خانه / اسلم قزوینی / ارزو کنند کاش خاک بودند

ارزو کنند کاش خاک بودند

حسینی:
مهمترین مسائل بانوان از دیدگاه یک کاربر

البته که افرادی هستند که با به حاشیه کشوندن مسائل اصلی بانوان سعی دارند تا باز هم حق زن رو پایمال کنند ولی این بار با یک روتوش زیبا و با شعار زن زندگی آزادی .

@BisimchiMedia

نکاتی از قرآن ۴۹
علاوه بر نیکی به نزدیکان، همسایه نزدیک و دور، مسافر و زیردست را هم دریاب.
بخیل و امر کننده دیگران به خسیسی و کتمان کننده نعمت های خدا، در زمره متکبر خود پسند تلقی شده که خدا از آنها متنفر است.
اگر انفاق هم کنند برای ریا بوده و منکر آخرت و هم نشین شیطان هستند.
ایمان به خدا و آخرت و انفاق از نعماتی که خدا داده، چرا سخت است?

✨عالم برزخ را بشناسیم✨ (۴)

🌹🌹بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ.
یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ ۚ إِنَّ زَلْزَلَهَ السَّاعَهِ شَیْءٌ عَظِیمٌ.

بنام خداوند بخشنده مهربان.
اى مردم! از (عذاب) پروردگارتان بترسید، که زلزلهء رستاخیز امر عظیمى است. ۱ حج.

تفسیر: در این آیه، نخست عموم مردم را بدون استثناء، مخاطب ساخته، مى فرماید: اى مردم! از پروردگارتان بترسید، و پرهیز کارى پیشه کنید که زلزله رستاخیز، جریان مهم و عظیمى است.

👈 خطاب یا أَیُّهَا النّاسُ، دلیل روشنى است بر اینکه هیچگونه تفاوت و تبعیضى از نظر نژاد، زبان، اعصار، قرون، مکانها و مناطق جغرافیائى و طوائف و قبائل در آن نیست، و مؤمن و کافر، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، مرد و زن امروز و آینده، همه در آن شریکند.

جملهء اتَّقُوا رَبَّکُمْ، عصارهء تمام برنامه هاى سعادت بخش است، چرا که از یکسو، توحید را بیان مى کند (رَبَّکُمْ) و از سوى دیگر، تقوا را. و به این ترتیب، برنامه هاى عقیدتى و عملى در آن جمع است.

و با ذکر جملهء إِنَّ زَلْزَلَهَ السّاعَهِ شَیْءٌ عَظِیمٌ، حقیقتى را که در بسیارى از آیات قرآن آمده، بطور سربسته بازگو مى کند، و آن اینکه رستاخیز با یک انقلاب و تحول شدید در سازمان عالم هستى بر پا مى گردد.

✔ آیهء بعد، نمونه هائى از بازتاب این وحشت عظیم را در چند جمله بیان فرموده است:

🌹یَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَهٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ کُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُکَارَىٰ وَمَا هُم بِسُکَارَىٰ وَلَٰکِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِیدٌ.

روزى که آنرا مى بینید، (آنچنان وحشت سراپاى همه را فرا مى گیرد که) هر مادر شیردهى، از شیرخوارش (به کلى) غافل مى شود. و هر باردارى جنین خود را سقط مى کند. و مردم را مست مى بینى، در حالیکه مست نیستند. ولى عذاب خدا شدید است. ۲ حج.

👈 در بارهء اخبار این آیه دو احتمال وجود دارد که یا منظور، صور اول است و یا دوم.
اگر منظور این آیه صور اول باشد یعنی پایان جهان که در اینصورت، زنان باردار، یا کودکان شیر خوار مفهوم اصلى خود را خواهند داشت، و بطور واقع و حقیقی، زنان باردار از شدت ترس، سقط جنین می کنند و مادران شیرده نوزادان خود را رها می سازند. ولى این احتمال نیز وجود دارد که اشاره به زلزلهء روز قیامت و صور دوم باشد که در اینصورت، ذکر جمله هاى فوق جنبهء مثال پیدا مى کند.
یعنى آن قدر، صحنه وحشتناک است که اگر زنان باردارى وجود داشته باشند، همگى سقط جنین مى کنند، و اگر کودکان شیرخوارى باشند مادرها آنها را به کلى فراموش خواهند کرد (دقت کنیم).

بهرحال، چه صور اول باشد، چه صور دوم، هر دو بسیار هول انگیز و وحشتناک خواهند بود مگر برای مومنین و مگر برای مومنین.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۵۰
بدا روزی که برای هر امتی شاهد بیاوریم و پیامبر را برای امت اسلام. آن روز کفار آرزو میکنند که کاش خاک بودند.
هرگز در حالت مستی به نماز نایستید تا بدانید چه می گوئید. و نه با جنابت مگر اینکه رهگذر بوده تا غسل نمایید. در نبود آب تیمم به خاک پاک نمایید.
یهودیان به خاطر تخلفات زیاد مورد لعن خدا بوده و عده کمی ایمان می آورند. خدا به غیر از شرک که گناه بسیار بزرگی است مابقی گناهان را برای هرکس که بخواهد می بخشد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

کبوتران حرم بهترین غذا

مردمی که از کمبود و گرانی گوشت رنج میبرند نمی‌دانند که کبوتران حرم بهترین منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *