خانه / تمدن پژوهی / چرا خودگردانها، سهمی از کابینه نتانیاهو را مطالبه نمی کنند؟

چرا خودگردانها، سهمی از کابینه نتانیاهو را مطالبه نمی کنند؟

تهران-ایرنا-وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین سه‌شنبه شب تأکید کرد که اظهارات تحریک آمیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص «راهپیمایی پرچم» و افتخار وی درخصوص برگزاری آن در موعد مقرر و نیز یورش صهیونیست‌ها به مناطق قدس شرقی، علناً به جنایاتی که در حق ملت فلسطین مرتکب شده، اعتراف کرده ا.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، این وزارتخانه با محکوم کردن اظهارات و سخنان تحریک کننده نتانیاهو اعلام کرد که سخنان و اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی شبیه برنامه‌ باندهایی است که فلسطین را تبدیل به میدان تمرین و تیراندازی خود کرده‌اند و مردم فلسطین نیز به عنوان هدفی مجاز و آسان برای کشتار هستند.

نتانیاهو روز دوشنبه در یک پیام صوتی ضبط شده در شبکه‌های اجتماعی گفته بود که راهپیمایی پرچم در روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست حزب لیکود با چشم پوشی از ناتوانی این رژیم در دفع حملات موشکی اخیر مقاومت و در تلاشی بیهوده برای ارائه یک تصویر پیروز از خود گفت: پیام ما به غزه رسیده است و هر کسی که به ما آسیب برساند، هر کسی که قصد حمله به ما را داشته باشد، اکنون معنای «خونش ریخته خواهد شد» را بهتر درک خواهد کرد.

وی با هدف حمایت از هتک حرمت مسجدالاقصی از طریق پافشاری بر برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به «راهپیمایی پرچم» افزود: راهپیمایی پرچم طبق برنامه ریزی انجام می‌شود و طبق معمول ما برای امنیت اسرائیل تلاش می‌کنیم و با هم به این کار ادامه خواهیم داد.

راهپیمایی پرچم به ‌مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود. صهیونیست‌ها مدعی هستند که شهر قدس به‌ طور کامل پایتخت این رژیم است ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت کشور آنان خواهد بود.

دوسال پیش نیز تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس و مسجد الاقصی با وجود هشدارهای مقاومت، به درگیری و جنگی دیگر در غزه منجر شد که ۱۲ روز به طول انجامید و تنش و درگیری‌های شدیدی را هم در سراسر سرزمین های اشغالی از جمله فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ به دنبال داشت.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از رئیسی توسط شادمهر

میزبانی دیار «کریمه اهل بیت» از رئیس دولت مردمی  در دیدار رئیس‌جمهور با آیت‌الله العظمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *