خانه / جشنواره / شورای انتقالی فلسطین بزرگ تشکیل شد

شورای انتقالی فلسطین بزرگ تشکیل شد

گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) دومین جلسه هماهنگی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری «ستاد مرکزی انتفاضه و روز جهانی قدس» صبح امروز، سه‌شنبه ۱۵ فروردین، با حضور رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس، اعضای ستاد مرکزی و جمعی از رؤسا و نمایندگان نهادها و وزارتخانه‌های مرتبط در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

رمضان شریف در ابتدا با گرامیداشت یاد دو شهید مدافع حرم؛ میلاد حیدری و مقداد مهقانی، که در حین انجام مسئولیت مستشاری در سوریه به شهادت رسیدند، گفت: آنها برای کمک به جبهه مقاومت به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند که امروز هم مراسم تشییع آنها در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

 

وی افزود: صهیونیست‌ها همواره تلاش دارند آنجایی که را که احساس می‌کنند نقطه قوت مقاومت مقاومت است مورد هدف قرار دهند و این را بارها و بارها هم اعلام کرده‌اند اما از این غافل هستند که جریان حق و جبهه مقاومت با این شهادت‌ها قوی‌تر و باانگیزه‌تر می‌شود و خون این شهدا خیر و برکت بیشتری برای تقویت جبهه مقاومت دارد. در عین حال انتقام این شهدا گرفته خواهد شد و صهیونیست‌ها تاوان آن را پس خواهند داد.

 

پیام اعلام تاریخ روز قدس از کنار مرقد شهید سلیمانی

شریف اظهار کرد:‌ در جلسه قبلی مقرر شد که راهپیمایی روز جهانی قدس در روز ۲۳ ماه رمضان مطابق با ۲۵ فروردین برگزار شود و این تصمیم را در کنار مرقد سردار سلیمانی اعلام کردیم که این یک پیام معنادار برای صهیونیست‌ها از یک طرف و مسلمانان و آزادیخواهان جهان از طرف دیگر دارد و به فضل الهی امسال روز جهانی قدس متفاوتی نسبت به سال‌های قبل خواهیم داشت.

 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در خصوص دو وجه و منظر تفاوت روز قدس امسال گفت: یک منظر مربوط به شرایط امروز جبهه مقاومت است. شاید شاهد بی‌سابقه‌ترین تحرک از سوی جبهه مقاومت در تمام ۲۷ هزار کیلومتر مربع اشغال شده توسط صهیونیست‌ها هستیم. امروز کرانه باختری رود اردن به جریان اصلی جبهه مقاومت پیوسته و شاهد عملیات‌ها، شهادت‌ها و انتقام‌گیری‌های متعدد در این منطقه هستیم. همینطور در سرزمین‌های ۱۹۴۸ شاهد تحرکات بسیار زیادی هستیم.

 

وی ادامه داد: در جنین نیز تحرکات رزمندگان مقاومت فعال‌تر و میدا‌نی‌تر شده و غزه به منزله کانون مبارزه علیه صهیونیست‌ها نیز همچنان فعال است. شاید سال جاری تنها سالی است که رویکرد محور مقاومت با منتفی شدن گفت‌وگوها و مذاکرات خفت‌بار سازش، مسلط شده و جریان مقاومت، جریان اصلی و میدان‌دار آزادی قدس شریف و رفع مظلومیت از ملت فلسطین شده است.

 

شریف یادآور شد: بیش از ۲۳۰ شهید در این اواخر فلسطینی‌ها تقدیم آرمان فلسطین کردند که عدد بالایی است. عملیات‌های این روزها بی‌سابقه است و نشان می‌دهد یک عزم جدی‌تر وارد عرصه مبارزه با صهیونیست‌ها شده و گروه‌های جدید و هسته‌های مقاومت متعددی شکل گرفته یا دوباره احیا و ایجاد شدند که نسل چهارم فلسطینی‌ها در صحنه مبارزه هستند و این پیام ویژه‌ای برای صهیونیست‌ها دارد.

 

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با اشاره به شکل‌گیری یک وحدت در جهان اسلام گفت: این وحدت مایه خیر و برکت برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.

 

وی منظر دوم را مربوط به وضعیت رژیم جعلی صهیونیستی و شرایط خطرناک دولت موقت صهیونیست‌ها دانست و گفت: درگیری‌های داخلی اوج پیدا کرده و اگر آنها در گذشته دغدغه‌های امنیتی داشتند امروز دغدغه مسائل اجتماعی و فرهنگی را هم دارند. هیچ روزی نیست که در سرزمین‌های اشغالی علیه نخست‌وزیر این رژیم جعلی تظاهرات و راهپیمایی برگزار نشود. از طرفی شرایط به نحوی شکننده شده که راه بازگشتی هم تقریبا برای اینها متصور نیست.

 

ناامیدی حامیان رژیم صهیونیستی از ادامه حیات این رژیم

شریف با اشاره به کاهش حمایت غربی‌ها از رژیم صهیونیستی به واسطه شرایط داخلی این رژیم گفت: به نظر می‌رسد حامیان رژیم صهیونیستی نیز از این موضوعات متأثر شدند و امید چندانی به تداوم این رژیم جعلی ندارند. در تمام تحلیل‌ها و تفاسیر کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی، عبارت «در آستانه فروپاشی بودن» بیش از همیشه مشاهده می‌شود که نکته مهمی است.

 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تصریح کرد: لذا تقویت زیرساخت‌های جبهه مقاومت، انگیزه‌های مضاعف آنها و تلاش در جهت برجسته‌سازی رویکرد مقاومت از یک طرف و شرایط داخلی صهیونیست‌ها از طرف دیگر، نویدبخش نزدیک‌تر شدن ما به آزادی فلسطین و بیت‌المقدس، قبله اول مسلمین جهان، است و از این بابت امسال روز جهانی قدس متفاوتی را شاهد خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه مبدأ همه راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در روز ۲۵ فروردین در سراسر کشور، مساجد و حسینیه‌ها هستند، گفت: مقصد راهپیمایی نیز به میعادگاه‌های نماز جمعه ختم خواهد شد و انشالله شاهد حضور باشکوه و باحرارت مردم خواهیم بود.

 

شریف در ادامه شعار محوری روز جهانی قدس را «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی» اعلام کرد. امسال از هر زمان دیگری به آزادسازی بیت‌المقدس نزدیک‌تر هستیم و به فضل الهی این آرمان همه مسلمانان، مظلومان و آزادیخواهان عالم تحقق پیدا می‌کند و ظلم و ۷۰ و اندی ساله صهیونیست‌ها از سر مردم فلسطین رفع می‌شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سلبریتی های کور و کر و لال و بی خاصیت

آنهاییکه برای یک زن فاحشه نوحه سرایی می کردند، حالا معلوم است که چرا در مورد غزه ساکت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *