خانه / تمدن پژوهی / ناراحتی ایرنا از پیشرفتهای پهبادی
مدیرعامل ایرنا بغض خود را از ژیشرفتهای ژهبادی به دیگران نسبت می دهد

ناراحتی ایرنا از پیشرفتهای پهبادی

مدیرعامل ایرنا: امروز در جهان درباره مهار قدرت پهپادی ایران صحبت می‌کنند

تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: قدرت و صنعت پهپادی ایران تا حدی رشد کرده است که امروز در جهان درباره مهار و کنترل آن صحبت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی نادری در آیین رونمایی از فیلم مستند پرچمدار (روایت ناگفته‌ها و محرمانه‌های قدرت پهپادی ایران) که عصر سه شنبه – چهارم مهرماه ۱۴۰۲- در حوزه هنری برگزار شد، گفت: وقتی اسم پهپاد می‌آید ما متولدین دهه شصت یاد فیلم سینمایی «مهاجر» می افتیم؛ مستند «پرچمدار» کار خوب و پرنکته ای است که سیر تطور این قدرت بزرگ و ابهت فناوری را که در حوزه پهپاد به دست آوردیم از مهاجر تا امروز (شاهدها) روایت می کند.

مدیرعامل ایرنا افزود: سال گذشته که کارگردان پرچمدار (محمد شلتوکی) پیشنهاد تولید این فیلم مستند را داد، از این جهت که موضوع مهمی بود و در این سال‌ها باعث خلق یک موقعیت و مولفه راهبردی در جمهوری اسلامی است، تلاش کردیم این حرکت به خوبی پایه ریزی و شکل بگیرد و این مستند تولید شود.

وی گفت: اگر بخواهیم صنعت پهپادی کشور را از ابتدا تحلیل کنیم، می توانیم نتیجه گیری کنیم جمهوری اسلامی توانسته از نقطه صفر یک مولفه راهبردی در حوزه امنیت ملی خود خلق و به سایر مولفه های قدرتی که داشته بیافزاید.

پیشرفت صنعت پهپادی ایران با نگاه انقلابی

نادری اظهار داشت: پیشرفت صنعت پهپادی ایران محقق نمی شد مگر با یک نگاه انقلابی، مگر با مدیریت یک انسان تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی، اگر شخصیت هایی مانند سردار حاجی زاده عزیز مدیریت این پروژه را به عهده نداشتند در این نقطه ای که اکنون ایستاده‌ایم هرگز نمی رسیدیم، سرداری که وقتی او را می بینیم عطر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای دفاع مقدس را استشمام می کنیم.

مدیرعامل ایرنا خاطرنشان کرد: حضور سردارانی مانند حاجی زاده است که صنعت پهپادی ایران تا حدی رشد کرده است که در جهان درباره مهار و کنترل این قدرت صحبت می کنند.

وی گفت: تیم تولیدکننده مستند پرچمدار از کارگردان تا همه عوامل، برای تولید این فیلم مستند در یک سال گذشته زحمت بسیاری کشیدند، مجموعه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز، همکاری بسیار خوبی داشتند که جا دارد از همه آنها و شخص فرماندهی هوافضا سردار امیرعلی حاجی زاده که بسیار کمک و راهنمایی کردند، تشکر کنم،

مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: انتشار برخی از تصاویر پهپادها برای اولین نیازمند تصمیم گیری های لازم بود، باید تصمیم گیری می شد که منتشر شود یا نشود، مسیر دشوار و پر رفت و آمدی داشتیم تا به خروجی امروز مستند پرچمدار رسیدیم. امیدوارم این حرکت تولید مستند قدردانی ناقابلی از روایت پیشرفت و دستاوردهای دوران پس از انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر باشد و این قبیل محصولات رسانه ای با همکاری نهادهای دست اندرکار بیش از گذشته تولید شود و این جریان تداوم داشته باشد.

فیلم مستند «پرچمدار» از تولیدات خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با موضوع قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز ۴مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مقامات و مسئولان لشکری و کشوری در مرکز حوزه هنری رونمایی شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مرگ بر اسرائیل

میدل ایست آیز: تظاهرات دانشجویی می‌تواند لحظه از دست دادن غرب برای اسرائیل را رقم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *