خانه / تمدن پژوهی / عاشقان علوی در پاکستان
شماره ۱۱تجارت جهانی

عاشقان علوی در پاکستان

تهران- ایرنا- اجتماع باشکوه عاشقان علوی در «لاهور» پاکستان به مناسبت ولادت باسعادت مولی الموحدین حضرت امام علی(ع) برگزار و شرکت‌کنندگان با فریادهای “لبیک یا حیدر” از مولودی‌خوانی مداح سرشناس ایرانی «مهدی رسولی» استقبال کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، همزمان با سیزدهم رجب میلاد باسعادت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام جشن باشکوهی با حضور رهبران مذاهب اسلامی، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی پاکستان به میزبانی حوزه علمیه “عروه الوثقی” در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب به عنوان قلب فرهنگی پاکستان منعقد گردید.

«مهدی رسولی» مداح سرشناس کشورمان بنا بر دعوت حوزه علمیه عروه الوثقی با سفر به شهر لاهور پاکستان در اجتماع عظیم عاشقان علوی اعم از شیعه و اهل تسنن حضور یافت و در رثای وصی پیامبر و امیرالمومنین امام علی علیه السلام مولودی‌خوانی کرد.

«احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان، «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور و حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جواد نقوی» رئیس حوزه علمیه عروه الوثقی نیز جمعی از شخصیت‌های برجسته پاکستانی در این اجتماع باشکوه شرکت کردند.

مسلمانان پاکستانی در این اجتماع باشکوه که عنوان آن “وحدت و تفرقه در نگاه امام علی” بود با فریادهای انقلابی “لبیک یا حیدر” و “لبیک یا خامنه‌ای” از مولودی‌خوانی مهدی رسولی به صورت پرشور استقبال کردند.

شرکت‌کنندگان درخواست بسیاری از مهدی رسولی داشتند که شعر معروف خود «تسبیحات حضرت زهرا (س)» را بخواند که او نیز آن را به زبان فارسی خواند و جمعیت حاضر نیز تمام این مداحی را با او همراهی کردند و اشعار را خواندند.

 

سخنرانان در این مراسم شامل شخصیت‌های برجسته اهل تسنن و شیعه پاکستان بر پیروی از سیره علوی برای غلبه برچالش‌های مشترک و حرکت در مسیر یکپارچگی جهان اسلام تاکید کردند.

خزاعی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان نیز طی سخنانی گفت: اجتماع وحدت آفرین امروز بیانگر عزم مشترک عاشقان علوی و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت در دفاع از ارزش‌های اسلامی و هوشیاری در برابر توطئه دشمنان وحدت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جواد نقوی» رئیس حوزه علمیه جامعه عروه الوثقی با قدردانی از حضور مداح سرشناس ایرانی و تاکید بر محبت و ارادت قلبی مردم پاکستان نسبت به همسایه دوست و برادر خود جمهوری اسلامی ایران، گفت: راه کمال و هدایت بشریت در گروی پیروی از فرامین الهی است و پروردگار جهان اهل بیت علیهم السلام را وسیله‌ای برای ارتباط بین بنده و مخلوق قرار داده است.

مهدی رسولی در ادامه سفر به پاکستان قرار است در برنامه‌های مردمی در شهرهای اسلام‌آباد و کراچی نیز حضور یابد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *