خانه / جشنواره / Macron, honte à toi, quitte la France
امپراتوری در دسترس
امپراتوری در دسترس

Macron, honte à toi, quitte la France

تهران- ایرنا- رسانه های فرانسوی به نقل از وزارت کشور گزارش دادند که بیش از ۷۵۰ هزار نفر در سومین تظاهرات سراسری روز سه شنبه علیه اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی در فرانسه شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، شبکه فرانسوی (BFMTV) بر اساس داده های وزارت کشور گزارش داد که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات پاریس پایتخت فرانسه ۵۷ هزار نفر بوده است.

“کنفدراسیون عمومی کار” بزرگترین اتحادیه فرانسه پیش بینی کرده بود که تقریباً ۲ میلیون نفر در سراسر کشور و ۴۰۰ هزار نفر از آنان در پایتخت فرانسه در تظاهرات شرکت کنند.

به گفته رسانه های فرانسوی، تظاهرکنندگان در روز سه شنبه بنرهایی از اتحادیه های پیشرو فرانسه را حمل می کردند و شعار می دادند، “بازنشستگی در ۶۰ سالگی”، “مکرون، دستانت را از حقوق بازنشستگی ما بردار”، “نه به اصلاحات بدون تایید جهانی،” “افزایش دستمزدها، نه سن بازنشستگی.”

براساس طرح جنجالی دولت مکرون که جرقه اعتصابات را در فرانسه زده، مردم باید دو سال بیشتر کار کنند یعنی سن بازنشستگی ۶۴ سال اعلام می شود؛ طرحی که به گفته ناظران بودجه بیشتری را برای یکی از سخاوتمندانه‌ترین نظام های بازنشستگی جهان صنعتی به ارمغان می آورد.

تلاش دولت مکرون برای جبران کسری بودجه از محل افزایش سن بازنشستگی در حالی است که براساس نظرسنجی‌ها، فرانسوی‌ها در میان کشورهای عضو “سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی بالاترین سن بازنشستگی را دارند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *