خانه / اسلم قزوینی / فراوان تمرین نام در جهان

فراوان تمرین نام در جهان

حسینی:
✨ عالم برزخ را بشناسیم ✨ (۱۲)

👈 برای شناخت عالم برزخ نگاهی هم به احادیث و روایات داشته باشیم 👇

🌷 فرمایش حضرت امیر در کلمات قصار شمارهء ۱۳۰، که هنگام مراجعت از جنگ صفین وقتى نزدیک کوفه، کنار قبرستان رسیدند، رو بسوى قبرها کرده، فرمودند:

🌺 اى ساکنان خانه هاى وحشتناک و مکانهاى خالى، و قبرهاى تاریک! اى خاک نشینان! اى غریبان! اى تنهایان! اى وحشت زدگان! شما در این راه بر ما پیشى گرفتید، و ما نیز به شما ملحق خواهیم شد، اگر از اخبار دنیا بپرسید، به شما مى گویم: خانه هایتان را دیگران ساکن شدند، همسرانتان به نکاح دیگران در آمدند، و اموالتان تقسیم شد، اینها خبرهائى است که نزد ماست، نزد شما چه خبر؟!
سپس رو به یارانش کرده، فرمود: اگر به آنها اجازهء سخن گفتن داده شود حتماً به شما خبر مى دهند: بهترین زاد و توشه براى این سفر پرهیزکارى است.

🌺 آقا امام سجاد فرموده اند:
قبر، باغى است از باغ هاى بهشت یا گودالى از گودال هاى جهنم ( اشاره به عالم برزخ ).
نورالثقلین، ج۳، ص۵۵۳.

🌺 آقا امام صادق فرموده اند:
برزخ همان عالم قبر است که پاداش و کیفر میان دنیا و آخرت است، به خدا ما بر شما نمى ترسیم مگر از برزخ.
نورالثقلین، ج۳، ص۵۵۴.

🌺 در حدیث دیگرى از آقا امام صادق مى خوانیم:
شخصى خدمت ایشان عرض کرد شنیده ام ارواح مؤمنان بعد از مرگ در سینهء پرندگان سبز رنگى قرار مى گیرند که اطراف عرش الهى مى گردند.
امام فرمودند:
چنین نیست، مؤمن نزد خدا گرامى تر از اینست که روح او را در سینهء پرنده اى محبوس کند، بلکه ارواح مؤمنین در بدن هائى همانند بدن هایشان قرار دارد (همان قالب مثالی که در پیغام روز گذشته خواندیم).
بحارالانوار، ج۶، ص۲۴۲.

🌺 و باز آقا امام صادق فرموده اند:
ارواح مومنین در حجره هائى از بهشت قرار دارند، از غذاهاى بهشتى مى خورند، و از نوشیدنى هایش مى نوشند، و مى گویند: پروردگارا! هر چه زودتر قیامت را بر پا کن و به وعده هائى که به ما داده اى وفا فرما.
بحارالانوار، ج۶، ص۲۶۹.

🌺 و در حدیث مهم دیگری از رئیس مذهب شیعه، می خوانیم:
هنگامیکه یکى از مؤمنان از دنیا مى رود، ارواح مؤمنین او را احاطه مى کنند و از کسانیکه در دنیا بوده اند، زنده اند یا مرده اند جستجو مى کنند، اگر بگوید فلانی از دنیا رفته اما او را نزد خود حاضر نمى بینند، مى گویند: حتماً سقوط کرده (یعنى در دوزخ برزخی قرار گرفته!).
همان مدرک.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۶۵
انسان ها با خدا میثاق محکم دارند ( فطرت پاک ). دشمنی بین گروهی، باعث نشود که عدالت را رعایت نکنید. خدا در بسیاری از موارد شر دشمن را از سر مومنین متوکل رد می کند. قرض الحسنه چهارمین تاکید خدا به بنی اسرائیل بود. مدام از یهودیان خبر خیانت می شنوی. مسیحیان نیز مدام در داخل خود تا قیامت درگیر هستند.
تمرد بنی اسرائیل در تصرف اورشلیم علیرغم بشارت بدون کشته دادن،باعث چهل سال سرگردانی در بیابان های اطراف شد.

علاوه بر اینکه پیامبر اکرم به عنوان تاثیرگذار ترین شخصیت تاریخ شناخته می شود،طبق آمار نامش هم پرتکرار ترین نام جهان اعلام شده

بیش از ۱۵۰ میلیون نفر نامشان محمد یا از مشتقات محمد گرفته شده!

@danestanihay_jahan

نکاتی از قرآن ۶۶
در موضوع قربانی کردن پسران آدم از هابیل پذیرفتیم چرا که تقوا داشت. و در پاسخ قابیل که گفت می کشمت پاسخ داد من هرگز دست به قتل تو نخواهم زد چرا که از خدا می ترسم و تو به جهنم خواهی رفت. بعد قتل پشیمان شد و در فکر چاره بود که یک کلاغ دفن کردن را یادش داد.
قتل یک نفر بی گناه همچون قتل همه مردم است و بالعکس نجات یک نفر هم نجات همه مردم است.

✨عالم برزخ را بشناسیم✨ (۱۳)

🌹🌹یَوْمَ یُنفَخُ فِی الصُّورِ ۚ وَنَحْشُرُ الْمُجْرِمِینَ یَوْمَئِذٍ زُرْقًا.

روزى که در صور دمیده مى شود. و مجرمان را با بدنهاى کبود، در آنروز جمع مى کنیم! ۱۰۲ طه.

تفسیر: واژهء زُرْق، جمع ازرق، به معنى چشم کبود است، و همچنین به کسیکه اندامش بر اثر شدت درد و رنج، تیره و کبود شده، نیز اطلاق مى گردد و حال مجرمان هم همین است.
👈 / إن شاءالله بزودی وصف مجرمان از منظر قرآن را می خوانیم./

در اینحال، مجرمان در میان خود، دربارهء مقدار توقفشان در عالم برزخ آهسته به گفتگو مى پردازند:

🌹🌹یَتَخَافَتُونَ بَیْنَهُمْ إِن لَّبِثْتُمْ إِلَّا عَشْرًا.

آنها آهسته با هم گفتگو مى کنند. (بعضى مى گویند) شما فقط ده روز (در عالم برزخ) درنگ کردید.
ما به آنچه آنها مى گویند آگاهتریم، هنگامیکه نیکو روش ترین آنها مى گوید: شما تنها یکروز درنگ کردید. ۱۰۳ و ۴ طه.

👈 مردم در قیامت با هم آهسته گفتگو می کنند.
این آهسته گفتن یا بخاطر رعب و وحشت شدیدى است که از مشاهدهء صحنهء قیامت به آنها دست مى دهد، و یا بر اثر شدت ضعف و ناتوانى است.

✔ قطعا نه ده روز، طولانی است و نه یکروز. این یعنی خیلی سریعتر از آنکه فکر می کنید، زمان در گذر است. این را فردی در میان مجرمان می گوید که در بین آنان بهتر از بقیه بوده.

بهرحال بدون شک، مدت توقف انسان در عالم برزخ طولانى است، ولى در برابر عمر قیامت، مدتى بسیار کوتاه به نظر مى رسد.

درست مانند زندگی در این دنیا، هر چقدر هم که طول بکشد، وقتی پایان می یابد گویی به اندازهء یک چشم بهم زدن بوده. چون یکروز پایان می یابد و الی ابد نیست. 👇👇

با این تفاوت که در دنیا فرصت داریم تا برزخ و آخرت خوب و زیبایی برای خودمان بسازیم ولی با مرگ تمام این فرصتها پایان می یابد و دیگر بازگشتی در کار نیست.
در دنیا میتوانیم سختیها را پلکانی کنیم برای رشد و نزدیکتر شدن به باری تعالی، که در اینصورت سختیها و گرفتاریها برایمان آسان میشود حتی در مرحله ای بخاطر معارفی که بواسطهء سختیها کسب می کنیم خدا را سپاس می گوییم که فلان گرفتاری را عطا کردی وگرنه به این معرفت نمی رسیدم.

👈👈 زمان می گذرد و آینده ای که بخاطرش مضطرب هستیم و نگران، خواهد آمد و هرگز نمیتوان جلوی آنرا گرفت، پس بدون اینکه نگران آینده باشیم، حواسمان را جمع کنیم، اضطراب نداشته باشیم تا تمرکزمان از بین نرود و بتوانیم درست تصمیم بگیریم و آینده را هر چه بهتر بسازیم.

✅ و ساخت آیندهء خوب، میسر نخواهد شد مگر در سایهء ایمان به خداوند یکتا، عمل به کلام خدا و کلام معصومین، مطالعهء زندگی بزرگان، کسب تجربه از افراد و محیط پیرامون خود و خلاصه، داشتن یک زندگی پویا، شاداب، پرانرژی، پر از امید، و سرشار از ایمان و توکل.

/شاد باشید و امیدوار/

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۶۷
جزای محاربه با خدا و مفسد فی الارض قتل و دار و بریدن دست و پای خلاف هم و نفی بلد است و عذاب بزرگ در قیامت. مگر آنکه قبل از دستگیری تسلیم شوند.
برای نزدیکی به خدا وسیله بجوئید.
کافران دو برابر کره زمین را به جای عذاب پیشکش دهند قبول نیست.
دست سارق را ببرید.
ظالمی که توبه کند و اصلاح، خدا می پذیرد.
یهودیان را با این همه مزاحمت اگر خواستید، اعتناء نکنید. ولی اگر بین شان داوری کردید حتما عدالت رعایت شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

کبوتران حرم بهترین غذا

مردمی که از کمبود و گرانی گوشت رنج میبرند نمی‌دانند که کبوتران حرم بهترین منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *