بازسازی و نوسازی فقهی یعنی تبدیل کردن فقه تقیه به فقه حکومتی در زمان حضرت علی ع و زمان امام رضا هم اتفاق افتاده. و فرق بین آیات مکی و مدنی هم همین است. آیات جهاد در مکه نازل شد و پیامبر به اجرای ۸۰جنگ مجبور شد. در حالیکه در مکه اصلا صحبت جنگ نبود و بیشتر بر ایات بهشت و جهنم و انذار و تبشیر مبتنی است. وقتی جادوگری با جادوی خود سر انسان را جدا می کرد و دوباره آن را وصل می کرد. عمار یاسر به او نگفت زشت است! یا دست از این کار بردار بلکه مستقیما و با ضربت شمشیر او را از میان برداشت و سحر او را باطل کرد. و بعد هم گفت: از پیامبر شنیدم که فرمود سزای جادوگر مرگ است. این درس بزرگی برای فقها است که نباید در کنج عزلت بنشینند و فتوا صادر کنند بلکه در میدان جنگ با دشمن غدار حضور داشته باشند و پیش دستی کنند.
الان هم شبکه های دشمن همان جادگران هستند که باید با تیغ شمشیر جواب انها را داد وبی حجابی نیز جز با شمشیر درمان نمی شود