خانه / اسلم قزوینی / برزخ را بشناسیم

برزخ را بشناسیم

حسینی:
🎥 اعتراف کارشناس شبکه ضد ایرانی به تسلیم شدن آمریکا دربرابر خواسته‌های ایران

🔴حسن آقایی کارشناس روابط بین‌الملل:

🔴تحولات مختلف اخیر، از آزادی اسدالله اسدی، مذاکرات پشت پرده ایران و آمریکا، آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران و آزمایش موشک بالستیک و اتفاقاتی که برای مجاهدین(منافقین) افتاد، نشان می‌دهد که آمریکا به دنبال دست یافتن به یک توافق و تفاهم با ایران است!
@BisimchiMedia

نکاتی از قرآن ۴۳
در هنگام تقسیم ارث به حاضران هم از خویشان و یتیم و مسکین غذا بدهید با کلام خوش. اگر نگرانید بعد از شما برای فرزندان ناتوان چه خواهد گذشت پس با یتیمان مردم خوش رفتار باشید. خوردن مال یتیم آتش جهنم دارد. پسران دو برابر دختران ارث برده و اگر همه دختر و بیش از دو نفر باشند کلا دو سوم سهم می برند. و اگر فقط یک دختر باشد نصف. اگر متوفی دارای فرزند باشد والدینش هر کدام یک ششم. که اگر بی فرزند باشد یک سوم مادر و دو سوم مابقی پدر. که اگر برادرانی داشته باشد سهم مادر نصف قبل می شود. همه اینها پس از پرداخت بدهی و وصیت متوفی است. علت این سهم ها را شما متوجه نمی شوید و حکم خداوند حکیم است.

✨عالم برزخ را بشناسیم✨ ( ۱ )

🌹🌹وَیَوْمَ یُنفَخُ فِی الصُّورِ فَفَزِعَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَمَن فِی الْأَرْضِ إِلَّا مَن شَاءَ اللَّهُ ۚ وَکُلٌّ أَتَوْهُ دَاخِرِینَ.

و (بخاطر آورید) روزى را که در صور دمیده مى شود، و تمام کسانیکه در آسمانها و زمین هستند در وحشت فرو مى روند، جز کسانکه خدا خواسته. و همگى با خضوع در پیشگاه او حاضر مى شوند. ۸۷ نمل.

تفسیر: از مجموعهء آیات قرآن استفاده مى شود که دو یا سه بار، نفخ صور، مى شود. یکبار در پایان دنیا، که وحشت همه را فرا مى گیرد.
بار دوم همگى با شنیدن آن، قالب تهى مى کنند و مى میرند (این دو نفخه ممکن است یکى باشد).
بار سوم، به هنگام قیام قیامت است که با نفخ صور، همهء مردگان به حیات بازمى گردند و زندگى نوینى را آغاز مى کنند.

👈 در اینکه این آیه اشاره به نفخهء اول و دوم است یا سوم، میان مفسران گفتگوست.
اما ظاهر آیه نشان می دهد اشاره به نفخهء اول شده که در پایان جهان صورت مى گیرد، زیرا فزع که به معنى ترس و وحشتى است که تمام قلب انسان را فرا مى گیرد، از آثار نفخهء اول شمرده شده، زیرا در نفخهء قیامت، ترس و وحشت بخاطر اعمال است و حساب و جزا، نه بخاطر ترس از نفخه.

🟢 اما جملهء إِلاّ مَنْ شاءَ اللّهُ، که بصورت استثناء از این ترس و وحشت عمومى ذکر شده، اشاره به نیکان و پاکان، اعم از فرشتگان و مؤمنانى است که در آسمانها و زمینند آنها در پرتو ایمان، آرامش مخصوصى دارند، نه نفخهء اول صور، آنها را متوحش مى سازد، و نه نفخه آخر.

🟢 و جملهء کُلٌّ أَتَوْهُ داخِرِینَ: به معنی همگى با خضوع و ذلت در پیشگاه او حاضر مى شوند، عام است و هیچ استثنائى در آن نیست، زیرا حتى انبیاء و اولیا در پیشگاه پروردگار، خاضع و کوچکند.

🌼 از عذاب قیامت بترسیم و به رحمت الهی امیدوار باشیم 🌼

نکاتی از قرآن ۴۴
سهم ارث مرد از همسرش در صورتی که فرزندی نداشته باشند نصف است. اگر فرزند داشته باشند یک چهارم پس از پرداخت بدهی و وصیت و برعکس این حالات سهم زن از شوهر یک چهارم و یک هشتم است. اگر علاوه بر نداشتن فرزند والدین هم نداشته باشند و یک برادر یا خواهر مادری داشته باشد سهم هر یک از آنها یک ششم. و اگر بیش از یک نفر باشند همگی یک سوم. البته بعد پرداخت بدهی و وصیت در حد عرف. این ها توصیه خداست.

اندر حکایت حروم‌زادگی بی بی سی فارسی
@BisimchiMedia

نکاتی از قرآن ۴۵
احکام ارث حدود الهی است که عدم رعایت ورود به جهنم دارد.
برای اثبات زنای زن چهار شاهد لازم است که پس از اثبات، حصر در خانه شوند تا زمان مرگ یا خدا راهی باز کند.
زن و مرد خطاکار را توبیخ کنید و اگر توبه کردن و اصلاح، دیگر کاری با آنها نداشته باشید.
خدا توبه کسی را می پذیرد که از روی نادانی عمل زشت را انجام داده و زود توبه کند. نه اینکه تا زمان مرگ ادامه دهد و در هنگام قبض روح بگوید خدایا توبه که دیگر به کفر مرده.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

کبوتران حرم بهترین غذا

مردمی که از کمبود و گرانی گوشت رنج میبرند نمی‌دانند که کبوتران حرم بهترین منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *