی که هر دو جبهه خدمت به ملت را برگزیدند و در این راه فداکارانه گام برداشتند.

دور تا دور میدان آزادی سنندج مملو از جمعیت است، جمعیتی که خود را به دلیل محدودیت‌های ترافیکی، پیاده به محل دیدار مردمی رییس جمهور رسانده‌اند، ظاهرا حدس می زده‌اند که این انتظار طول بکشد و چند غرفه با آش محلی از مردم پذیرایی می کنند.

 

کوردستان گیان ئیران

کردستان جان ایران (کوردستان گیان ئیران) این شعاری است که این روزها بر در و دیوار کردستان نقش بسته است و کُردهایی که بارها برای ایران و اسلام جان داده‌اند، در عمل ثابت کرده‌اند که اگر از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۵۴۰۰ شهید تقدیم کرده‌اند، تا رسیدن به قله باز هم شهید خواهند داد.

در کنار تندیس و پیکره میدان آزادی که دست‌هایش رو به آسمان گشوده شده، مردی با لباس کُردی، پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آورد.

و بالاخره نوبت آمدن رییس جمهور می‌شود، خیابان حسن آباد را بالا می‌روم، دو سوی خیابان، کودکان با پرچم‌های سه زنگ کشورمان منتظر آمدن رییس جمهور هستند، خودرو آقای رییسی در میان جمعیت می‌ماند و متوقف می‌شود، رییس جمهور به احترام مردم باقی راه را پیاده تا محل سخنرانی طی می‌کند.

سه‌روک کومار ئیران، خوش هاتی بو کوردستان (رئیس جمهور ایران، خوش آمدی به کردستان) این شعاری است که کُردها با دیدن رییس دولت سیزدهم سر می‌دهند و یک‌صدا همهمه خوش آمد می‌شوند.

سخنان رییس جمهور با امیدبخشیدن به جان مردم کردستان که جان ایران است، به پایان می‌رسد، کردستانی‌ها امروز مزه شیرین بهره برداری از ۱۶ کلان طرح را چشیدند و همین آنان را برای رسیدن به سفر سوم استانی هیات دولت، مشتاق‌تر کرده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از رئیسی توسط شادمهر

میزبانی دیار «کریمه اهل بیت» از رئیس دولت مردمی  در دیدار رئیس‌جمهور با آیت‌الله العظمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *