خانه / اسلم قزوینی / ناصرالدین شاه جزایر سه گانه را تایید کرده
مشكلات حقابه ها نتيجه واگذاري منابع به همسايه ها بوده است
مشکلات حقابه ها نتیجه واگذاری منابع به همسایه ها بوده است

ناصرالدین شاه جزایر سه گانه را تایید کرده

حسینی:
نکاتی از قرآن ۷۰
اگر دستورات کتاب الهی را اجرا کنند نعمت از زمین و آسمان بر ایشان سرازیر می شود. وظیفه تو ابلاغ است. ایمان ملاک ارزش است. عمل صالح هم به آن اضافه شود دیگر ترس و اندوه نخواهند داشت. مسیح و دیگرانی که می پرستید به شما سود و زیانی نمی رسانند. دوستی با کافران ذخیره کردن غضب خدا برای خود است. یهودیان و مشرکین بدترین دشمن شما و مسیحیان کمتر چرا که اهل رهبانیت و دانش دارند که سرکش نیستند.

✨عالم برزخ را بشناسیم✨ (۱۵)

🌹🌹وَیَوْمَ تَقُومُ السَّاعَهُ یُقْسِمُ الْمُجْرِمُونَ مَا لَبِثُوا غَیْرَ سَاعَهٍ ۚ کَذَٰلِکَ کَانُوا یُؤْفَکُونَ.

و روزى که قیامت برپا شود، مجرمان سوگند یاد مى کنند که جز ساعتى (در عالم برزخ) درنگ نکردند! (در گذشته نیز) اینگونه از درک حقیقت محروم مى شدند. ۵۵ روم.

تفسیر: اگر در آیات قرآن دقت کنیم می بینیم فقط مجرمان هستند که اینطور سرگردان و بهت زده ابراز می کنند که فقط مدت کوتاهی در برزخ بوده ایم. درست‌ مانند زندگی در دنیا. اگر روزگارمان را به بطالت گذارنده و در فکر ارتقاء و رشد معنویتمان نباشیم، پس از گذشت سالها ابراز می کنیم مدت کوتاهی بیش نبود، چون اوقاتمان به بیهودگی سپری شده. ولی اگر از فرصتها درست استفاده کنیم و بهره های لازم را ببریم و سختیها و گرفتاریها را مدریت و مهار کنیم، اوقاتمان به بیهودگی و بطالت سپری نمیشود و پس از گذشت سالها هرگز افسوس گذر زمان را نخواهیم خورد.

👈 در برزخ هم، گذر زمان براى همه یکسان نیست:

🌹وَقَالَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَالْإِیمَانَ لَقَدْ لَبِثْتُمْ فِی کِتَابِ اللَّهِ إِلَىٰ یَوْمِ الْبَعْثِ ۖ فَهَٰذَا یَوْمُ الْبَعْثِ وَلَٰکِنَّکُمْ کُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ.

ولى کسانیکه علم و ایمان به آنان داده شده مى گویند: شما به فرمان خدا تا روز قیامت (در عالم برزخ) درنگ کردید، و این روز رستاخیز است، اما شما نمى دانستید. ۵۶ روم.

👈 مقدم داشتن علم بر ایمان، بخاطر آنست که علم پایهء ایمان است.
علم به معنی آگاهی بر معنویت و فرمانهای الهی، که نتیجهء آن ایمان خواهد بود.

👈👈 بسیاری از زنان این سرزمین که حجاب را دوست ندارند به دلیل عدم آگاهی است.
اگر آنان خودشان را بشناسند و بدانند خداوند در خلقت آنان چه ارزش و بهایی عطا فرموده، حتما بسیاری از آنان باحجاب خواهند شد.( إن شاءالله در آیات حجاب به این مهم، خواهیم پرداخت ).

💚 قدر زنان باحجاب را بدانیم.

⚫ و هنگامیکه مجرمان خود را با واقعیات دردناک روز قیامت روبرو مى بینند، در مقام عذرخواهى و توبه بر مى آیند، ولى خداوند مى فرماید:

🌹فَیَوْمَئِذٍ لَّا یَنفَعُ الَّذِینَ ظَلَمُوا مَعْذِرَتُهُمْ وَلَا هُمْ یُسْتَعْتَبُونَ.

آنروز عذرخواهى ستمکاران سودى به حالشان ندارد، و آنها توانایى بر جلب رضایت پروردگار نمى یابند (و توبهء آنان پذیرفته نمى شود). ۵۷ روم.

👈 اما اگر در آیهء ۳۶ مرسلات می خوانیم، اصلاً به مجرمان اجازهء عذرخواهى داده نمى شود (لا یُؤْذَنُ لَهُمْ فَیَعْتَذِرُونَ)، به این معنی است که قیامت مراحل مختلفى دارد. در پاره اى از مراحل اصلاً اجازهء عذرخواهى و حرف زدن به آنها داده نمى شود، و بر دهان آنها مُهر مى گذارند، تنها دست و پا و اعضاء و جوارح و زمینى که گناه بر آن کرده اند بازگو کنندهء اعمالشان هستند، ولى در پاره اى دیگر از مراحل، زبانشان گشوده مى شود و به عذر خواهى مى پردازند (ولی سودی ندارد).

🌹 وَلَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّکِرٍ.

و ما قرآن را برای یادآوری آسان ساختیم آیا کسی هست که متذکر شود. ۱۷ و ۲۲ و ۳۲ و ۴۰ قمر.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۷۱
کفاره شکستن سوگند قلبی، اطعام ده فقیر از غذای متعارف یا لباس پوشاندن یا بنده آزاد کردن که اگر توانایی ندارد سه روز روزه بگیرد.
شراب و قمار و بت پرستی از عمل شیطان است از آنها دوری گزینید.
در هنگام احرام شکار نکنید هرچند برای امتحان شکار در تیررس شما قرار گیرد.
کفاره شکار عمدی آن است که مثل او از چهارپایان را به کعبه هدیه کند. یا چند مسکین را غذا یا چند روز روزه بگیرد.
صید دریایی مشکل ندارد.
عدول از حدود خدا عقوبت سخت دارد.

نکاتی از قرآن ۷۲
از تعداد خبیث ها تعجب نکنید هرگز با پاک ها برابر نیستند. بعضی سوال ها را نباید کرد. ایمان خود را مراقبت کنید. چرا که گمراهی دیگران صدمه ای برای شما ندارد. شاهدان خودی برای وصیت نیافتید شاهدان غیر خودی را اگر شکاک شدید بعد نماز قسم به خدا داده و اقدام کنید. اگر شهادت کذب آنها مشخص شد دو نفر دیگر شهادت دهند.
حواریون درخواست مائده کردند و اجابت شد.

مظفرالدین شاه قاجار بسال ۱۲۸۴ یعنی ۶۰ سال قبل از تشکیل کشور امارات متحده به سفیر انگلیس پیغام داده:
«جزایر ابوموسی و تنب ملک مطلق ایران است و ما به هیچ وجه از حق خود کوتاه نخواهیم آمد.»

@danestanihay_jahan

🔹اگر روزی «زمین» از چرخش* بایستد قطب‌ها در زیر آب مدفون خواهند شد. زیرا چرخش زمین باعث می‌شود نیروهای گریز از مرکز، مناطقی که بر روی استوا قرار دارند را متورم سازد؛ اگر این چرخش متوقف شود، تورم و برآمدگیِ زمین نیز از بین خواهد رفت و به این شکل تمامی آبی که توسط استوا درجای فعلی خود نگه داشته‌شده‌اند، به سوی قطب‌ها سرازیر خواهد شد!

 

*زمین تقریباً هر ۲۴ ساعت یک بار (یا به طور دقیق هر ۲۳ ساعت ۵۶ دقیقه و چهار ثانیه یک بار) حول محور خود می‌چرخد. محیط کره زمین ۴۰ هزار و ۷۰ کیلومتر است؛ بنابراین هنگامی که فاصله را بر زمان تقسیم می‌کنید، متوجه می‌شوید که این سیاره با سرعت هزار و ۶۷۰ کیلومتر در ساعت به دور خود می‌چرخد.

@danestanihay_jahan

✨ عالم برزخ را بشناسیم ✨ (۱۶)

🌹🌹کَأَنَّهُمْ یَوْمَ یَرَوْنَهَا لَمْ یَلْبَثُوا إِلَّا عَشِیَّهً أَوْ ضُحَاهَا.

در آنروز که قیامت را مى بینند احساس مى کنند که گویا توقفشان (در دنیا و برزخ) جز شامگاهى یا صبحگاهى بیشتر نبوده است. ۴۶ نازعات.

تفسیر: به قدرى عمر کوتاه دنیا به سرعت مى گذرد، و دوران برزخ نیز سریع طى مى شود که، به هنگام قیام قیامت گنهکاران فکر مى کنند تمام این دوران چند ساعتى بیش نبوده.
👈 البته این امر، ذاتاً صحیح است که عمر دنیا بسیار کوتاه و زودگذر است، و در مقایسه با قیامت نیز، تمام عمر جهان، لحظه اى بیش نیست.
اما مومنان نه در لحظهء مرگ و نه در قیامت گرفتار این سردرگمی نیستند و هرگز خیال نمی‌کنند همهء عمرشان لحظه ای بیش نبوده، چون از تمام لحظه های عمرشان بهرهء لازم را برده اند و به بیهودگی و بطالت سپری نکرده اند.

پیش از این در بعضى از آیات قرآن خواندیم، در قیامت هنگامیکه مجرمان دربارهء مقدار توقفشان در عالم برزخ یا دنیا به گفتگو مى پردازند، بعضى به بعضى دیگر مى گویند شما تنها ده شبانه روز در جهان برزخ توقف کرده اید (یَتَخافَتُونَ بَیْنَهُمْ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاّ عَشْراً). ۱۰۳ طه.
ولى، آنها که بهتر فکر مى کنند مى گویند شما تنها به اندازهء یکروز در برزخ درنگ کردید (یَقُولُ أَمْثَلُهُمْ طَرِیقَهً إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاّ یَوْماً). ۱۰۴ طه.

و در آیهء ۵۵ روم، خواندیم که وقتى قیامت بر پا مى شود، مجرمان سوگند یاد مى کنند که جز یک ساعت توقف نداشتند (وَ یَوْمَ تَقُومُ السّاعَهُ یُقْسِمُ الْمُجْرِمُونَ ما لَبِثُوا غَیْرَ ساعَه).

👈 بعضی می گویند ده روز، و بعضی می گویند یکروز و بعضی هم می گویند فقط ساعتی در دنیا و برزخ بوده ایم.
هر کدام احساس خود را با تعبیرى بیان مى کنند، اما همه در یک امر مشترکند و آن، کوتاهى عمر این جهان در برابر عمر قیامت است، و این مطلبى است که باید انسان را تکان دهد و از خواب غفلت بیدار سازد.

✔ زمان می گذرد و ما بسوی اجل و زمان رفتن به آنجایی که از آن آمده ایم نزدیکتر میشویم. بعضی از ما بیشتر عمرمان را سپری کرده ایم و کمتر از عمرمان باقیست.
اگر به مرگ و به سفر آخرت، درست بیندیشیم، نباید افسرده و غمگین‌ شویم بلکه باید هر چه بیشتر خود را آمادهء این سفر کنیم.

🟢 غم گذشته را نخوریم چون گذشته، عبرت است……
از آینده هم نترسیم، اگر توکلمان بر خداست…..

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۷۳
راستگویان جزای خود را با ورود به بهشت می گیرند. خدا بر خود رحمت را لازم کرده. قرآن برای ترساندن بشر از شرک است. اهل کتاب تو را همچون فرزندان خود می شناسند ولی تکذیب می کنند. خود و مردم را از دریافت حقیقت محروم می کنند. دنیا جز بازیچه و هوسی بیش نیست. بر اذیت کافران صبر پیشه کنید تا نصرت خدا فرارسد. اگر عدم ایمان مردم سخت تان است نردبانی به آسمان بزنید یا چاه عمیق در زمین تا ایشان ایمان بیاورند !

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

کبوتران حرم بهترین غذا

مردمی که از کمبود و گرانی گوشت رنج میبرند نمی‌دانند که کبوتران حرم بهترین منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *