خانه / تمدن پژوهی / اسرائیلی وجود ندارد لطفا نام او را از تبلیغات خودتان حذف کنید
اسرائيلي وجود ندارد لطفا نام او را از تبليغات خودتان حذف كنيد
اسرائیلی وجود ندارد لطفا نام او را از تبلیغات خودتان حذف کنید

اسرائیلی وجود ندارد لطفا نام او را از تبلیغات خودتان حذف کنید

تظاهرات بیش از ۱۶۰ هزار صهیونیست علیه نتانیاهو در تل‌آویو

بیش از ۱۶۰ هزار صهیونیست در هفدهمین شنبه متوالی در تل‌آویو علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

تظاهرات بیش از 160 هزار صهیونیست علیه نتانیاهو در تل‌آویو

به گزارش گروه‌ بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که برآوردها حاکی از آن است که دست کم ۱۶۲ هزار نفر در تظاهرات عصر روز شنبه علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی مشارکت داشته‌اند.

هزاران نفر از صهیونیست‌ها در دیگر شهرهای فلسطین اشغالی نیز در هفدهمین شنبه پیاپی در تظاهرات علیه طرح اصلاحات سیستم قضایی نتانیاهو شرکت کردند.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که پنجشنبه گذشته ده‌ها هزار نفر از حامیان صهیونیست و تندروی کابینه «بنیامین نتانیاهو» به خیابان‌ها آمدند و از طرح جنجالی اصلاحات قضایی که حمایت کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، وضعیت دوقطبی حاصل‌شده از طرح اصلاحات قضایی بر سرزمین‌های اشغالی حاکم است و حامیان نتانیاهو با آمدن به خیابان‌ها به دنبال آن هستند تا موازنه قدرت را به کابینه بحران زده او بازگردانند؛ در حالی که منتقدان و معارضان همچنان معتقدند این طرح نظارت قانونی برفعالیت‌های کابینه را  از بین خواهد برد.

 اعتراضات علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو برای بیش از سه ماه تداوم یافته و سرزمین‌های اشغالی را برای هفدهمین هفته متوالی به صحنه درگیری معارضان و حامیان کابینه تبدیل کرده است. از زمان اعلام این طرح تاکنون تل آویو و سایر شهرک‌های اشغالی هر شنبه شب شاهد تجمعات صهیونیست‌های منتقد برنامه‌های کابینه نتانیاهو است و رهبران معارض نیز به برنامه‌های خود علیه نتانیاهو ادامه می‌دهند.

به گزارش  شبکه المیادین، ۷۰۰ نظامی ذخیره روز شنبه با امضای طوماری، خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به فروپاشی ساختار نیروهای ذخیره ارتش هشدار دادند.

این نظامیان هشدار دادند در صورتی که اصلاحات قضایی مورد نظر کابینه نتانیاهو اجرا شود، ساختار نیروهای ذخیره ارتش از هم فروخواهد پاشید.

پیشتر نیز صدها نظامی و افسر بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی در نامه‌ای سرگشاده به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم، او و کابینه‌اش را به نابودی امنیت صهیونیست‌ها متهم کرده‌ بودند.

روزنامه «معاریو» روز شنبه اعلام کرد که ۲۵۰ افسر و نظامی با درجه سرهنگی و بالاتر دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را به دروغگویی و نابودی امنیت صهیونیست ها متهم کردند.

این نظامیان که شامل سفرای سابق، کارمندان دستگاه های امنیتی و نظامی و اعضای «فرماندهان امنیت اسرائیل» هستند با انتشار نامه‌ای سرگشاده، نتانیاهو و کابینه اش را متهم کردند که «به امنیت اسرائیل آسیب زده است و تنفر، وحشت، دروغگویی و اختلاف افکنی و دو دستگی را در میان صهیونیست ها حکمفرما کرده است».

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی و نیز جنجال درباره اعطای اختیارات امنیتی به «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتسلئیل سموتریچ» وزیر دارایی و رهبر افراطی حزب «صهیونیسم مذهبی» به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است.

مخالفان دولت هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مرگ بر اسرائیل

میدل ایست آیز: تظاهرات دانشجویی می‌تواند لحظه از دست دادن غرب برای اسرائیل را رقم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *