خانه / تمدن پژوهی / دلسوزی های های بی شرمانه ضد انقلاب ۴۴ساله شد:
دلسوزی های های بی شرمانه ضد انقلاب ۴۴ساله شد:
دلسوزی های های بی شرمانه ضد انقلاب ۴۴ساله شد:

دلسوزی های های بی شرمانه ضد انقلاب ۴۴ساله شد:

در سرمای زیر صفر درجه شهرستان خوی، برسر مردمانش لرزید و هنوز ۱۰ شب از آن شب دلهره آور در این شهرستان نگذشته بود که شنبه شب درحالی زلزله نسبتا شدیدی به بزرگی ۹/۵ ریشتر حوالی شهرستان خوی در استان آذربایجان را لرزاند که روز ۲۸ دی‌ماه نیز زمین لرزه ۵/۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین، این شهرستان را لرزانده و باعث مصدومیت ۱۲۰ نفر و خسارت به منازل مسکونی شده بود. زلزله ای که تا لحظه تنظیم گزارش ۳ فوتی و ۸۱۶ نفر مصدوم و تعداد زیادی خانه تخریب شده به همراه داشت. زلزله‌ای که به گفته یکی از مشهورترین زلزله شناسان ایران وقوع آن پس ازلزله قبلی، چندان هم دور از ذهن نبود!
دستور ویژه وزیر کشور
طبق آخرین گزارش ۶۰ نفر از مصدومان زلزله در بیمارستان‌های این شهرستان بستری شده و ۶۴ نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند. بعد از زلزله خوی وزیر کشور و وزیر بهداشت نیز دستورهایی را برای مدیریت حادثه و رسیدگی به حادثه دیدگان صادر کردند. از آنجایی‌که این زلزله باعث تخریب تعدادی از روستاهای این شهرستان شده بود‌، با توجه به کوهستانی و برف‌گیر بودن آنها امداد‌رسانی را سخت می‌کرد. در همین خصوص وزیر کشور گفت: «نیروهای امدادی و جهادی برای ارزیابی و تامین نیاز زلزله زدگان شهرستان خوی به ۷۰ روستا اعزام شده‌اند.» احمد وحیدی با اشاره به اسکان اضطراری زلزله زدگان شهرستان خوی، افزود: «با ایجاد کمپ برای استقرار فوری زلزله زدگان و اهدای چادر از سوی هلال احمر، اقدامات لازم برای اسکان زلزله زدگان در منطقه انجام شده است.» بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، دستور رسیدگی فوری به مصدومان زلزله خوی را صادر کرد.
به گفته محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، با اشاره به برپایی اردوگاه و توزیع چادر در مناطق زلزله‌زده گفت: «با توجه به سرمای هوا و بارش برف در برخی از مناطق، اسکان اضطراری در اولویت قرار دارد.» در همین حال دو بیمارستان در تبریز و ارومیه نیز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. به گفته معتمدیان دو فروند هواپیمای باری حاوی کمک‌های هلال احمر نیز به شهرستان خوی اعزام شده‌اند. فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش نیز از آماده‌باش سه تیپ مجهز به ادوات سنگین مقابله با بلایای طبیعی برای اعزام به منطقه «در صورت نیاز» خبر داده و گفته است ارتش یک بیمارستان صحرایی در خوی برپا می‌کند. تصاویر منتشره از منطقه زلزله‌زده نشان می‌دهند زلزله‌زدگان در هوای منفی صفر و زیر بارش برف با پیچاندن پتو به دور خود و برافروختن آتش با سرما مقابله می‌کنند. گفته می‌شود تعداد پس‌لرزه‌ها همچنان زیاد هستند. و منافقین و سلطنت طلبها در این ۴۴سال  نه تنها یک ریال کمک مالی نکردند بلکه دلسوزیهای بی شرمانه آنها بیشتر برای مردم   ایران و خوی زجر اور شده است.

 

دلسوزی های های بی شرمانه ضد انقلاب ۴۴ساله شد:
دلسوزی های های بی شرمانه ضد انقلاب ۴۴ساله شد:

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دستور به کاخ سفید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *