خانه / جشنواره / قیام مسلحانه مردم آمریکا را مخدوش نکنید
قیام مسلحانه مردم آمریکا را مخدوش نکنید ایرنا مزدور امریکا در مخدوش کردن مبارزات مردم امریکا

قیام مسلحانه مردم آمریکا را مخدوش نکنید

تهران- ایرنا- پلیس آمریکا اعلام کرد که تیراندازی‌های آخر هفته شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی دستکم ۶ کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس گفت که وقوع یک تیراندازی در اوایل شنبه در شهر نورث لاوندیل باعث کشته شدن یک مرد و زخمی شدن چهار تن دیگر شد.

همچنین شنبه شب سه تن از جمله یک زن در تیراندازی منطقه ساوث ساید در شیکاگو زخمی شدند.

اوایل یکشنبه به وقت محلی نیز یک تیراندازی دیگر رخ داد که جان یک مرد را گرفت.

از سوی دیگر، یک نوجوان ۱۶ ساله جمعه شب به ضرب گلوله مجروح شد و در بیمارستان جان داد.

پلیس شیکاگو از روز جمعه به بعد دستکم ۹ مورد تیراندازی جداگانه را ثبت کرد که در جریان آنها چهل نفر زخمی شدند و چهار تن کشته شدند.

با افزایش تیراندازی‌های مرگبار در ایالات متحده، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اخیرا بار دیگر مقررات سختگیرانه‌تر در زمینه حمل سلاح را خواستار شد.

وی اظهار کرد: اگر این کنگره از اقدام در زمینه اعمال مقررات سختگیرانه تر در حمل سلاح خودداری کند، ما به کنگره جدیدی نیاز خواهیم داشت.

اظهارات اخیر بایدن در جمع خانواده های قربانی خشونت مسلحانه، با گذشت یک سال از تصویب طرح مورد تایید دو حزب اصلی آمریکا با هدف جلوگیری از دسترسی افراد خطرناک به سلاح صورت گرفت، هر چند که به گفته رئیس جمهوری آمریکا به اقدامات بیشتری نیاز هست.

سال گذشته، گروهی از قانونگزاران دموکرات و جمهوریخواه به دنبال تیراندازی جمعی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس که به کشته شدن ۱۹ دانش آموز و دو معلم منجر شد، به توافقی محدود در زمینه اعمال سختگیری بیشتر در مقررات حمل سلاح دست یافتند.

این طرح، بررسی های اولیه درباره سوابق خریداران سلاح را گسترش می دهد و میلیون ها دلار را صرف برنامه های کنترلی می کند؛ برنامه هایی که ایجاد دادگاه های رسیدگی کننده به سلامت روانی و قوانینی را شامل می‌شود که به صلاحدید قاضی، در صورت خطرناک بودن فرد حامل سلاح، به مقامات اجازه توقیف موقت سلاح را می دهد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

نتانیاهو را سریعتر دراز کنید

✅عدم محبوبیت نتانیاهو در میان صهیونیست ها 🔸محبوبیت نتانیاهو به دلیل مدیریت او در جنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *