خانه / جشنواره / دانش بنیانها نباید کار موازی کنند
دانش بنیانها نباید کار موازی کنند

دانش بنیانها نباید کار موازی کنند

تهران – ایرنا – معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فعالیت ۸۰۰ مرکز تحقیقات شامل ۵۲ مرکز در زمینه داروسازی و یکهزار و ۲۸۵ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت خبرداد و گفت: این شرکت‌ها ۴۰ درصد مواد اولیه را تامین کرده و در دولت سیزدهم رشد این مراکز شتاب گرفته است.

به گزارش ایرنا، یونس پناهی روز چهارشنبه در بیستمین همایش سه روزه آینده سازی در داروسازی در هتل المپیک افزود: رشته داروسازی در محافل علمی مورد توجه قرار گرفته و دانشگاه های نسل چهارم در دنیا نیازهای جامعه را هدف قرار داده اند.

وی اظهار داشت: ۲۵۷ دانشمند درحوزه سلامت در کشور فعالیت داشته و ۲۸ درصد از این دانشمندان در حوزه داروسازی کار می کنند، مجلات تراز اول علمی مربوط به حوزه داروسازی است و هم ترازان داروساز در زمینه مرجعیت علمی تلاش خوبی دارند.

پناهی تاکید کرد: امروزه رشته داروسازی در محافل علمی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و علم بدون ثروت ، شدنی نیست و یکی از نیازهای جامعه، دارو و تجهیزات پزشکی است.

۹۹ درصد داروها تولید داخل است
حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این همایش گفت: در شرایط تحریم ظالمانه، صنعت داروسازی تحت الشعاع قرار گرفت اما توانستیم ۹۹ درصد داروها را در کشور تولید کنیم و حتی در دوران همه گیری کرونا ، ۶ واکسن کرونا را تولید داخلی کردیم و این موارد گویای توانمندی صنایع داروسازی ما است.

از سلول درمانی غافل نشویم
وی اظهار داشت: امروز بخش زیادی از مواد اولیه موردنیاز در داخل تولید می شود وبحث سلول درمانی بسیار مهم است و باید در این زمینه فعالیت و کارهای تحقیقاتی کنیم و نباید مغفول بماند.

حیدری تصریح کرد: داروسازان باید کمک کنند در عرصه صادرات فعال تر شویم، اکنون رشد خوبی در این زمینه داریم و باید کماکان گسترش یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: از مرحله تولید مواد اولیه دارویی تا توزیع آن در مجموعه وزارت بهداشت رصد کنیم و سامانه هایی در این حوزه توسعه یافته است و ۴۲ داشبورد دارویی و تجهیزات پزشکی اعم از قیمت گذاری و کد ترخیص داریم .

به گفته وی، حضور داروسازان در بیمارستان ها ضروری است و به روند درمان بیماران کمک می کند.

حیدری ادامه داد: سعی داریم تعرفه خدمات درمانی در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد تا دغدغه ای برای داروسازان ایجاد نشود.

وی اظهار امیدواری کرد که با حضور داروسازان بزودی جشن خودکفایی ۱۰۰ درصدی دارو را می گیریم و زنجیره تولید و تامین اقلام دارویی تکمیل می شود.

بی تفاوت به آینده داروسازی نباشیم
محمد رئیس زاده رییس سازمان نظام پزشکی کشور نیز گفت: آینده علوم پزشکی و داروسازی، بحث بسیار مهمی است و اگر از تغییرات عقب بیافتیم، جزو حاشیه نشینان فقیر دنیای فردا خواهیم بود ، ما نمی‌توانیم نسبت به آینده پزشکی و داروسازی بی تفاوت باشیم.

رئیس زاده ادامه داد: اهمیت علم داروسازی و صنعت داروسازی یکی از صنایع راهبردی و استراتژیک در کشور است و به شدت با ورود سایر ارگان‌ها به این صنعت مخالفیم.

وی افزود: صنعت داروسازی باید با اهالی همین صنعت حمایت شود و این طور نیست که بخواهیم حالا که صنعت داروسازی کشور در مسیر پیشرفت و توسعه گام بر می‌دارد، اساتید و پیشکسوتان صنعت را نادیده بگیریم.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دایره زنگی تا نابودی اسراییل

✅ تلاش رژیم صهیونیستی برای مدیریت جنگ و تغییراتی که ناگزیر در راه است   …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *