خانه / اسلم قزوینی / جرج بوش پدر را ژاپنی ها نخوردند

جرج بوش پدر را ژاپنی ها نخوردند

حسینی:
نکاتی از قرآن ۶۸
قصاص کاملا متقابل هر عضو یا جان. کسی ببخشد تکفیر گناهانش خواهد بود. شریعت دینها بسته به وضعیت جامعه متفاوت است جهت آزمایش. ولی سبقت در نیکی امری است ثابت. اهل کتاب را به دوستی نگیرید که آنها با هم مراوداتی دارند. منافقین می گویند شاید در آینده از آنها آسیب ببینیم. بگذار با فتوحات آینده اینها شرمسار شوند.
بدانید در صورت ارتداد شما، قوم دیگری بر می انگیزم که دوستدار خدا و مومنین و دشمن کافران بدون هیچ ترسی از سرزنش کنندگان باشند.

✨عالم برزخ را بشناسیم✨ (۱۴)

🌹🌹یَوْمَ یَدْعُوکُمْ فَتَسْتَجِیبُونَ بِحَمْدِهِ وَتَظُنُّونَ إِن لَّبِثْتُمْ إِلَّا قَلِیلًا.

همانروز که شما را (از قبرهایتان) فرا مى خواند. شما هم اجابت مى کنید در حالیکه حمد او را مى گویید. و مى پندارید تنها مدت کوتاهى (در جهان برزخ) درنگ کرده اید. ۵۲ اسراء.

تفسیر: روزیکه خداوند، انسانها را از قبرهایشان فرا مى خواند، چه بخواهند و چه نخواهند، دعوت او را اجابت مى کنند، و حمد خداگویان به زندگى بازمى گردند (یَوْمَ یَدْعُوکُمْ فَتَسْتَجِیبُونَ بِحَمْدِهِ).
و آنروز است که فاصلهء مرگ و رستاخیز یعنى دوران برزخ را کوتاه خواهند شمرد، و گمان مى کنند تنها مدت کمى در عالم برزخ درنگ کرده اند (وَ تَظُنُّونَ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلّا قَلِیلا).

🟢 آنها که در بهشت برزخی هستند اوضاعشان خوبست و با اشتیاق منتظر رسیدن قیامت هستند.
⚫ اما آنها که در جهنم برزخی هستند آنقدر درگیر حساب و کتاب خویشند که متوجه گذر زمان نمیشوند و هنگام مبعوث شدن در قیامت می پندارند مدت کوتاهی گذشته در حالیکه شاید صدها بلکه هزاران سال در برزخ بوده اند.

👈👈 سپس خداوند مهمترین نکته را بلافاصله بعد از تذکر برزخ و قیامت به انسان گوشزد می کند (یاالله).

🌹وَقُل لِّعِبَادِی یَقُولُوا الَّتِی هِیَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ الشَّیْطَانَ یَنزَغُ بَیْنَهُمْ ۚ إِنَّ الشَّیْطَانَ کَانَ لِلْإِنسَانِ عَدُوًّا مُّبِینًا.

به بندگانم بگو: سخنى بگویند که بهترین (سخن) باشد. چرا که شیطان (بوسیلهء سخنان ناروا) میان آنها فتنه و فساد مى کند. زیرا (همیشه) شیطان دشمن آشکارى براى انسان بوده است. ۵۳ اسراء.

✅ سخن أحسن، یعنی بهترین سخن از نظر محتوا، بهترین از نظر طرز بیان، و بهترین از جهت توأم بودن با فضائل اخلاقى و روشهاى انسانى.
تنها اینگونه سخن گفتن است که سخن طبیه خواهد بود و بر مغزها و بر دلها اثر خواهد گذاشت مگر بر کسانیکه آنقدر با حق و حقیقت مخالفت می کنند که دیگر هیچ روزنه ای برای هدایت در ذهن و قلبشان باقی نگذاشته اند و اینگونه باعث شده اند تا مُهر بر فهم و درکشان زده شود.

اگر قول احسن را ترک گوییم، و به خشونت در کلام و مخاصمه و لجاج برخیزیم، شیطان در میان ما فساد و فتنه مى کند (إِنَّ الشَّیْطانَ یَنْزَغُ بَیْنَهُمْ).
و فراموش نکنیم، شیطان در کمین نشسته و بى کار نیست زیرا او از آغاز، دشمن آشکارى براى انسان بوده است (إِنَّ الشَّیْطانَ کانَ لِلاْ ِنْسانِ عَدُوّاً مُبِیناً).

🌹 وَلَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّکِرٍ.

و ما قرآن را برای یادآوری آسان ساختیم آیا کسی هست که متذکر شود. ۱۷ و ۲۲ و ۳۲ و ۴۰ قمر.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

در جنگ جهانی دوم ۱ هواپیمای آمریکایی با ۹ سرنشین در جزیرهﺍی در ژاپن سقوط کرد. ۸ نفر از آنها دستگیر و توسط بومیان خورده شدند. تنها ۱ نفرنجات یافت جرج بوشِ پدر!

@danestanihay_jahan

اقوام ایرانی در تاریخ ایران باستان چه می‌پوشیدند؛ مورخان و تاریخ‌نگاران پاسخ می‌دهند

قائم مقام میراث فرهنگی در این خصوص نقل‌قول‌هایی از تاریخ نگاران آورد:

«استرا بون» تاریخ‌نگار و جغرافیدان و مولف معروف یونانی می نویسد:
🔹ایرانیان اگر بخشی از بدنشان برهنه باشد آن را بی‌شرمی می‌دانند و همیشه بلند لباس می پوشند.

«جمیز لیور» تاریخ‌نگار هم می‌نویسد:
🔹در نقش برجسته‌های نینوا، چهره زن‌ها به ندرت دیده می شود و به موجب قانونی که حدود ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد وضع شده بود، زنان شوهردار آشوری در ملاء عام روبنده به چهره و #حجاب داشتند و تن پوشش های چسبان را نوعی توهین و بی‌تمدنی می‌دانستند.

«ویل دورانت» در کتاب تاریخ تمدن می‌نویسد:
🔹در زمان داریوش، زنان طبقات بالای اجتماع جز در تخت روان و روپوش‌دار، از خانه بیرون نمی‌آمدند. در نقش‌هایی که از ایران باستان بر جای مانده، هیچ صورت زن دیده نمی‌شود. در موزه لوور پاریس مُهر سنگی استوانه ای مربوط به دوران هخامنشیان است که تعدادی با لباس و تاج و چادر زنان هخامنشی بر مسند شاهانه ای تکیه زده و ندیمه‌هایش در مقابلش ایستاده اند و سرپوش به سر دارند.

@danestanihay_jahan

نکاتی از قرآن ۶۹
همانا ولی امر شما مومنین نمازگزار و زکات دهنده در حالت رکوع ( علی علیه السلام ) هستند. در این صورت حزب الله هستید و همیشه پیروز. کسانی که دین و نماز را به سخره و بازیچه می گیرند لایق هیچ دوستی نیستند. بدترین قوم بنده های طاغوت هستند. که به ظاهر ادعای متدینی هم می کنند. در گناه و ستمگری و خوردن حرام یکه تازند. خدا را تنگ دست فرض می کنند! لعنت بر اینها و آتش دشمنی و کینه تا ابد همراه شان است. آتش جنگ آنها علیه مسلمانان را خدا خاموش می کند. اهل فسادند. ولی اگر توبه کنند و با تقوا شوند بخشیده و بهشتی می شوند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

کبوتران حرم بهترین غذا

مردمی که از کمبود و گرانی گوشت رنج میبرند نمی‌دانند که کبوتران حرم بهترین منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *