خانه / تمدن پژوهی / نیمه شعبان

نیمه شعبان

نیمه ی شعبان گل نرگس شکفت / چلچله از شادمانی شب نخفت
آبشار یک لحظه آرام شد ، نریخت / تا که رازش با گل نرگس بگفت
سرو حیران شد از آن فر و جلال / ماه فرو مانده در آن حسن جمال
نیمه شعبان را به شما تبریک عرض می کنیم.

سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز

سارا فدائی ( یا حسین ع ادرکنی ):
🌷 فضیلت شب نیمه ماه شعبان و جشن شیعیان 🌷
شب پانزدهم شعبان از شب های با فضیلت سال است و پس از شب قدر، افضل لیالی است و خداوند سبحان این شب را به بندگانش ارزانی داشت، تا روح و روان خویش را پالایش و گذشته ناپسند خویش را جبران و اصلاح کنند.

امام جعفرصادق(ع) فرمود: از پدرم امام محمدباقر(ع) درباره فضیلت شب نیمه شعبان پرسیده شد و آن حضرت در پاسخ فرمود: این شب، پس از شب قدر، افضل شب ها است.
در این شب، خداوند سبحان فضل خویش را بر بندگانش عطا می کند و به کَرَم خویش، آنان را می آمرزد.
پس تلاش و کوشش کنید در این شب برای تقرب به خدا، زیرا خداوند سبحان بر خودش لازم دانسته است که هر کسی از وی حاجتی خواهد، وی را رد نکند و حاجتش را اجابت نماید، مگر آن که معصیتی را از وی بخواهد.

شب نیمه شعبان، شبی است که خداوند سبحان، آن را در ازای شب قدر که برای پیامبر(ص) قرار داده بود، برای ما اهل بیت(ع) قرار داده است. پس تلاش کنید در نیایش و ستایش پروردگار متعال، زیرا هر کسی در این شب، صد بار تسبیح ]سبحان الله[، صد بار حمد ]الحمدالله[، صد بار تکبیر ]الله اکبر[ و صد بار تهلیل ]لا اله الا الله[ خواند، خداوند سبحان تمام گناهان گذشته اش را می آمرزد و حاجت های دنیا و آخرتش را برآورده می کند. چه حوائجی که از خدا بخواهد و چه حاجت هایی که از خدا نخواهد ولی به آن ها نیاز داشته باشد، خداوند سبحان تفضّلاً تمامی حاجت هایش را برآورده می کند.

به هر روی، این شب عزیز و شریف، شب مغتنمی برای بندگان و صالحان است و از آن می توانند بهره های معنویِ وافر یابند.

برخی از اعمال عبادی این شب بزرگ:

۱- غسل به نیت تقرب به خداوند .
۲- احیای شب
زنده نگه داشتن شب نیمه شعبان و بیدار ماندن در آن و پرداختن به نماز، دعا و استغفار، چنان که امام سجاد (ع) آنها را انجام می دادند.
۳- زیارت امام حسین(ع)
زیارت امام حسین(ع) افضل و بهترین اعمال شب نیمه شعبان و موجب آمرزش گناهان است.
۴- بیتوته در کربلا .
اگر ممکن باشد، انسان در این شب، در کربلا حضور یابد و در کنار مرقد مطهر امام حسین(ع) بیتوته کند و هزار بار سوره توحید، هزار بار استغفار، هزار بار “الحمدلله” بگوید. پس از آن چهار رکعت نماز کند و در هر رکعتی هزار بار آیه الکرسی را قرائت کند.
۵- خواندن دعا
دعاهای زیادی برای این شب وارد شد.ه از جمله دعای: اللّهُمَّ بِحَقّ لَیْلَتِنا هذه و مولودها و …
۶- خواندن دعای کمیل
۷- نماز جعفر طیار
۸- تسبیح و تحمید الهی و تکبیر و تهلیل
۹- خواندن نماز وعبادت
۱۰- روزه گرفتن در روز نیمه شعبان

الاقبال بالأعمال الحسنه (سید بن طاووس)، ج۳، ص ۳۱۲٫

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

As a result of the follow-ups of Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States, America has now become the 32nd province and Europe the 33rd province of Iran, and the official language of the world is Persian! But the authorities do not know. And even if they hear, they will not believe

انگلیس خومونه

مجلس انقلابی باید تصویب کند که آمریکا استان سی و دوم و اروژا، استان سی و سوم اسران است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *