خانه / Ahmad Mahini / شفافیت لازم نیست

شفافیت لازم نیست

https://www.aparat.com/v/AHVDM

📌 فانْظُرْ إِلَى آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا  إِنَّ ذَلِکَ لَمُحْیِی الْمَوْتَى وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

به آثار رحمت الهی بنگر که چگونه زمین را بعد از مردنش زنده می‌کند؛ چنین کسی (که زمین مرده را زنده کرد) زنده‌کننده مردگان (در قیامت) است؛ و او بر همه چیز تواناست!

تقویم امروز:
📆 چهارشنبه ۹ فروردین
📜 ۷ رمضان‌
🗓 ۲۹ مارس

🆔 @icana
خبرگزاری خانه ملت: 📌 *ورود مجلس به ساماندهی وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت/ مجلس، «کانون وکلا» و «مرکز مشاوران» را در ریل اجرای قانون قرار می دهد*

رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:

🔹دو نهاد کانون وکلا و مرکز مشاوران باید به وظیفه قانونی خود برای اجرای قانون عمل کنند و مجلس همه ابزار نظارتی خود را برای در ریل قانون قرار دادن آنها به کار خواهد گرفت.

🔹طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط کمیسیون ویژه جهش تولید بررسی شد و به صحن آمد؛ تاکنون مجلس دو بار به موضوع عدم اجرای این قانون توسط کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضائیه ورود کرده.

📝مشروح خبر را [اینجا](https://icana.ir/Fa/News/518938) بخوانید
🆔 @icana
خبرگزاری خانه ملت: 📌 *اصلاح ساختار بودجه کامل صورت نگرفته است/ به تاخیر انداختن کالابرگ هوشمند خطایی بزرگ بود*

میرسلیم عضو‌کمیسیون اصل نود مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:

🔹ساختار بودجه اصلاح لازم و کامل صورت نگرفته و مطالبی در این قانون به چشم می خورد که مناسبتی با بودجه دولت ندارد که به یک نمونه از آن در نامه سرگشاده اخیر خود اشاره کرده‌ام.

🔹وابستگی به درآمد حاصل از فروش نفت کاهش نیافته ولی درآمدهای مالیاتی بیشتر شده است.

🔹متاسفانه قانون بسیار مفید هدفمندی یارانه‌ها به صورت ناقص اجرا و در عمل منحصر شد تقریبا به پرداخت یارانه نقدی ماهیانه به خانوارها. اگر قانون اجرا می‌شد امروز فقط  از محل فروش بنزین و گازوئیل در حدود معادل ریالی ۸۰ میلیارد دلار نصیب دولت می شد.

🔹به تاخیر انداختن کالابرگ هوشمند خطایی بزرگ بود. پرداخت یارانه به هزینه های خارج از الگوی مصرف باید متوقف شود.

📝مشروح خبر را [اینجا](https://icana.ir/Fa/News/518939) بخوانید
🆔 @icana
خبرگزاری خانه ملت: 📌 *هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه واردات خودروهای کارکرده سواری را حذف کرد/ نمایندگان واردات این خودروها را در صحن تصویب کرده بودند/ اگر وزارت صمت اراده ای به واردات خودروهای کارکرده داشته باشد با مصوبه هیات وزیران می تواند اجرایی کند*

زارع درباره حذف واردات خودروهای کارکرده از بودجه ۱۴۰۲، گفت: به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق باید توضیحاتی درباره اخبار مربوط به واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال ارائه کنم، در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و در صحن علنی مجلس مصوبه واردات خودرو تصویب شد و در ادامه نیز شورای محترم نگهبان از این مصوبه ایرادی نگرفت اما هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه ایراد گرفت.

🔹رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت انتشار برخی خبرها مبنی بر اینکه مجلس موضوع واردات خودروهای کارکرده در بودجه ۱۴۰۲ را حذف کرده، نادرست دانست و گفت: در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ موضوع واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال هم در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و هم در صحن علنی مجلس تصویب شد در ادامه شورای محترم نگهبان نیز از این مصوبه ایرادی نگرفت اما هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه ایراد گرفت.

🔹نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط واردات خودروهای سواری از این مصوبه حذف شد و موضوع واردات کشنده‌ها و… باقی ماند، افزود: هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را خلاف سیاست‌های کلی دانست و صلاح دید این موضوع حذف شود و از آنجاکه روزهای پایانی سال بود، و برای جلوگیری از تصویب بودجه به صورت چند دوازدهم و به تبع تصمیم مجمع، این بخش را حذف کردیم.

🔹وی اضافه کرد: البته پیش از تصویب واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال در مجلس در جریان بررسی بودجه، وزارت صمت اقدامات لازم را برای واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد را آغاز کرده بود بنابراین اگر وزارت صمت اراده‌ای برای واردات خودروهای کارکرده داشته باشد، می‌تواند با مصوبه هیات وزیران و هماهنگی با بخش های نظارتی آن را اجرایی کند.

🔹عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه مجلس واردات خودروهای سواری کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را از بودجه ۱۴۰۲ حذف کرده، تصریح کرد: موضوع واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ و صحن علنی مجلس تصویب شد؛ مجلس موضوعی را که به نفع مردم است و برای آن وقت گذاشته را بدون جهت حذف نمی کند.

📝مشروح خبر را [اینجا](https://icana.ir/Fa/News/518940) بخوانید
🆔 @icana
خبرگزاری خانه ملت: 📌 *سخنگوی هیأت رئیسه قوه مقننه شایعات فضای مجازی درباره ورود مجلس به موضوع حجاب را رد کرد*

موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:

🔹تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در این خصوص طرح پیشنهادی دارند اما مجلس هنوز ورودی برای بررسی آن نداشته است و رؤسای سه قوه نیز در رد یا تأیید آن نظری ارائه نکرده اند.

🔹کمیسیون فرهنگی مجلس اولویت خود را در این خصوص ارائه لایحه ای از سوی دولت و قوه قضائیه قرار داده است.

📝مشروح خبر را [اینجا](https://icana.ir/Fa/News/518942) بخوانید
🆔 @icana

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کمک ۳۹۷میلیاردی به اسرائیل

In 2022, the US government faced a deficit of 33.1 billion dollars to support the poor, and almost half of the population dependent on government assistance did not receive any assistance.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *