خانه / اسلم قزوینی / ابسرد روی پا

ابسرد روی پا

بعد حمام پاهایتان را با آب سرد بشویید !!🛀

▪️در حین حمام کردن، عروق باز می‌شوند و ضربان بالا می‌رود، اگر با همین شرایط فرد به بیرون از حمام برود احتمال ابتلا به بیماری سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی بالا می‌رود

▪️شستن پا با آب سرد قبل از خروج از حمام باعث می‌شود بدن شروع به جمع کردن عروق کند و در ۴ تا ۵ دقیقه‌ای که در حال پوشیدن لباس هستید در اصطلاح بدن از دور تند به دور کند می‌آید و احتمال ابتلا به بیماری کاهش پیدا می‌کند

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
@fact_iw 💡

حسینی:
نکاتی از قرآن ۸۸
بلعم باعور بعد از سالها عبادت و دیدن معجزات با فریب شیطان گمراه شد. به جای جاودانگی پیرو هوای نفس شد و مثل سگ که چه به آن حمله کنی یا به حال خود واگذاری عوعو و زبان در آورد می ماند. بسیاری از مردم به دلیل کر و کور بودن در مقابل حق چون حیوان هستند بلکه بدتر پس جهنمی هستند. عذاب اینها تدریجی است از جائیکه نمی فهمند. آیا نزدیک شدن مرگ را نمی فهمند. قیامت ناگهانی است و اکثریت بی اطلاع از زمانش !

⚫ در کربلا چه گذشت؟ ⚫ ( ۵ )

🌹🌹 جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِی وَعَدَ الرَّحْمَٰنُ عِبَادَهُ بِالْغَیْبِ ۚ إِنَّهُ کَانَ وَعْدُهُ مَأْتِیًّا…..

باغهاى جاویدان بهشتى که خداوند رحمان به بندگانش وعده داده است، هرچند آنرا ندیده اند. به یقین وعدهء خدا تحقق یافتنى است. در آنجا هرگز گفتار بیهوده اى نمى شنوند، و جز سلام سخنى نیست، و روزى آنان هر صبح و شام، در بهشت مقرر است. این همان بهشتى است که به بندگان پرهیزگار خود، به ارث مى دهیم. ۶۱ و ۲ و ۳ مریم.

تفسیر: پیامبر اکرم فرموده اند:
این هدایاى ارزشمند و بی نظیر، از سوى خداوند بزرگ در اوقاتى که در این دنیا نماز مى خواندند (صبح و شام)، به آنها در بهشت مى رسد.
تفسیر روح المعانی، ج۱۶، ص۱۰۳.

در بارهء اینکه بهشت، ارث مومنین است، پیامبر فرموده اند:
همه، بدون استثناء منزلگاهى در بهشت و منزلگاهى در دوزخ دارند، کافران منزلگاه دوزخى مؤمنان را به ارث مى برند، و مؤمنان جایگاه بهشتى کافران را.
نورالثقلین، ج۲، ص۱۰۳.
این وراثت، بر اساس پیوندهاى نسبى نیست، بلکه، بر اثر پیوند مکتبى و عملى و تقواست.

ادامهء شرح واقعهء عاشورا.

🕌 قرار شد امروز سخنان امام حسن مجتبی را بخوانیم در خصوص اینکه چرا مجبور شدند صلح با معاویه را بپذیرند.

به نقل از علامه مجلسی در بحارالانوار، امام حسن در اینباره چنین فرموده اند:

👈 در شگفتم از مردمى که نه دین دارند و نه شرم و حیا. واى بر شما!
معاویه به هیچیک از وعده‏ هایى که در برابر کشتن من به شما داده، وفا نخواهد کرد. اگر من با معاویه بیعت کنم، وظایف شخصى خود را بهتر از امروز مى توانم انجام بدهم، ولى اگر کار به دست معاویه بیفتد، نخواهد گذاشت آیین جدم پیامبر را درجامعه اجرا کنم.
به خدا سوگند (اگر بعلت سستى و بی وفایى شما) ناگزیر شوم زمامدارى مسلمانان را به معاویه واگذار کنم، یقین بدانید زیر پرچم حکومت بنى امیه هرگز روى خوش و شادمانى نخواهید دید و گرفتار انواع اذیتها و آزارها خواهید شد.
هم اکنون گویى به چشم خود مى‏ بینم که فردا فرزندان شما بر در خانهء فرزندان آنها ایستاده و درخواست آب و نان خواهند کرد، آب و نانى که متعلق به فرزندان شما بوده و خداوند آنرا براى فرزندان شما قرار داده است، ولى بنى امیه آنها را از در خانهء خود رانده و از حق خود محروم خواهند ساخت.
آنگاه امام افزود:
اگر یارانى داشتم که در جنگ با دشمنان خدا با من همکارى مى‏ کردند، هرگز خلافت را به معاویه واگذار نمى‏ کردم، زیرا خلافت، بر بنى امیه حرام است.

⚫ مردم فریادها و تذکرات امام حسن را در بارهء انتخاب غلطشان نمی شنیدند. امام هم صلاح را در صبر و گذر زمان دید تا عملا، ناکارآمدی و نابخردی منتخب مردم، گریبانشان را بگیرد بلکه متوجه اشتباه خود بشوند لذا مجبور شد، صلحنامه را امضا کند.

👈 زمان، گذشت و امام همچنان در بارهء معاویه به مردم تذکر میداد ولی کسی گوشش به حرف حق شنوا نبود. تا اینکه امام حسن را به شهادت رساندند.

پس از ایشان امام حسین مجبور بود طبق صلحنامه عمل کند. چون از زمان دهسالهء صلحنامه باقی مانده بود و مردم هم همچنان در خواب غفلت بودند.
امام حسین همچنان در محافل بر علیه معاویه و دستگاه اموی سخنرانی و روشنگری میکرد. تا اینکه معاویه مُرد و قبل از مرگ، یزید را بجای خود نشاند.
جانشینی یزید، برخلاف صلحنامه بود و این یعنی نقض صلحنامه. ولی همچنان مردم، بر انتخاب خود پایبند بوده و سکوت کردند و فریادهای امام حسین را هم نشنیدند.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

لوازم خانگی دربازار ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان شد

🔹بررسی بازار لوازم خانگی در بازار حاکی است، قیمت این کالاها نسبت به ماه گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است.

🔹فروشنده‌ای که ظرفشویی را از کارخانه ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری کرده الان در بازار نمی‌تواند با قیمت ۲۲ میلیون تومان بفروشد. یا جاروبرقی که ۳.۷ میلیون تومان قیمت خورده، فروشنده با ۲.۹ میلیون تومان هم خریداری برایش پیدا نمی‌کند.

🔹اکثر فروشندگان لوازم خانگی به فروش قسطی کالای لوازم خانگی تمایل پیدا کردند چرا که جنس در بازار به وفور یافت می‌شود اما مشتری ندارد. کارخانجات به جای فروش نقدی به فروش چکی کالاها به خریداران گرایش پیدا کرده‌اند.
@khabar_fourie

نکاتی از قرآن ۸۹
پیامبر بگو من اگر غیب می دانستم به سود خودم افزوده و جلوی مشکلاتم را می گرفتم. گذشت داشته، متعارف باشید و از نادان دوری کنید. در مقابل وسوسه شیطان به خدا پناه ببرید. هنگام قرائت قرآن سکوت کرده و گوش کنید، شاید مشمول رحمت شوید. تسبیح و سجود برای خدا .
غنیمت بی زحمت جنگ مخصوص خداست. مومن چون ذکر خدا را بشنود، دلش لرزیده و با تلاوت آیات ایمانش و توکلش بیشتر می شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

کبوتران حرم بهترین غذا

مردمی که از کمبود و گرانی گوشت رنج میبرند نمی‌دانند که کبوتران حرم بهترین منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *