خانه / تمدن پژوهی / قهرمان سازی از ترامپ وظیفه مزدور بی جیره و مواجب
فارس مزدور بي جيره و مواجب آمريكا
فارس مزدور بی جیره و مواجب آمریکا

قهرمان سازی از ترامپ وظیفه مزدور بی جیره و مواجب

ترامپ: توافق مبادله زندانی مورد دیگری از تسلیم بایدن مقابل ایران است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک پیام ویدئویی توافق مبادله زندانی را مورد دیگری از تسلیم رئیس‌جمهور کشورش مقابل ایران توصیف کرد.

ترامپ: توافق مبادله زندانی مورد دیگری از تسلیم بایدن مقابل ایران است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور بابت توافق مبادله زندانیان با ایران انتقاد کرد و آن را مورد دیگری از تسلیم بایدن مقابل ایران توصیف کرد.

ترامپ در یک پیام ویدئویی روز پنجشنبه گفت: «این مورد دیگری از تسلیم شدن بایدن و مصداقی از ذلت بیشتر ایالات متحده آمریکا در صحنه جهان است. اما حتی بدتر از آن، این تصمیم به شدت مرگبار خواهد بود.»

 واشنگتن در سال ۲۰۱۸ چندین میلیارد دلار از دارایی‌های ناشی از فروش نفت ایران به کره جنوبی را پس از خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از توافق هسته‌ای موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) مسدود کرد.

تلاش‌های کره جنوبی از آن زمان تا کنون برای تحویل این دارایی‌ها به ایران با مخالفت آمریکا روبرو شده بود. با این حال، منابع خبری روز ۱۹ مرداد ماه گزارش دادند ایران و آمریکا با آزادسازی این دارایی‌ها در ازای مبادله چند زندانی میان دو طرف توافق حاصل شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز، به عنوان اولین رسانه‌ای که این خبر را منتشر کرد گزارش داده بود پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانی‌هایی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند از زندان آزاد خواهند شد.

مطابق این ادعا، ایالات متحده این۶ میلیارد دلار دارایی‌ ایران در کره جنوبی را به حسابی در بانک مرکزی قطر منتقل خواهد کرد. این حساب تحت کنترل دولت قطر خواهد بود و به ایران اجازه داده خواهد شد تنها برای خرید مواد غذایی و دارو از آن استفاده کند.

مقام‌های کاخ سفید در روزهای گذشته در واکنش به انتقادهای سیاستمداران جمهوری‌خواه در خصوص آزاد شدن این دارایی‌ها گفته‌اند که ایران به این دارایی‌ها دسترسی نخواهد داشت.

با وجود این، سیاستمداران جمهوری‌خواه در آمریکا این دیدگاه را رد کرده‌ و گفته‌اند که جمهوری اسلامی ایران از این دارایی‌ها برای پیشبرد اهدافش استفاده خواهد کرد.

ترامپ نیز در اظهارنظری همراستا با سایر سیاستمداران جمهوری‌خواه می‌گوید: «علاوه بر این، ضمانت شده که رژیم ایران از این پول برای پیشبرد برنامه تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند که این باعث می‌شود اسرائیل، ایالات متحده و کل دنیا با مخاطرات بسیار جدی مواجه شوند.»

او اضافه کرد: «طبق گزارش‌ها آنها تنها چند هفته با سلاح هسته‌ای فاصله دارند و این چیزی است که هرگز در دوران ترامپ اتفاق نمی‌افتاد.»

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده که به موضوع آزادی زندانیان به عنوان یک مسئله انسانی می‌نگرد و ارتباطی میان این موضوع با سایر موضوعات از جمله برجام وجود ندارد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ترافيك گرسنه ها و بيكار ها و ندار ها!

ترافیک گرسنه ها و بیکار ها و ندار ها!

آیا ترافیک سنگین جاده ها نشان بی پولی ، بیکاری ، فقر و گرسنگی مردم ایران است؟ آیا اینها فقط تعداد انگشت شماری هستند؟ خط فقر کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *